moray Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 (endret) Etter å ha innprentet tekniske løsninger i livet til min bedre halvdel over lengre tid (siden jeg møtte henne) har hun funnet ut at en touchscreen på kjøkkenet slik at hun får hørt på musikk mens hun tilbringer tid der vil være fornuftig. Tenkte å bruke en PC med trådløst nettverk i et kjøkkenskap med tilgang til filserver. Noen tips om skjerm og (software?) Skjerm helst minst 15" og aller helst 17", men så er det pris, da.. Endret 23. mai 2005 av morcan Lenke til kommentar
enden Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Samsung har en ganske OK 17-tommer med innebygget tøtsj, men dessverre koster den en del kroner... https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=16739 Det finnes også alternativer hvor du klistrer en film utenpå skjermen for å gi den tøtsj-kapabiliteter. Dette er kanskje en bedre løsning i et miljø der fett og smuss er aktive deltakere. Jeg innbiller meg at en slik film yter bedre motstand mot møkk enn en TFT-overflate. Dessverre har jeg ingen linker til slikte produkter, og jeg er litt redd for at du sannsynligvis må ut av landet for å finne noe. Fordelen er at det er billigere enn pakkeløsningen fra Samsung (og andre produsenter, som jeg ikke kommer på akkurat nå), og at man velge skjerm selv. Lenke til kommentar
Filla Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 - Lilliput leverer touch-skjermer i 7' og 8'. En slik kan jo være et billigere alternativ. Lilliput 7' - Tilbakemeldingene er vel greie nok. Produktanmeldelser Snittkarakter: Logg inn for å skrive en produktanmeldelse 1 av 2 synes denne anmeldelsen er nyttig: Veldig kul, når du først får ting til , 2005-05-12 Anmelder: Kristoffer Ask Mottok skjermen fra komplett og så fram til å sette opp skjermen mot mitt Mini-Itx system, men kunne ikke få noe som helst bilde via VGA inngangen. Etter en natt med testing og endeløs forumjakt så jeg ingen annen løsning enn at skjermen måtte være defekt. Testet også opp mot andre systemer. Jeg kom til slutt frem til at kabelen ut fra skjermen ikke var festet godt nok sammen med vga-kabelen. Den er ganske vrien å få ordentlig inn fordi to like store gummihylser møter hverandre i festet. Ved hjelp av en liten tang var det bare å dra den ene over den andre og pluggen fikk skikkelig feste. RÅ skjerm, med bedre enn forventet oppløsning/lysstyrke, enkel installasjon (bare pluggene sitter) og fin touchfunksjon. Logg inn for å gi tilbakemelding på denne anmeldelsen. 2 av 3 synes denne anmeldelsen er nyttig: Funker bra, 2005-03-28 Anmelder: Stian (ansatt i Komplett) Har brukt denne i et par mnd. nå og er fornøyd med den. Touch funksjonen fungerer bra og var enkel og installere, funksjonen for høyretast med et lite ikon nede på skjermen var også bra. Synest 1024*768 ble for smått på denne, hvertfall hvis man skal klare å treffe noe med touch funksjonen, så bruker den med 800*600. Det holder i massevis til GPS progamm og winamp.. Desverre var kontrasten/lys styrken ikke helt tilfredstillende i sol-lys, så derfor gir jeg den 4 av 5. Får vurdere å sote rutene på bilen for å få det mørkere ;-) Logg inn for å gi tilbakemelding på denne anmeldelsen. Lenke til kommentar
tommer Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 (endret) Hei har implementert samme løsning selv, men har plassert PC i rom langt unna, og kjører en lang VGA kabel (10 m) til skjerm. Bruker en 12" skjerm jeg kjøpte direkte via www.earthlcd.com. (http://store.earthlcd.com/s.nl/sc.7/category.12/it.A/id.715/.f) Fungerer helt ok, men har litt dårlig betrakningsvinkel. Kjører Mediaportal på PC'en, og bruker følgende funksjoner på denne: - TV (eget TV kort i PC) - Radio - Musikk - Vær - Oppskrifter Kjempeprogram, men du bør ha ok maskinvare og skjermkort som støtter DirectX9 i hardware... Tom Endret 25. mai 2005 av tommer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå