Gå til innhold

Spill hakker merkbart etter bytte av GFX kort

Anbefalte innlegg

Hei :)

Har nettopp byttet ut HK,CPU,minne og GFX

Hadde følgende før: Asus P4C800 Deluxe HK, 1,5GB ram, 3.2 Ghz 800 Cpu og ATI 9800XT kort.

Har nå: Asus P5AD2-E Premium, 1 GB ram, 3.0 Ghz CPU (2MB cache), og ATI X700 256MB GFX.

Jeg har altså kort fortalt byttet fra 478 CPU og AGP til 775 CPU og PCIexpress.

Nå synes jeg f.eks Far Cry hakker noe sinnsykt i forhold til før.

Må jeg da opp i X800 kort for at det skal bli som "før"?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

Tror du er havnet i en situation, der ditt 'gamle' 9800XT slett og rett er bedre (til FarCry) end ditt nye X700.

Har mistanke om at ditt 9800XT er i stand til å flytte flere GB per sekund end ditt X700.

PS. Desverre er ikke X700 med i Skjermkortabellen. Da haddde det vert lett å se mht GB/s.

Mvh

Kimmer

Lenke til kommentar

X700 NP vil vel være svakere enn 9800XT ja. Er det X700 Pro vi snakker om skal dette være omtrent på samme nivå eller litt høyere, avhengig av spill.

:Edit For å få FarCry til å gå glatt kan du jo senke innstillingene litt og se om dette hjelper. Hvis ikke ville jeg eksperimentert litt med drivere o.l.

Endret av Carnifex
Lenke til kommentar

En liten ting som er lett å glemme:

Dersom du har kopiert tilbake innstillinger fra tidligere installasjon av FarCry (ikke unaturlig om du har finjustert lyd-/bilde-innstillinger og tastatursettinger) kan det henge igjen settinger som ikke er optimale for det nye skjermkortet ditt.

Er vel ikke problemet slik jeg leser beskrivelsen din, men lurt å huske på likevel ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...