Gå til innhold

Skriver og programvare i 2000 Server

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg sliter med to ting angående Windows 2000 Server.

Dette er en oppgave jeg skal gjennomføre på skolen, men boken jeg bruker er ikke så detaljert at det gjør noe.

1. Koble til en skriver som alle skal ha tilgang til.

2. Installer kontorstøtteprogrammer og andre programmer du mener er nødvendige for å kunne bruke dette systemet på en grei måte.

Jeg har installert driverene og delt printeren i Windows 2000 Server, men kan jeg lage et script eller noe for at printeren legger seg automatisk inn på den maskinen som brukeren bruker? F.eks at når brukeren "Reidar" logger seg på, så slipper han installere skriveren, men at jeg har laget et script eller noe som automatisk legger til skriveren?

Angående programmene, så ønsker jeg at disse programmene skal kunne brukes av alle brukerne, men at jeg slipper og manuelt installere disse på de forskjellige maskinene. Hvordan kan brukeren få tilgang til disse programmene, uten at brukeren må installere disse selv? Kan gjerne installeres ved at brukeren logger seg på, og selv må trykke "Next" osv.

Hvis dere ikke skjønte noe av det jeg skrev, eller trenger mer informasjon, så er jeg alltids tilgjengelig til å svare :)

Endret av Moltrez
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Programmer skal installeres når en bruker logger på en maskin, ja.

Men hvis f.eks 4 forskjellige brukere logger seg på samme maskin, så skal man slippe og installere samme programmene på nytt vær gang.

Blir vel mer som om at den første brukeren som logger seg på en maskin, må legge inn program(ene), som alle andre brukerne kan bruke på den maskinen i etterkant også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...