Gå til innhold

Temp-program som slår av pc'en

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-07-21 14:19, fy_pokker skrev:

prøv motherboardmonitor... den har denne typer fumksjoner, hvis jeg ikke husker helt feil..

MBM trenger et ekstra prog for og slå av PC'n som heter SHDN som er payware... Bruk heller Freeware progget VCOOL, men tror det bare virker på VIA chipset. Eller bruk BIOS viss det er støtte for det der, viss ikke let etter en BIOS flash og oppgrader, kanskje produsenten har lagt inn støtte i ettertid.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-21 13:53, Citizenx skrev:

Hvorfor vil du at pc'en skal slå seg av når cpu tempen kommer til 60C?

cpu'en tåler fint den tempen så det er ikke noe vits i slå av maskinen da.

Det ville bare være irriterende hvis maskinen slo seg av mens du f.eks. spiller et spill eller noe.

60c var bare et exempel da vetdu!

Jeg har akkurat montert no vannkjølings-stash utenfor pc'en her, og jeg er redd for at viss en slange spretter av kjøletårnet mitt, så kan jeg komme til å svi cpu'en, så derfor så vil jeg ha et program som automatisk slår av pc'en når den går varm.

Lenke til kommentar

Bruk heller MotherBoardProbe, dette programmet er utroligt praktisk og det båe piper og skrur av pcen i tilfellet cpu overstiger satt temperatur, eller viftene synker under x antall rpms. Det syter til og med viss spenningene fra psuen ikke er korrekte. Last ned programmet fra:

http://mbprobe.livewiredev.com/download.html

Men vær obs på at du trenger egen duppedings for å få programmet til i w2k og XP. Les så ser du hva du trenger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...