Grundig Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 (endret) Heisann. Denne uken er det jeg som skal ha en diskusjon i klassen. Hva burde jeg velge å diskutere om? Har dere noen forslag til brennhete temaer som kan sette diskusjonen skikkelig i gang? Dette er i norsk-timen så det teller bittelitt på karakteren. Håper på gode forslag fra dere Endret 23. mai 2005 av Grundig Lenke til kommentar
andre_goaaal Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 (endret) Bush; Hvor kommer han fra? USa eller et eller annet regnskog i Afrika neida.. dere kan jo diskutere om FNs rolle i verden? Er vi nordmenn late? Er Bondevik en bra person?(NOT) osv Endret 23. mai 2005 av andre_goaaal Lenke til kommentar
mr_trout Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Hva med mobiltelefonens berettigelse som hjelpemiddel i skolehverdagen. Burde ihvertfall tenne læreren. Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Dere kan snakke om blant annet hvor høy prosentrate analfabter som er på norske fora. Spesielt et av Norges mest populære: HW.no. Jo, legg også til at alle som skriver elendig sier de har dysleksi. Det er et flott tema. "Dysleksiprosenten på et av Norges mest populære fora, HW.no, er så høyt som 92 %, skal vi tro innleggene". Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Å komme med påstander du vet at mange har sterke meninger om i klassen er alltids lurt. Da vil det bli en skikkelig diskusjon Prøv å være veldig provoserende. Lenke til kommentar
Grundig Skrevet 24. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2005 Jeg er fullstendig enig med deg Bandidos Pelle. Det er ufattelig hvor mange grammatiske skrivefeil som forekommer på dette forumet. Jeg tror allikevel ikke det er noe å diskutere i klassen. Flere forslag? Trenger svar kjapt. Er så usikker på hva som er lurt å velge. Lenke til kommentar
ikkeno Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Etiske spørsmål som abbort, skillsmisse, genmanipulert mat, etc Nei, jeg har ikke dysleksi, bare masse skrivefeil.. Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Jeg er fullstendig enig med deg Bandidos Pelle. Det er ufattelig hvor mange grammatiske skrivefeil som forekommer på dette forumet. Jeg tror allikevel ikke det er noe å diskutere i klassen. Flere forslag? Trenger svar kjapt. Er så usikker på hva som er lurt å velge. Er enig der - måtte bare dele min frustrasjon et sted. Denne tråden ble dessverre et offer for det. Lenke til kommentar
-mAdz- Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 ikke begynn med sånne etiske sørsmål..ta opp noe som du vet folk i klassen har sterke meninger om!..som f.eks innvandrere..nå vet ikke jeg hvilken klasse du har da.. Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Diskuter likestilling ! (Ned med kvotering, likebehandling er hva vi bør oppnå.) Lenke til kommentar
Neptun_ Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Eller diskuter det sexifiserte samfunnet vi lever i. ^^ Gå gjerne til personangrep for å få en skikkelig kickstart. "Du, du er et perfekt eksempel. Hvor mye tar du for en halvtime?" Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Gå gjerne til personangrep for å få en skikkelig kickstart. "Du, du er et perfekt eksempel. Hvor mye tar du for en halvtime?" Tips: Vær litt seriøs når du skal gi råd til noen som ber om seriøse svar. Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Noe som alltid funket da jeg gikk i tiende og det var omtrent like mange jenter som gutter var å ta opp temaet om likestilling, hvilket kjønn er sterkest o.l. Meningsløse temaer, men all tenner med en gang Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Noe som alltid funket da jeg gikk i tiende og det var omtrent like mange jenter som gutter var å ta opp temaet om likestilling, hvilket kjønn er sterkest o.l. Meningsløse temaer, men all tenner med en gang Likestilling og hvilket kjønn som er sterkest er to forskjellige ting. Hvorfor er likestilling et meningsløst tema ? Lenke til kommentar
Chasseur Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Jeg ville gått for Irak krigen, amerikas magt overalt i verden. Gå for noe med amerika, alle vet litt om det. De fleste har meninger, og du kan få noen saftige diskusjoner! Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Noe som alltid funket da jeg gikk i tiende og det var omtrent like mange jenter som gutter var å ta opp temaet om likestilling, hvilket kjønn er sterkest o.l. Meningsløse temaer, men all tenner med en gang Likestilling og hvilket kjønn som er sterkest er to forskjellige ting. Hvorfor er likestilling et meningsløst tema ? Fordi det er håpløst å diskutere. Og bare ved å nevne likestilling har jeg alt halvveis startet en diskusjon... Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Altså, genmanipulering, abbort , og skilsmisse, hvem bryr seg !? Her i dag er det snakk om rase, imigrasjon, og statig økende farer, hvorfor liker ikke en stor del av Norges befolkning immigrasjon fra feks. Asia, Russland,Iraq , Afrika osv. Det er dette som setter preg på læræren. Er det at Norge er redd for forandring ? Er det at Vi som norsk statsborgere er redd for at utlendinge skal ta over Norge ? Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 (endret) Om du har noen konservative kristne i klassen kan det være kjempegøy med homofiles rettigheter (ekteskap, adoptering) og abort og slikt. Hvis noen har sterke meninger kan det være gøy med debatt om religion osv. også. Hvorfor i all verden folk tror på en høyere makt og ting i den duren. Velg for all del et tema du vet noen har forskjellige meninger om (altså ikke nødvendigvis noe av det jeg har nevnt). Ved hetsing av Bush/USA kan det fort vise seg at alle stort sett er enige. Endret 25. mai 2005 av nr.4 Lenke til kommentar
-Jungeldyret Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Jeg vet! Krl-faget! Om 90% prosent er noe tull som kan kastes i dass (min mening). Eller om det er innmari lærerikt. Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Dere kan snakke om blant annet hvor høy prosentrate analfabter som er på norske fora. Spesielt et av Norges mest populære: HW.no. Jo, legg også til at alle som skriver elendig sier de har dysleksi. Det er et flott tema. "Dysleksiprosenten på et av Norges mest populære fora, HW.no, er så høyt som 92 %, skal vi tro innleggene". Og hvor mange tror du har hastverk?....bare fordi du ikke klarer å lese litt om på ordene... Dumt å ta opp dette her....want some cheese with that whine? on-t.. Start en diskusjon om innvandring... Har du en klasse med "pøbler" og "analfabeter" (elns) skaper dette max kaos....konge disk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå