Gå til innhold

Støydempingsmatte

Predator

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi har faktisk en test i gang på de mattene, men vi må vente til Christer kommer hjem fra riggen så han får testet ferdig. Jeg regner med at det tar et par uker. Førsteinntrykket hans var visstnok at de dempet vibrasjonsstøy veldig bra, men vi får vente og se resultatet av testen.

Lenke til kommentar

Har vært på biltema og kjøpt stødempnings matter for bil. De er aluminiums-belagte på den ene siden + tape på den andre. Disse er vel ca 1 cm tykke.

Monterte det i Chieftec fulltower'et mitt og støyen ble kraftig dempet, men temperaturen steg på 5 grader på cpu og et par grader på system.

Nå skal det sies at jeg har 3*8' og 1*9 ekstra vifter i kabinettet, men synes det fortsatt ble litt varmt. CPU holder ca. 46c ved idle og systemet 37c.

Kjører det hele på et Abit KG7 Raid kort + [email protected]. W2k fryser/henger støtt og stadig, men dette kan ha noe med at jeg ikke har lagt inn sp2 enda (ikke før i kveld).

Noen som har mer erfaring med hva temperaturen bør være, heng og frys osv ?

Lenke til kommentar

Jeg har isolert mitt 916XPSS server tower med denne matten, og har ikke hatt noen problemer med varmeutvikling, men er bare sånn passe fornøyd med støyreduksjonen. Og da har jeg isolert absolutt hele kabinettet, med unntak av hullene for viftene, jeg har to 80mm og en 120mm) Så ikke ha for store forventninger, det hadde kanskje jeg... :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...