Viper89 Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Er det noen som har bestilt deler og satt sammen en laptop? Er det vanskelig? Noe jeg bør passe på? Jeg tenkte å bestille deler for å bygge en 1559 fra psdata. Trenger tips om hvordan jeg gjør det! Takk for alle svar! Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Jeg har bygd en AOpen 1551. Har aldri satt sammen en pc før, og dette var rett og slett veldig enkelt. Hvis du søker litt så finner du tråder om nettopp bygging av bærbar. Lenke til kommentar
maradon Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Du trenger CPU med 533 mhz fsb. Jeg anbefaler Pentium M, men du kan også bruke celeron på denne. Videre må du ha DDR2-minne på 1559. Anbefaler 1 gb Hardisken må være S-ata (Seriel-ATA). Anbefaler 7200 rpm Du trenger videre en optisk stasjon (DVD/CD rom/brenner) som passer til denne pc'n. Og du må bestille med tastatur. Dvs. med norsk oppsett (inkl. Æ,Ø og Å) FOr å få det innebygde trådløste nettet til å virke må du ha internt W-lan kort (Mini-pci). Her er det viktig at du velger ett kort som er kompatibel med denne bærbaren. Flere av de tilgjengelige kortene er ikke kurrant for denne pc'n i dag. Her anbefaler jeg Intel sine mini-pci kort. De funker bra til denne. Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Finnes S-ATA med 7200rpm? Trodde man bare fikk tak i 5400rpm for øyeblikket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå