colakork Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Hei! Skal ha en switch jeg kan ha med meg på lan, og lurer da på følgende: Hvilket merke er det som er best egnet til akkurat "gaming"? Hvilken prisklasse burde jeg se etter? Antar at 1000Mbit er det beste valget siden vi alle har Gigabit-nettverk. Selv om det sikkert er temmelig unødvendig, ville det vært greit å utnytta de kraftreservene våre nettverkskort har. Har allerede sett litt på Belkin's 5-porter. Virka som en grei switch, men lurer fortsatt på hva som bør være kriteriet mitt når jeg er ute og ser. Mvh Daniel Lenke til kommentar
pine Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Og poenget med gigabit switch er ? Er en viss "skryte" faktor der, men ellers så er det bare bortkasta penger syns jeg. Lenke til kommentar
-ɐMoԀ- Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Og poenget med gigabit switch er ? Er en viss "skryte" faktor der, men ellers så er det bare bortkasta penger syns jeg. Poenget er vel kjappere overføring? Ligger på 53 MB i sec med min, imotsettning til 10-12 Lenke til kommentar
colakork Skrevet 24. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2005 Hensikten var ikke at jeg skulle få vite den personlige meninga deres om gigabit switch er det riktige eller ikke. Gi meg heller et svar på HVA som er bra, HVORFOR, merke osv. Personlig krangel og utspring kan dere dele med noen andre. Mvh Daniel Lenke til kommentar
pine Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Og poenget med gigabit switch er ? Er en viss "skryte" faktor der, men ellers så er det bare bortkasta penger syns jeg. Poenget er vel kjappere overføring? Ligger på 53 MB i sec med min, imotsettning til 10-12 Skulle gjerne sett en harddisk som klarer å skrive så raskt. Når det gjelder switcher, så slår du aldri feil med linksys eller dlink. Lenke til kommentar
colakork Skrevet 24. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2005 Er du sikker? Linksys vet jeg ikke så mye om, men DLink har jeg fått inntrykk av er temmelig bedriten. Vet jo ikke om dette stemmer, men sitter litt mer "jalla" komponenter inni DLink produktene enn andre. Rett meg om jeg tar feil, for all del. Mvh Daniel Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Colakork, nei du har rett. Ofte jalla greier, spessielt trådlaust. Lenke til kommentar
Lovo Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Jeg kan anbefale denne. Den har nok porter for et vanlig hjemme lan, relativt rask. Trenger dere å flytte store mengder data så ta med en kryssa kabel for å kjøre gigabit Lenke til kommentar
Haii Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 D-Link er crap ja. Gå for Linksys, SMC, Cisco eller HP (HP procurve <- skrivefeil?) Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Sexy thing. Her får du mye switch for pengene. Ekstermt stabilt nettverk, og prisen er ikke så gal heller? Spesielt om den bare skal brukes til litt Gaming/LAN. Lenke til kommentar
colakork Skrevet 24. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2005 Tusen takk for alle svar! Ser ut som SMC produktene er et populært valg her. Så jo fryktelig lovende ut! En ting jeg reagerte på (mens jeg husker det ) og det var prisen! I forhold til Belkin's 5-porter så er jo SMC EZ Switch 8508T 8P ganske så dyr. Er det så stor kvalitets forskjell her ute og går? Den har nok porter for et vanlig hjemme lan, relativt rask. Trenger dere å flytte store mengder data så ta med en kryssa kabel for å kjøre gigabit wink.gif Gigabit switch er da ikke nødvendig mao? Antok det hvertfall sånn. Mvh Daniel Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Kjøp ein gigabit switch når du først er i gang. Med kryssa kabel så er du avskåret fra omverden. Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 I alle år har da 3Com vært kongene når det gjelder switcher. Med 3Com OfficeConnect Gigabit Switch 8 til bare kr 850,- så kan du ikke gå feil! Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 3com er dritt!! ustabilt og lager en jævlig iriterende høyfrekvnes pipelyd men man hører ikke den hvis man er over 30 år da hehe.. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 I alle år har da 3Com vært kongene når det gjelder switcher. Med 3Com OfficeConnect Gigabit Switch 8 til bare kr 850,- så kan du ikke gå feil! Jeg har hatt tre 3Com svitsjere/routere opp gjennom årene og alle er blitt kastet i søpla. Dette bør si litt om 3Com. For ikke å snakke om support! Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 (endret) En ting jeg reagerte på (mens jeg husker det ) og det var prisen! I forhold til Belkin's 5-porter så er jo SMC EZ Switch 8508T 8P ganske så dyr. Er det så stor kvalitets forskjell her ute og går? Mvh Daniel Det er vel heller det at SMC-switchen har tre porter mer. EDIT: CNet er forresten et merke jeg trygt kan anbefale. Har en billig 5-porter her og har aldri møtt på problemer med den. Regner med at denne holder samme kvalitet. At det spesifiseres at den er vifteløs, betyr det at de andre har vifter? I så fall er det et stort pluss. Prisen er ikke så ille, heller. Endret 24. mai 2005 av jorgis Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 I alle år har da 3Com vært kongene når det gjelder switcher. Med 3Com OfficeConnect Gigabit Switch 8 til bare kr 850,- så kan du ikke gå feil! Jeg har hatt tre 3Com svitsjere/routere opp gjennom årene og alle er blitt kastet i søpla. Dette bør si litt om 3Com. For ikke å snakke om support! Kundestøtten er nok ikke så overveldende, nei. Men jeg velger å bedømme 3Com etter alle de tusenvis av switcher som er installert i firmaer rundt om kring (og holder det gående år etter år), snarere enn etter dine tre produkter. lager en jævlig iriterende høyfrekvnes pipelyd men man hører ikke den hvis man er over 30 år da hehe.. Lenke til kommentar
LaStrada Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 (endret) 3com er dritt!! ustabilt og lager en jævlig iriterende høyfrekvnes pipelyd men man hører ikke den hvis man er over 30 år da hehe..Selv har jeg bare hørt denne lyden på de trådløse produktene.. Men de har stått hos faren min, og han hører det ikke, så det er ikke så farlig Selv har jeg CNet sin 5 ports GB switch og er fornøyd med denne. Har aldri likt nettverkskortene til CNet pga at de yter dårlig i forhold til feks 3Com kort (etter MINE erfaringer). Men switchene har jeg ikke noe å klage over. Mye switch for penga! Men skal du fleske til med noe bra, så ville jeg gått for det han over sier, 3Com OfficeConnect Gigabit Switch 8 (så lenge det ikke er denne irriterende lyden da.. hehe). Den er etter venners erfaringer bra Endret 24. mai 2005 av LaStrada Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 I alle år har da 3Com vært kongene når det gjelder switcher. Med 3Com OfficeConnect Gigabit Switch 8 til bare kr 850,- så kan du ikke gå feil! Jeg har hatt tre 3Com svitsjere/routere opp gjennom årene og alle er blitt kastet i søpla. Dette bør si litt om 3Com. For ikke å snakke om support! Kundestøtten er nok ikke så overveldende, nei. Men jeg velger å bedømme 3Com etter alle de tusenvis av switcher som er installert i firmaer rundt om kring (og holder det gående år etter år), snarere enn etter dine tre produkter. lager en jævlig iriterende høyfrekvnes pipelyd men man hører ikke den hvis man er over 30 år da hehe.. Nå vil jeg jo også påstå at kvaliteten på 3Com produktene varierer - jeg har bare hatt "hjemmeprodukter". så en skal jo ikke se bort i fra at de virkelige dyre og svære switchene til 3Com er konge. Lenke til kommentar
Joffer Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Jeg har en DLink 8portert 1Gbit switch fra PSData. Funker utmerket. Hva du mener med en 'Gamer Switch' har jeg ingen aning.. gamere bruker jo switch på helt samme måte som andre dødlige... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå