Tom Ek Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Jeg skal bruke eksternt skrivebord mellom to PC’en. Begge PC’ene har windows 2000. PC’en som jeg skal jobbe på har installert eksternt skrivebord. Jeg har kontakt med den andre PC'en (via Ping). Hva må jeg gjøre på den PC’en som jeg skal kople meg opp mot for at jeg skal få dette til å virke? Må jeg gi tilgang på denne PC’en, og hvordan gjør jeg i tilfelle dette? Lenke til kommentar
St33l Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Så vidt meg bekjent kan du ikke bruke remote desktop mot en windows 2000 maskin, kan kun bruke det FRA en win2000 mot en XP maskin eller mot en terminal server. Skal du få til dette må du nok installere et 3. parts program som VNC eller PcAnywhere. Lenke til kommentar
eternal Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Hva er prisen på disse 3.parts programmene kontra en Windows 2003 Server versjon, og hva er den beste løsningen for mitt bruk? Altså å sette opp en helt enkel remote desktop fra en maskin til en annen. Lenke til kommentar
Sceptic Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 RealVNC er gratis. Sceptic Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 (endret) RealVNC er gratis. Sceptic 6350098[/snapback] TightVNC er et bedre alternativ uten komersielle interesser og noe raskere. Men VNC egner seg ikke til vanlig PC jobbing uansett siden det er noe treigt. Men er greit om du må ordne noe på maskinen. Endret 21. juni 2006 av TheBoz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå