Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Holde diskusjon i klassen

Anbefalte innlegg

Heisann.

Denne uken er det jeg som skal ha en diskusjon i klassen. Hva burde jeg velge å diskutere om? Har dere noen forslag til brennhete temaer som kan sette diskusjonen skikkelig i gang? Dette er i norsk-timen så det teller bittelitt på karakteren. Håper på gode forslag fra dere :)

Endret av Grundig
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dere kan snakke om blant annet hvor høy prosentrate analfabter som er på norske fora. Spesielt et av Norges mest populære: HW.no.

Jo, legg også til at alle som skriver elendig sier de har dysleksi. Det er et flott tema. "Dysleksiprosenten på et av Norges mest populære fora, HW.no, er så høyt som 92 %, skal vi tro innleggene".

:roll:

Lenke til kommentar

Jeg er fullstendig enig med deg Bandidos Pelle. Det er ufattelig hvor mange grammatiske skrivefeil som forekommer på dette forumet. Jeg tror allikevel ikke det er noe å diskutere i klassen. Flere forslag? Trenger svar kjapt. Er så usikker på hva som er lurt å velge.

Lenke til kommentar
Jeg er fullstendig enig med deg Bandidos Pelle. Det er ufattelig hvor mange grammatiske skrivefeil som forekommer på dette forumet. Jeg tror allikevel ikke det er noe å diskutere i klassen. Flere forslag? Trenger svar kjapt. Er så usikker på hva som er lurt å velge.

Er enig der - måtte bare dele min frustrasjon et sted. Denne tråden ble dessverre et offer for det. :)

Lenke til kommentar
Noe som alltid funket da jeg gikk i tiende og det var omtrent like mange jenter som gutter var å ta opp temaet om likestilling, hvilket kjønn er sterkest o.l.

Meningsløse temaer, men all tenner med en gang :D

Likestilling og hvilket kjønn som er sterkest er to forskjellige ting.

Hvorfor er likestilling et meningsløst tema ?

Lenke til kommentar
Noe som alltid funket da jeg gikk i tiende og det var omtrent like mange jenter som gutter var å ta opp temaet om likestilling, hvilket kjønn er sterkest o.l.

Meningsløse temaer, men all tenner med en gang :D

Likestilling og hvilket kjønn som er sterkest er to forskjellige ting.

Hvorfor er likestilling et meningsløst tema ?

Fordi det er håpløst å diskutere.

Og bare ved å nevne likestilling har jeg alt halvveis startet en diskusjon...

Lenke til kommentar

Altså, genmanipulering, abbort , og skilsmisse, hvem bryr seg !?

Her i dag er det snakk om rase, imigrasjon, og statig økende farer, hvorfor liker ikke en stor del av Norges befolkning immigrasjon fra feks. Asia, Russland,Iraq , Afrika osv.

Det er dette som setter preg på læræren.

Er det at Norge er redd for forandring ? Er det at Vi som norsk statsborgere er redd for at utlendinge skal ta over Norge ?

Lenke til kommentar

Om du har noen konservative kristne i klassen kan det være kjempegøy med homofiles rettigheter (ekteskap, adoptering) og abort og slikt.

Hvis noen har sterke meninger kan det være gøy med debatt om religion osv. også. Hvorfor i all verden folk tror på en høyere makt og ting i den duren.

Velg for all del et tema du vet noen har forskjellige meninger om (altså ikke nødvendigvis noe av det jeg har nevnt). Ved hetsing av Bush/USA kan det fort vise seg at alle stort sett er enige.

Endret av nr.4
Lenke til kommentar
Dere kan snakke om blant annet hvor høy prosentrate analfabter som er på norske fora. Spesielt et av Norges mest populære: HW.no.

Jo, legg også til at alle som skriver elendig sier de har dysleksi. Det er et flott tema. "Dysleksiprosenten på et av Norges mest populære fora, HW.no, er så høyt som 92 %, skal vi tro innleggene".

:roll:

Og hvor mange tror du har hastverk?....bare fordi du ikke klarer å lese litt om på ordene...

Dumt å ta opp dette her....want some cheese with that whine?

on-t..

Start en diskusjon om innvandring...

Har du en klasse med "pøbler" og "analfabeter" (elns) skaper dette max kaos....konge disk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...