Gå til innhold

Hvilket hovedkort og ram til A64 3200+ "Venice"?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Snekkern: Netshop har bare 3500+ venice, syntes den er litt dyr jeg. Med tanke på at det skal overklokkes. Som sagt vet jeg bare om mamoz og amentio som har noen inne (3000+)

Og nå også komplett.no

Endret av gsn
Lenke til kommentar

LilleG, det er delvis rett. Fordelen med dyrere cpu, feks 3000 vs 3200 er multiplier forskjellen, dvs 3000 på 9 og 3200 på 10. Hvis man da har dårlig minne (noe som er LANGT fra saken her) så vill man trenge høy multiplier. Det er faktisk ikke sikkert trådstarter vill bruke så mye som 9 i multiplier en gang.

PS. jeg bestillte min venice 3000, DFI hovedkort og twinmos ram i sted. Skulle bare ønske komplett var et par hakk raskere med å få ting til posten :( (kjøpte på komplett og netshop)

Lenke til kommentar
LilleG, det er delvis rett. Fordelen med dyrere cpu, feks 3000 vs 3200 er multiplier forskjellen, dvs 3000 på 9 og 3200 på 10. Hvis man da har dårlig minne (noe som er LANGT fra saken her) så vill man trenge høy multiplier. Det er faktisk ikke sikkert trådstarter vill bruke så mye som 9 i multiplier en gang.

PS. jeg bestillte min venice 3000, DFI hovedkort og twinmos ram i sted. Skulle bare ønske komplett var et par hakk raskere med å få ting til posten :( (kjøpte på komplett og netshop)

KJøpte du PC3200 eller PC3500?

*edit* OCZ Platinum EL DDR400 1024MB (2X512) Rev 2 kostet 1595,- i går, nå koster de 1895,-! :scared: Det kaller jeg en dramatisk prisøkning!

Endret av Vultur Gryphus
Lenke til kommentar

KJøpte du PC3200 eller PC3500?

*edit* OCZ Platinum EL DDR400 1024MB (2X512) Rev 2 kostet 1595,- i går, nå koster de 1895,-! :scared: Det kaller jeg en dramatisk prisøkning!

Ukens tilbud ;)

Har du et DFI kort, (som kan levere opptil 4v til minne) så er det beste kjøpet OCZ Gold EV til 1595,- på Netshop (nylig satt ned) Den yter bedre enn Rev.2, hvis den bare får tilgang på nok strøm ;)

Lenke til kommentar

Det er et vanskelig valg, men un0kai (tror det skrives sånn) her på forumet har en overklokk som imponerer meg såfall. 260mhz med 1.5-2-2-0-1 timings, med den billige twinmos rammen. Hvis jeg får til noe som er tilnærmet dette, eller 250 med 2-2-2-5-1 skal jeg juble, bare tanken på hvor mye jeg får for pengene med twinmos er jo helt vannvittig!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...