Thorvald Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 (endret) Hallo, har en sak her gående med infocare og fujitsu. Storyen er som følger: For 45 dager siden så fikk broren min sin "hjemmepc" levert på døren, Eg innstalerte litt ekstra stuff til han (spill, o.l). Under innstalasjonen så fikk eg feilmeldinger (crc error). Aha tenkte eg, minnefeil! Sjekket med memtest og WOW, etter 30 sek så var det 1000 feil. Ringer infocare og spør om tillatelse til og teste minnet i min maskin, den er grei svarer de (hyglig kar). Men da minnet kommer i min maskin (2x1024Mb, hynix) så sier memtesten alt ok selv etter 24 timers testing?? Hmmm Ringer infocare og forklarer saken (blir satt over til tekniker og forklarer det igjen) Blir enige om at minne bussen på hovedkort er defekt. Tekniker på døren og hentet pc. Han fikk nytt hovedkort(virket ikke), fikk enda ett og pc`en blir levert tilbake Men da eg sjekker den så kommer det opp 10 feilmeldinger i oppstart, memtesten tryner totalt som den gjorde før Altså dette er en pc med P4 3,6, 2Gb ram, 1Tb harddisk, x800xt skjermkort og audigi 2 lyd. Dyr pc var det for 45 dager siden. Får til svar fra infocare at pc`en starter og han har spillt av dvd`er med den HVA, og memtesten spør eg. "Den bruker vi ikke" får eg til svar. Pc`en virker og det er slikt vi leverer den ut. Tips til hva som kan gjøres for og få litt fortgang i saken her. Forbrukerkontoret i stvg skal jo ringes til da emn det kan ta sin tid. Synes også at noe kompensasjon skal han ha for og få en pc til masse 1000 kr som ikke virker siden han fikk den. En 250 Gb disk til kan jo hjelpe på?? Ringer direkte til fujitsu i morgen og forlanger nytt hovedkort på døren, Så skal eg skiffte det selv. dette holder jo ikke mål etter min mening. #Topic endret av moderator# Endret 24. mai 2005 av Jankee Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Går det ikke bare å bytte hovedkort fra en sikkelig produsent. Koster seff ekstra, men når du ikke får hjelp, så må man jo bare hjelpe seg selv. Et 915kort koster vel ikke all verden. Event så går det vel å returnere hele maskinen? Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 (endret) Jeg ville krevd pengene tilbake og heller kjøpt "hjemmepc" gjennom Komplett. Endret 24. mai 2005 av Morten K Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Flyttes til webshop/butikk-diskusjoner Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå