Gå til innhold

perl-suidperl for trustix 2.2? (løst)

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å følge qmailrocks guiden, men har støtt på et problem jeg ikke finner svaret på..

For å legge inn Spamassassin og Qmail-Scanner så trenger jeg å legge inn perl-suidperl. Når jeg da prøvde å legge inn med den rpm'en som fulgte med i qmailrocks pakka så fikk jeg følgende feil:

error: failed dependencies:
       libperl.so   is needed by perl-suidperl-5.8.0-88.3
       perl = 2:5.8.0-88.3 is needed by perl-suidperl-5.8.0-88.3

Da tenkte jeg at jeg kunne prøve å finne en som er laget til Trustix og håpe på at det løser noe. Men jeg fant jo etter hvert ut at det ikke finnes noen perl-suidperl som er laget til Trustix. Etter å ha søkt rundt på nettet og funnet en del pakker for andre distroer så jeg at src.rpm til den pakken er perl-x.x.x.src.rpm. Jeg prøvde rpmbuild --rebuild på en src.rpm men da fikk jeg bare perl-x.x.x.rpm.

Det store spørsmålet er da..: hvordan i all verden får jeg lagt inn perl-suidperl på systemet mitt? Det haster egentlig veldig mye, så jeg håper jeg slipper å sløse mange timer med søking på nettet.

Endret av e_urkedal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk det til nå. Grunnen til at jeg ikke fikk laget perl-suidperl når jeg brukte src.rpm'en var at det var en src.rpm jeg hentet fra trustix CD'n som ikke laget den rpm'en jeg ville ha. Men når jeg brukte en perl.src.rpm fra RedHat så gikk det. Siden det var fra en annen distro så måtte jeg jo oppgradere perl, og det gikk jo ikke akkurat glatt, men det var overkommelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...