f00b Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Hei. Jeg har adsl fra start.no (2048/256kbps). Jeg sliter med diverse sider og programmer. F.eks. msn og ftp, og spill, jeg tror det er portene til disse som må åpnes. I tillegg til det, så sliter jeg også med mange sider.. F.eks. alt på startsiden.no kommer opp innen et sekund etter jeg trykker på det. Men hvis jeg f.eks. søker på google.com, så tar det 5-10 sekunder før jeg får opp resultatene etter et søk. Jeg har dns: 195.159.0.100/200 Grunnen til at jeg tror det er portene, er at når jeg laster ned fra sider, så går det opp i 100-250kB/s, men når jeg laster opp med ftp så er jeg på 6-12 kB/s. Jeg burde komme opp i 32kB/s ved optimal opplastings-hastighet, men det har aldri skjedd! Det går også tregt ved å laste ned fra ftp. Jeg har aller mest lyst til å de-aktivere hele den port-sikkerheten, er det mulig? Hvis ikke, hvordan finner jeg ut hvilke porter de forskjellige programmene og spillene bruker, og hvordan åpner jeg portene? Jeg har en linksys WAG54G. Alle svar er hjertelig velkommen! Lenke til kommentar
BKB Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 (endret) Finnes vel "port-lister" på inet der det står hvilke porter som er til hvilke programmer/spill/tjenester "De-aktivere port sikkerheten" går vel dårlig, med tanke på at Programmet trenger en port å gå igjennom for å nå fram, du kan vel åpne alle portene på rutern, eller åpne en port range, men er like greit å åpne kun til programmene osv. som du trenger. At linja går treigt under download i ftp har vel mer med servern du henter ting fra, husk også at bruker du hele upload linja så blir download linja svak og går tregt. Skal du inn i ruter settingsa bør du ha litt kunnskap på feltet, eller finne en guide for din ruter, er mye som kan stilles på. Og gjør du noe feil blir det fort en linje som ikke fungerer og en lang samtale med kundeservice som kan koste deg litt. Men prøv å finn en guide til routeren din, husk at det bør være til samme modell. Endret 23. mai 2005 av BKB Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå