Gå til innhold

lov å selge den gamle Millennium lisensen ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor ikke?

Kan ikke skjønne at dette ikke skal være lov, noen andre som vet dette.

Vil tro at om du ikke selger lisensen for mye mer enn den er verdt, at det skal være lovlig.

For du kommer sikkert ikke til å få bruk for ME lisensen likevell, så da er jo ikke ME cd'en din pirat-programvare, altså ulovlig.

Noen andre som har andre innspill?!

Lenke til kommentar

Microsoft har så mye rare regler når det gjelder lisenser og hva som er lov/ikke lov. Men vanlig rettferdighetssans tilsier jo at han selvsagt burde ha lov til å selge en gammel Windows-lisens; Han har kjøpt og betalt for et produkt, som han nå ikke bruker lenger, hvorpå han selger den videre. Så fremt lisensen ikke er installert på en annen maskin når han selger, kan jeg ikke noe noe som helst galt i det.....

Lenke til kommentar

Dersom du har anskaffet en oppgraderingsversjon av XP har du selvfølgelig ikke lov til å selge lisensen for ME...

ME-lisensen + oppgraderingslisensen er da din fulle lisens for Xp, såvidt jeg kan forstå...

Har du derimot fullversjon / OEM-utgave av XP er saken grei - ingen kan da si noe på at du selger ME-lisensen.

Lenke til kommentar
Har en pc til som hadde Windows Millennium installert før!

nå er det xp på den! kan eg selge Millennium lisensen? :D

Fra Windows ME EULA:

Software Transfer. The initial user of the SOFTWARE PRODUCT may make a one-time permanent transfer of this EULA and SOFTWARE PRODUCT only directly to an end user. This transfer must include all of the SOFTWARE PRODUCT (including all component parts, the media and printed materials, any upgrades, this EULA, and, if applicable, the Certificate of Authenticity). Such transfer may not be by way of consignment or any other indirect transfer. The transferee of such one-time transfer must agree to comply with the terms of this EULA, including the obligation not to further transfer this EULA and SOFTWARE PRODUCT.

Men, når det er sagt, jeg håper da virkelig ikke noen er villige til å bruke penger på et så dårlig produkt som Windows ME.

Lenke til kommentar
Microsoft har så mye rare regler når det gjelder lisenser og hva som er lov/ikke lov. Men vanlig rettferdighetssans tilsier jo at han selvsagt burde ha lov til å selge en gammel Windows-lisens; Han har kjøpt og betalt for et produkt, som han nå ikke bruker lenger, hvorpå han selger den videre. Så fremt lisensen ikke er installert på en annen maskin når han selger, kan jeg ikke noe noe som helst galt i det.....

La meg sitere Windows ME EULA:

The SOFTWARE PRODUCT is protected by copyright laws and international copyright treaties, as well as other intellectual property laws and treaties. The SOFTWARE PRODUCT is licensed, not sold.

Brukeren har mao gått med på at han har kjøpt en lisens til å bruke produktet, ikke produktet selv. Men, som skrevet i forrige post, han har lov til å videreselge lisensen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...