The Terminator Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Tenkte å lage meg et kabinett som var så stille som mulig, og for å integrere det i resten av rommet, samt gjøre materialtigangen enklere var tanken å lage det i tre... er det noen som har tips å komme med med tanke på lydisolasjon?! God kjøling og isolasjon er jo to ting som ikke går helt godt sammen blant annet... kunne trenge et par gode ideer her... Er dobble vegger noe å tenke på osv. Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Jeg hadde tenkt å gjøre det en gang tidligere (men mangel på verktøy og tid gjorde at det ble med tanken), og da tenkte jeg en ting: LYDFELLE. Lag en lang gang der som gjerne går i en (u-)sving og plasser viften(e) innerst der. Dette gjøres med inn- og utviftene. Blir luftstrømmen da slik at alle komponenter får nok luft, er det bare å isolere som rakkern. Vannkjøling (Tt Rocket eller Zalman Reserator) kan hjelpe på med å fjerne varme. Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Har også tenkt tanken på kab i MDF http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=417992&hl= siden dette er såpass dødt materiale. Med lydfeller trur jeg sånt kan bli bra. Bare synd alle som skal bygge selv her på forumet bruker aluminium eller hobbyplank ..... Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Jeg har gjort dette og det fungerer utrolig bra. Det var VM i pes å bygge det og det blei svindyrt, men bra blei det. Jeg brukte skumgummi-matter fra Biltema til luftkanalene. Blikkenslagere kan muligens ha et spesielt type dempestoff som brukes i ventilasjonsanlegg for å dempe viftestøy. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå