aurstad Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Var å snoket i noen kasser med kastet maskinvare utenfor det lokale biltilsynet igår og der fant jeg en Compaq AP500 Professional Workstation. Den var ribbet for minne, CPU og HD'er, men tok den med meg likevel. Fant noen specs her Hva må til for å få denne til å fungere? Noen snakket om at jeg kunne bruke vanlig p3-500 KATMAI cpu'er? Må jeg ha 2 stk for å få bootet? Hva med minne? Trenger vel ECC SDRAM, men denne var jo forferdelig dyr? Komplett skulle ha 800 kroner for en 256 brikke? Trenger vel dem parvis også? Kan jeg bruke vanlige IDE harddisker på denne eller MÅ jeg ha SCSI ? Håper at noen kan hjelpe meg! mvh Karl Kristian Aurstad Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 (endret) Har en P3 500 Katmai og noe SCSI kontrollerkort med kabel osv. som du kan få for porto... Send PM... Minne kjøper du på bruktmarked.no Endret 24. mai 2005 av jarmo Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 SD-ram, EEC her http://my.qxl.no/default/defaultlistelse.a...ingsort=0&11245 Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 24. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2005 hmm snedig.. takker! Vet noen om jeg kan bruke vanlige IDE disker på dette hk'et? Lenke til kommentar
Palme Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 hhmm.. det stod jo i den specen som du oppgav: CD-ROM 32X Max CD-ROM Drive IDE Hard Drives 9.1-GB Wide Ultra2 SCSI (10,000 rpm) Men kan vel klare deg uten cd-rom og kople på en hd Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 24. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2005 Hmm, sant! Får prøve med IDE først! Lenke til kommentar
roac Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Hva med minne? Trenger vel ECC SDRAM, men denne var jo forferdelig dyr? Komplett skulle ha 800 kroner for en 256 brikke? Trenger vel dem parvis også? Jeg tror ikke du trenger dem parvis, men sjekk ut for sikkerhets skyld. Hvis ikke så har jeg en 1GB PC100 ECC som du kan få kjøpe for en ikke alt for dyr penge. Hvis du er interessert, ta kontakt. Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 24. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2005 Undersøkte kabinettet ytterligere idag - og merket meg at det var jo egentlig ganske proft til å være så gammelt. En 120mm vifte i bunn har støvfilter og noe som ligner på skum-gummi demping - videre er harddisk holder luftavkjølt av en tunnel gjennom PSU og til og med 5.25 slotten er designet slik at luft ifra 120mm vifte passerer over den.. Alt hard tommelskruer og hk'et sitter på en plate som kan trekkes ut i bak-kant.. Lenke til kommentar
RiFkinD Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 (endret) hmm snedig.. takker! Vet noen om jeg kan bruke vanlige IDE disker på dette hk'et? åpne kabinettet å se på kabelen, du vil lett finn ut om det er IDE eller SCSI, men sannsynligheten er vel størt at det er SCSI. 9.1-GB Wide Ultra2 SCSI 10,000 rpm (Ultra3 (Ultra 160) SCSI and Ultra ATA ' ser for meg ut at det er begge deler. Kansje dukan ha to IDE hardisker tilkoblet da. edit: les litt på tråden her: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=422053 Endret 26. mai 2005 av RiFkinD_ Lenke til kommentar
prinsen Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 jeg har en sånn gammel qompac med dual 450 mhz cpuèr, scsi,2*brenner,256 ram. har aldri blitt så imponert over en pc før....alderen tatt i betraktning...den må ha kostet en formue....burde vært på museum :!: hadde forresten en tråd om samme tema,men det var ingen interesse her på hw Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 jeg har en sånn gammel qompac med dual 450 mhz cpuèr, scsi,2*brenner,256 ram. har aldri blitt så imponert over en pc før....alderen tatt i betraktning...den må ha kostet en formue....burde vært på museum :!: hadde forresten en tråd om samme tema,men det var ingen interesse her på hw Jeg har en gammel 486 SX 20mhz fra 1991. Den kostet rundt 15.000,- da den ble kjøpt, og da hadde den bare 4MB RAM og 120MB disk. Da det kom større disker oppgraderte jeg til noen på 1-3GB og 16MB ram. Og tro det eller ei, en Sony 2X SCSI CD-brenner (bruker caddy av alle ting) kostet meg over 10.000,- ny den gang! Sjukt når en tenker på det i dag. Maskinen fungerer forresten fint enda. Fant noen gamle kvitteringer, i 1995 kjøpte jeg en Conner 1275MB disk for ca. 2700,- og et Soundblaster Pro ISA kort for 1700,-. Fant kvitteringen for brenneren også. Men mange kan sikkert gå mye lenger bak i tiden en dette. Trond Lenke til kommentar
prinsen Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=403987&hl= Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå