Gå til innhold

Hjemmebrent -eksisterer det fortsatt?


Anbefalte innlegg

her oppe i nord er hb mer vanlig en polvare, nesten alle fester jeg har vært på så drikker 90% av personene der hb. (bor i ei bygd btw)

men har aldri vært borti noen som har fått i seg metanol overhodet. prisene her bruker å ligge på sånn ca. 75,- for halvliter'n (50%) og det dobbelte for 96%. det er da "fjortispris", ellers ligger den på ca 50lappen...

men uansett så er jo øl mye bedre da man ikke blir helt "mongo-drita"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

att hjemmebrent alltid smaker vondt er vel ikke akkurat sant, hvis du kjøper det værste bunnslamme så lukter det helt jævlig. Men det går ann å finne noe med litt kvalitet. Er spriten laga på skikkelig apperat og han som lager har litt peiling trenger ikke polvaren smake så mye anerledes enn kjøpsprit i grunnen.. drue sprit er etter min mening best. Hvorfor det heter drue sprit vet jeg ikke akkurat men det er vel noe med att sattsen er laga av druer elns..

Lenke til kommentar
att hjemmebrent alltid smaker vondt er vel ikke akkurat sant, hvis du kjøper det værste bunnslamme så lukter det helt jævlig. Men det går ann å finne noe med litt kvalitet. Er spriten laga på skikkelig apperat og han som lager har litt peiling trenger ikke polvaren smake så mye anerledes enn kjøpsprit i grunnen.. drue sprit er etter min mening best. Hvorfor det heter drue sprit vet jeg ikke akkurat men det er vel noe med att sattsen er laga av druer elns..

Drue er "farlig" å helle i seg:P

 

I alle fall om du er ung og uerfaren.

Smakte jo ikke så mye, så vi satt og drakk utover kvelden, og da vi skulle reise oss, var vi drita og klarte så vidt å gå bortover.

Interessant opplevelse.

Lenke til kommentar
Jeg som er 14 kan fint få kjøpt i HB her i fredrikstad (

Har heftige planer).

Hvis du har mulighet til å kjøpe noe fint og rent på gata, så gjør det.

Fixed.

HB smaker utrolig godt... Drikker meg drita hver dag og kan ikke vente til neste gang.

Jeg brenner ganske ofte, og selger gjerne til de yngre barna.

Fixed.

Harhar :ermm:

Lenke til kommentar
Jeg som er 14 kan fint få kjøpt i HB her i fredrikstad (

Har heftige planer).

Hvis du har mulighet til å kjøpe noe fint og rent på gata, så gjør det.

Fixed.

 

HB smaker drit.

nå ja. er jo som Bushnell sier, det kommer an på hvem du kjøper den av.

Den jeg driker til tider er helt grei. Bare litt dyr :dontgetit:

Lenke til kommentar

Det er bestandig en fordel å kjenne de som brenner, jeg har nærmest en kvalitetsgaranti på det jeg kjøper :p. Er enig i at dårlig hjemmebrent smaker dritt, men folk som har en del erfaring går ikke i nybegynnerfellene, og dermed ikke lager en elendig drikke som de fleste fjortiser drikker.

Endret av fneder
Lenke til kommentar
Det kom fram en heller artig kommentar her om dagen i klassetimen. Læreren sto og snakket om hvordan det luktet når man lagde sprit ( :ermm: ). Uansett så var det en snartenkt elev som kunne bekrefte at det luktet slik hver gang faren hennes lagde hjemmebrent i huset :!:

Ikke si at historiene om trøndelag og "trøndersk husflid" er sanne? :dontgetit:

Hu er fra "sameland" (finnmark) :!: . Faren min er trønder, og har laget en del hjemmebrent selv da han var ung :p

Lenke til kommentar
Bor i Bergen kommune, og har bare vært i nærheten av hjemmebrent to ganger. Begge gangene var det snakk om vin, med en alkoholprosent på 15-20.

 

Er nok ikke 96% hjemmebrent i disse siviliserte strøk. :p

det er ikke hjemmebrent , men hjemmebrygget og fult lovelig , kan kjøpes på europris (bryggesett)

Lenke til kommentar
Bor i Bergen kommune, og har bare vært i nærheten av hjemmebrent to ganger. Begge gangene var det snakk om vin, med en alkoholprosent på 15-20.

