Gå til innhold

navn på sci-fi serie på NRK2?

Anbefalte innlegg

Jeg elsker science fiction og aliens, og ser alt jeg kommer over. i det siste har jeg sett en del serier bl.a. x-files, taken og the 4400.

Men jeg husker en gammel serie om aliens som gikk på NRK2 for mange år siden som på norsk ble kalt "mørkemenn". Er det noen som vet hva denne serien heter på engelsk??? jeg må finne det ut!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Jeg husker jeg digga Mørkemenn skikkelig! Jeg holder på å se X-files-sesongene nå, er halvveis inne i sesong 3, og det begynner dessverre å bli litt mye av det samme.

Mørkemenn var mye av samme prinsippet, masse konspirasjon i de høyere USAs styremakter, og selvfølgelig Aliens. Lurte også på hva det het på engelsk, men da var det Dark Skies ja! Denne serien må sees igjen.

Lenke til kommentar

Det var ikke mange X-files episoder jeg så mens det herja på TV2. Men det er EN jeg husker veldig godt. Den foregikk inni et hjemsøkt hus, tror det var en julespesial. Det var en sånn melankolsk gotisk spøkelseshistorie der de viste at både Mulder og scully var ensomme mennesker utenom jobben og ikke hadde planer for julaften. Så ble de begge tilkalt til et gammelt herskapshus, kom fra hverandre, og ble herjet med av noen spøkelser som lagde kloner av M&S og satte dem opp i diverse situasjoner så de trodde de prøvde å drepe hverandre. Scully kunne se Mulder dukke opp i ei dør og sikte på henne med pistol, så måtte selvsagt hun jakte på Mulder og prøve å ta livet av han før han tok henne.

Men når hun møtte på den EGENTLIGE mulder, skjønte han selvsagt ingenting.

Og når de trodde de skjøt hverandre, hadde de egentlig skutt klonen og så hverandre i diverse ekle situasjoner (kulehull i magen og sånt).

Men tilslutt var de begge så paranoide at de skjøt hverandre og skjønte de var blitt lurt..og døde i hverandres armer, så zooma kameraet ut av huset og man hørte julemusikk og så lykkelige familier feire sin jul, The end...det var sånn skummel harpsichord-musikk hele tida, vanvittig kul episode.

Skulle likt å finne den igjen, er det noen x-files fans her som vet navnet på den?

Moralen var vel at begge var ensomme, men skjønte ikke at de egentlig var forelsket i hverandre før det var for sent.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...