Gå til innhold

Skumle problemer med power knapp

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har et problem med en power knapp. Den eneste måten jeg kan få den til å fungere er ved at den ene ledningen er i kontakt med kabinettet. Jeg er ingen absolutt ingen expert på elektronikk, men jeg synes det virker skummelt. Er det noen som vet hva som kan være galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Worker skrev (2002-07-16 11:45):

Hei!

Jeg har et problem med en power knapp. Den eneste måten jeg kan få den til å fungere er ved at den ene ledningen er i kontakt med kabinettet. Jeg er ingen absolutt ingen expert på elektronikk, men jeg synes det virker skummelt. Er det noen som vet hva som kan være galt?

Hva mener du med det? Har du ikke begge ledningene på power-knappen?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-16 12:31, Worker skrev:

jepp. Det har jeg, men den ene ledningen har jeg kappet i to, og lar den åpne biten være nær kabinettet. Da funker power knappen, men ikke ellers. Skjønner ikke hvorfor.

Regner med at det er den ledningen som sitter fast i bryteren du må sett bort til kabinettet og ikke den som står i HK?

Da er det nok ganske enkelt at en av de to ledningene er jord, den andre +5v (eller.no sånt?)

Da har du kappet den som er jord og derfor må den være i kontakt med kabinettet siden det "er" jord... :smile:

Hvorfor i h****** har du kappet den?!?

Lenke til kommentar

Du har sikkert bare ikke koplet ledningen riktig. Du har kontakt på 5v+, men ikke på GND(ground). Se etter om du har satt kabelen riktig. Men, det er ikke noe farlig å la GND ledningen gå til kabinettet, siden strømstyrken er så liten.

Lenke til kommentar

På min power knapp så er det tre måter å koble ledningene på. Den ene er C, NO, NC. Jeg har koblet min til C og NO. Men C uttaket har er også koblet inntil kabinettet. Er det noen som vet hva C, NO, NC står for? Siden det ikke er så lett å lodde disse små ledningene:-), så vet kanskje noen hvilken av utgangene jeg skal koble ledningene til. Så slipper jeg å prøve ut:-)

Jeg kappa av ledningen, fordi jeg fikk ødelagt den biten som en fester ledningene på pin'ene på hovedkortet. Og da måtte jeg sette på en ny:-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...