Kenneth Solfjeld Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Skal i gang med PC-bygging og trenger hjelp til å plukke ut 1 stk. hovedkort og 1024MB ram! Har vurdert et SLI oppsett, men det er slettes ikke et must! Så hvis noen har erfaringer på dette området, kom med det! Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 24. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2005 (endret) Hvis man kan få til noe max 2500-3000,- hadde det vært bra. Billigst mulig er fint, men jeg ønsker kvalitets komponenter! Maskinen skal brukes til gaming. Husk at SLI ikke er et must.. Endret 24. mai 2005 av Vultur Gryphus Lenke til kommentar
LilleG Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 DFI Lanparty UT NF4 Ultra-D OCZ 1024MB EL DDR Dual Channel Gold VX Vist du har tenkt til og overklokke. Lenke til kommentar
gsn Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Jeg ville valgt samme hovedkortet og BH-5 ram hvis det er snakk overklokking. Hvis ikke ville jeg valgt et Asus A8N SLI Deluxe, og den billigste rammen med 2-2-2-5-1 timings. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 24. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2005 (endret) Hadde tenkt å gå for OCZ platinum EL DDR400 1024MB (2X512) Rev 2 og ASUS A8N-SLI Deluxe, er det et dumt valg? Har selvfølgelig lyst til å klokke litt men er ganske skeptisk til det DFI kortet, er endel delte meninger rundt omkring om det kortet.. Endret 24. mai 2005 av Vultur Gryphus Lenke til kommentar
gsn Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Delte meninger? har fått intrykket at det er det ultimate overklokkings kortet jeg. Asus kortet er helt ok men har en litt bråkette chipsettvifte og du kan klokke langt med det, fordelen med dfi er høy spenning til minnet (noe du ikke trenger hvis du ikke bruker BH-5 eller Voltage eXtreme minne) Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 24. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2005 (endret) Vet at twinMOS har noen legendariske BH5 brikker, og at de skulle komme med nye nå, men hvor får jeg tak i slike? Eller vil det gjøre susen å bruke OCZ Voltage Extreme brikkene sammen med ASUS kortet.. Endret 24. mai 2005 av Vultur Gryphus Lenke til kommentar
gsn Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Asus kortet gir bare 3V+, DFI 4V+ BH-5 finner du i speed premium brikkene til twinmos, jeg skal selv ha noen slike om en stund, enten fra komplett eller mamoz. mamoz og amentio er foresten de eneste som har venice inne nå, så vidt jeg vet. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 24. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2005 (endret) Så DFI kortet+BH-5 brikke fra twinmos eller OCZ voltage extreme brikker vil være kongecombo for overklokking? *edit* de speed premium brikkene var slettes ikke dyre! Endret 24. mai 2005 av Vultur Gryphus Lenke til kommentar
gsn Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Nettop det som er så herlig, de klokker svært bra også. Ulempen er jo at de ikke kommer med varmespredere, og de blir varme! kan godt hende de trenger aktiv kjøling også, kan ikke si noe sikkert før jeg får de. Men ja, skal du klokke minnet mye så har du en grov kombinasjon med VX/BH-5 og DFI. Asus kortet støtter ikke DRAM booster heller, hvis du skulle lure på det. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 24. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2005 De voltage extreme brikkene har jo varmespredere, men på den andre siden er BH-5 legendarisk for sine klokkeegenskaper Lenke til kommentar
gsn Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 (endret) Vanskelig valg det der, helt til jeg så prisforskjellen. Tviler på at ytelses forskjellen er den samme... vill faktisk tro BH-5 yter bedre, dette er vell og merke REN spekulasjon. Jeg driver å tenker på å lage minne kjølere selv, litt usikker på festemekansime.. kopper blir litt for tungt for dobbelsidig teip vill jeg tro.. Endret 24. mai 2005 av gsn Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 24. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2005 Nå er det ikke så voldsom prisforskjell mellom Speed Premium PC3200 og PC3500, bør jeg ta PC3500 for å få det lille ekstra? Lenke til kommentar
whom Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Ser at OCZ Platinium og OCZ Gold Voltage Extreeme ligger på samme pris, begge på 1595,- Hvilken er best? Er kanskje Voltage Extreme noe bedre, men på lik pris fordi ikke alle HK kan levere 3,2 volt? Forrige ukens tilbud var OCZ rev.2 til igjen, 1595,- Skal ikke denne være kongen på hauen sammen med Winbond når det gjelder klokking? Hvordan vil OCZ rev.2, OCZ Platinium og OCZ Extreme Voltage yte mot hverandre hvis alle får sin mest foretrukkne volt? Sporer litt av, men kan tenke meg at trådstarter også ønsker å vite dette, da alle 3 har tilnærmet samme pris Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 24. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2005 Det kunne vært interessant å vite! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Det kunne vært interessant å vite! Da foreslår jeg Google: +test +OSZ +rev.2 ....etc... Det finnes *utallige* tester/reviews av de aktuelle brikkene... Og jeg tror trådstarter og dere andre må belage dere på det fakutm at ett sett brikker gjerne klokker dårligere/bedre enn ett tilsvarende.. Så svaret er: I ett gitt tilfelle vil ett sett med rev.2 brikkene klokke best.. i ett annnet tilfelle ett sett med "Voltage Extreme". Har du god råd...og tid.. tester du noen sett... eller søker/leter på nettet.. til du kan ta en selvstendig avgjørelse basert på andres erfaringer... Da jeg er så snill skal jeg gi en link til *en* av uendelig antall tester av minne.. I dette tilfelle rimelig relevant vil jeg tro.. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Asus kortet gir bare 3V+, DFI 4V+ BH-5 finner du i speed premium brikkene til twinmos, jeg skal selv ha noen slike om en stund, enten fra komplett eller mamoz. mamoz og amentio er foresten de eneste som har venice inne nå, så vidt jeg vet. netshop har den også 8venice) Lenke til kommentar
un0kai Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 bh-utt finner man også i ocz sine pc3200 gold brikker. Disse har varmespredere, dog er det mye diskusjon om varmespredere har noe for seg... For meg virker det som om de sperrer varme inne istedenfor å hjelpe til å kjøle, den ekstra overflaten man får er jo minimal, samt at varmen skal igjennom to stoffer ekstra før den kommer til luften.. Jeg ville heller montert en rolig 80mm vifte@5v over rammen.. Når det kommer til HK, kan jeg nevne at jeg er meget fornøyd med mitt dfi-ultrad kort Lenke til kommentar
LilleG Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Finner ingen som har 3200+ Venice på lager jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå