Gå til innhold

gjennomsiktig bakgrunn i adobe illustrator

Anbefalte innlegg

Må bare si at jeg er helt grønn med dette programmet og jeg rett og slett ikke har tid til å lære meg det akkurat nå. Her er problemet. Jeg har ett bilde (grønn figur på hvit bakgrunn) Som skal brukes på svart t skjorte og genser, men med den hvite bakgrunnen ser det helt dumt ut. Det jeg trenger å få til er at det bare blir det bilde av figuren som vises, altså transparent background.

Bruker adobe illustrator og lurer på om noen kan vise\fortelle meg åssen det kan gjøres?

Disse tutene som jeg finner rundt omkring er litt for avansert og innebærer så mye annet.

Takker for hjelp

Endret av regga
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uff, jeg husker ikke. Jeg regner med at det er flere formater som støtter dette, kanskje et av vektorformatene, men jeg er sannelig ikke sikker. Kan du bruke formatet videre til det formålet det skal brukes til, så velg et av vektorformatene. Noen av disse støtter gjennomsiktighet, med mindre jeg tar helt feil. Det er bare å prøve og feile (inntil noen med bedre kunnskaper om filformater og deres muligheter til gjennomsiktighet, enn meg svarer) ...

Lenke til kommentar

Ja, den saken er jo grei. Så var det å gjøre det praktiske i selve programmet, jeg mener, det må jo gjøres noe med bilde eller, redigeres på en eller annen måte. Hvis jeg ikke husker feil så var det noen justering av opacity? :dontgetit: ÅÅååå, skulle ønske jeg viste det :no:

Lenke til kommentar

Med mindre du har en form med fyllfarge bak figuren, er den gjennomsiktig. Jeg forstår ikke problemet. Sender du meg filen med det aktuelle problemet, eller legger ut et bilde som klart viser hvor problemene oppstår, kan jeg kanskje lettere hjelpe deg.

Lenke til kommentar

Hvis jeg f eks tar dette bilde og skal lime det på en skjorte så blir det en hvit bakgrunn i tillegg... og siden jeg skal ha en svart skjorte så ser det for dumt ut.

Ved å gå inn på denne siden så ser en hvorden det blir.

Endret av regga
Lenke til kommentar

jupp, fint å lage det i eps, synd siden som jeg bruker ikke støtter eps.

da er det to muligheter, finne lignende side som støtter eps eller finne en annen måte. Liker ikke å mase men skulle så gjerne ha fått dette til ;)....

Lenke til kommentar

øhm. tror du har misforstått litt. det er en logo som skal trykke på ett plagg (skjorte o.l.), Bilde sender jeg til en nettside som trykker saker og ting på tøy. les i en av mine tidligere poster. :roll:

Lenke til kommentar
øhm. tror du har misforstått litt. det er en logo som skal trykke på ett plagg (skjorte o.l.), Bilde sender jeg til en nettside som trykker saker og ting på tøy. les i en av mine tidligere poster. :roll:

Ja, men bildet skal vel ikkje trykkes? Det vil isåfall bli dritt. I trykkeprosessen bør

man ha vektor filen, evt en pdf med lagene separert. EPS, AI eller PDF er det trylleri

vil ha.

Så bildet til siden er vel bare til å brukes til web? Isåfall bruker du samme farge som

på t-skjorten, dette for å gi et inntrykk av motivet mot skjortefarge.

Er det slik at du har hvit bakgrunn også på EPS/A1 filen har du laget denne selv, da

må du merke det hvite feltet logo ligger og fjerne det eller fargen.

Lenke til kommentar
Er det slik at du har hvit bakgrunn også på EPS/A1 filen har du laget denne selv, da

må du merke det hvite feltet logo ligger og fjerne det eller fargen.

Yes, det er akkurat det jeg vil men ikke får til, fjerne bakgrunnen til logoen, hvordan gjøres det?

Hvis jeg velger samme bakgrunnsfarge til logo som plagget er, vil ikke det sees på plagget at det er benyttet an bakgrunnsfarge(en svak firkantet ramme rund logo)?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...