Gå til innhold

Hvilket hovedkort og ram til A64 3200+ "Venice"?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Delte meninger? har fått intrykket at det er det ultimate overklokkings kortet jeg. Asus kortet er helt ok men har en litt bråkette chipsettvifte og du kan klokke langt med det, fordelen med dfi er høy spenning til minnet (noe du ikke trenger hvis du ikke bruker BH-5 eller Voltage eXtreme minne)

Lenke til kommentar

Asus kortet gir bare 3V+, DFI 4V+

BH-5 finner du i speed premium brikkene til twinmos, jeg skal selv ha noen slike om en stund, enten fra komplett eller mamoz. mamoz og amentio er foresten de eneste som har venice inne nå, så vidt jeg vet.

Lenke til kommentar

Nettop det som er så herlig, de klokker svært bra også. Ulempen er jo at de ikke kommer med varmespredere, og de blir varme! kan godt hende de trenger aktiv kjøling også, kan ikke si noe sikkert før jeg får de.

Men ja, skal du klokke minnet mye så har du en grov kombinasjon med VX/BH-5 og DFI.

Asus kortet støtter ikke DRAM booster heller, hvis du skulle lure på det.

Lenke til kommentar

Vanskelig valg det der, helt til jeg så prisforskjellen. Tviler på at ytelses forskjellen er den samme... vill faktisk tro BH-5 yter bedre, dette er vell og merke REN spekulasjon.

Jeg driver å tenker på å lage minne kjølere selv, litt usikker på festemekansime.. kopper blir litt for tungt for dobbelsidig teip vill jeg tro..

Endret av gsn
Lenke til kommentar

Ser at OCZ Platinium og OCZ Gold Voltage Extreeme ligger på samme pris, begge på 1595,- Hvilken er best? Er kanskje Voltage Extreme noe bedre, men på lik pris fordi ikke alle HK kan levere 3,2 volt?

Forrige ukens tilbud var OCZ rev.2 til igjen, 1595,- Skal ikke denne være kongen på hauen sammen med Winbond når det gjelder klokking?

Hvordan vil OCZ rev.2, OCZ Platinium og OCZ Extreme Voltage yte mot hverandre hvis alle får sin mest foretrukkne volt?

Sporer litt av, men kan tenke meg at trådstarter også ønsker å vite dette, da alle 3 har tilnærmet samme pris ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Det kunne vært interessant å vite! :yes:

Da foreslår jeg Google: +test +OSZ +rev.2 ....etc...

Det finnes *utallige* tester/reviews av de aktuelle brikkene...

Og jeg tror trådstarter og dere andre må belage dere på det fakutm at ett sett brikker gjerne klokker dårligere/bedre enn ett tilsvarende..

Så svaret er:

I ett gitt tilfelle vil ett sett med rev.2 brikkene klokke best.. i ett annnet tilfelle ett sett med "Voltage Extreme".

Har du god råd...og tid.. tester du noen sett... eller søker/leter på nettet.. til du kan ta en selvstendig avgjørelse basert på andres erfaringer...

Da jeg er så snill skal jeg gi en link til *en* av uendelig antall tester av minne.. I dette tilfelle rimelig relevant vil jeg tro.. :p

Lenke til kommentar
Asus kortet gir bare 3V+, DFI 4V+

BH-5 finner du i speed premium brikkene til twinmos, jeg skal selv ha noen slike om en stund, enten fra komplett eller mamoz. mamoz og amentio er foresten de eneste som har venice inne nå, så vidt jeg vet.

netshop har den også 8venice)

Lenke til kommentar

bh-utt finner man også i ocz sine pc3200 gold brikker. Disse har varmespredere, dog er det mye diskusjon om varmespredere har noe for seg... For meg virker det som om de sperrer varme inne istedenfor å hjelpe til å kjøle, den ekstra overflaten man får er jo minimal, samt at varmen skal igjennom to stoffer ekstra før den kommer til luften.. Jeg ville heller montert en rolig 80mm vifte@5v over rammen..

Når det kommer til HK, kan jeg nevne at jeg er meget fornøyd med mitt dfi-ultrad kort :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...