 

Er nok ikke 96% hjemmebrent i disse siviliserte strøk. :p

det er ikke hjemmebrent , men hjemmebrygget og fult lovelig , kan kjøpes på europris (bryggesett)

whawhaWhat? *runs*

Lenke til kommentar

Hjemmebrent er i mitt tilfelle kun aktuelt i ABSOLUTT nødtilfelle. hvis jeg har glemt å kjøpe annet elns. Her (Hamar omegn) koster en 0,5l HB ( faktisk god) 125kr. Kvaliteten går nedover med prisen. Best å handle av folk man kjenner, så man i allefall har så nogenlunde kjenskap til hva som går med. ;)

Lenke til kommentar

litt morsomt å se at alle vet om HB utenom de som er fra bærum, oslo vest etc.ikke for å være ekkel, men det er litt komisk...sikkert flere enn de som er fra slike strøk som ikke vet om det, men la merke til det akkurat her og nå..

Endret av -mAdz-
Lenke til kommentar

Absinth inneholder ikke opium og har aldri inneholdt opium. Det inneholdt malurt og et annet hallisunogen for -lenge- siden, men selges som helt vanlig sterkt alkohol rundt omkring i Europa uten "det lille ekstra nå". Har drukket Absinth opp mot 80% i Spania, og den smakte omtrent bare ren sprit.

 

Ryktene skal ha det til at man får "ekte" Absinth i øst-Europa enda, men jeg vil se og smake det før jeg hevder noe som helst.

 

Og ja - hjemmebrent er mye farligere enn Tequila, det sier seg selv. 40% mot 96% (optimalt). Det er som å sammenligne atombombe med maskingevær.

 

Og ja for andre gang - jeg er fullstendig klar over at man ikke kan feilbrenne metanol, men smuglersprit selges under hjemmebrent-merket så godtroende fjortisser skal kjøpe det og føle seg trygge.

Lenke til kommentar
Jammen gutter da! Blir skuffet over dere! Må jo for faen drikke abcint!  Det er 60% og inneholder opium! Strengt ulovlig i Norge og de fleste andre land, men man får det fra tsjekkia da :p Det dritte der går rett i hode på deg asså... Blir regnet som dop :p

Absinth inneholder ikke opium :roll:

nei, men absinth inneholder thujon, egentlig malurt da..og ekte absinth har ikke 60%, men 70%!...får det i tsjekkia og i Barcelona

 

:p

Lenke til kommentar
Jammen gutter da! Blir skuffet over dere! Må jo for faen drikke abcint!  Det er 60% og inneholder opium! Strengt ulovlig i Norge og de fleste andre land, men man får det fra tsjekkia da :p Det dritte der går rett i hode på deg asså... Blir regnet som dop :p

Absinth inneholder ikke opium :roll:

nei, men absinth inneholder thujon, egentlig malurt da..og ekte absinth har ikke 60%, men 70%!...får det i tsjekkia og i Barcelona

 

:p

Oftest uten malurt, men med høyt alkoholinnhold og en "ekte" etikett...

Lenke til kommentar

ja vist faen eksisterer heimbrent! :)

 

Er man på fest her jeg kommer i fra (bor på helgeland i nordnorge) så drikker alle heimbrent, skikkelig "sæksånitti"! :) . Karsk for alle penga :dribble:

 

Er bare og ta en telefon så får du levert xx antall liter på døra :yes:

 

 

er vel rundt 100 kr for halvlitern man må betale.

Lenke til kommentar

Det inneholdt malurt og et annet hallisunogen for -lenge- siden, men selges som helt vanlig sterkt alkohol rundt omkring i Europa uten "det lille ekstra nå". Har drukket Absinth opp mot 80% i Spania, og den smakte omtrent bare ren sprit.

 

Ryktene skal ha det til at man får "ekte" Absinth i øst-Europa enda, men jeg vil se og smake det før jeg hevder noe som helst.

 

man får absinth som inneholder thujon, noe som er svært likt det stoffet som gir rusen i hasj og marijuana..det er det mest ekte du får tak idag, blant annet i tsjekkia og latvia..Og en ting til; det er ikke et rykte, det er ren fakta! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...