Gå til innhold

Hjemmebrent -eksisterer det fortsatt?


Anbefalte innlegg

Hører støtt og satdig fattern fortelle om gamle dager da alle drakk HB osv. I dag bor jeg i bærum og har aldri sett snurten av hjembrent på noen fester. Jeg skjønner at dette ikke er så rart heller, men men.. jeg har hytte i Valdres og har vært på fest der også flere ganger, ikkeno hjembrent der heller... Er det bare meg eller er det lite hjembrent?

 

Har hatt lyst til å skaffe det flere ganger, men til ingen nytte...

 

Noen fra Valdres ommrådet osv. kan vel kanskje fortelle meg om det bare er jeg som er helt på jordet... :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, jeg bor i Trondheim, og jeg kan i aller høyeste grad bekrefte at det fremdeles er hjemmebrent i omløp. Var det ikke noen ungdommer i Porsgrunn som ble metanolforgiftet av hjemmebrent for noen måneder siden?

 

"Ekte" hjemmebrent på 96% er for øvrig ulovlig, da det går under narkotivaloven her i Norge, i likhet med all alkohol med mer enn 60% etanol. Gatepris ligger på rundt hundre kroner for en halvliter, men man kan presse prisen langt mer ved kjøp av større kvanta.

Lenke til kommentar

Det er ikke særlig godt (forsurer det meste du putter det i), er farlig å drikke hvis du ikke kan begrense alkoholinntaket ditt og en dårlig drikk rett og slett. Jeg drikker det ikke lenger fordi det er så utrolig mye bedre med en flaske tequila eller vodka. Da slipper du også risikoen for at det kan inneholde metanol, selv om jeg vet at de jeg kjøpte av har 100% ren sprit.

Lenke til kommentar
Var det ikke noen ungdommer i Porsgrunn som ble metanolforgiftet av hjemmebrent for noen måneder siden?

 

Hjemmebrent inneholder ikke metanol, da må den være tilsatt....

HB er et destillert produkt av "satsen", og gjæringsprosessen

produserer ikke metanol...

Lenke til kommentar

Hjemmebrent inneholder ikke metanol, da må den være tilsatt....

HB er et destillert produkt av "satsen", og gjæringsprosessen

produserer ikke metanol...

Problemet er at smuglersprit selges som "hjemmebrent", fordi alle vet at ordentlig hjemmebrent er trygg mens smuglersprit kan være tilsatt metanol.

 

I virkeligheten har de naturligvis ikke drukket skikkelig hjemmebrent.

Lenke til kommentar
Det er ikke særlig godt (forsurer det meste du putter det i), er farlig å drikke hvis du ikke kan begrense alkoholinntaket ditt og en dårlig drikk rett og slett. Jeg drikker det ikke lenger fordi det er så utrolig mye bedre med en flaske tequila eller vodka. Da slipper du også risikoen for at det kan inneholde metanol, selv om jeg vet at de jeg kjøpte av har 100% ren sprit.

Tequila er farligere enn HB?

 

Nå skal ikke jeg skryte for hjemmebrenten, men er den god så er den god. Smaker tilnærmet vann av og til.. Kødder ikke..

Lenke til kommentar

HB finnes ja.

Særlig her i Trondhjems omegn:P

 

Type Skaun, Orkdal osv.

Naboene brenner som bare fa'n, og jeg hiver meg vel snart på kjøret jeg også.

Har uansett aldri skjønt hva som er så ille med å brenne til eget forbruk eller "gi" til venner/selge til venner til gibortpris.

 

Men uansett.

STYR UNNA HB fra Viggja i Skaun, har handla det flere ganger, og hver gang blitt dårlig.

Uten unntak.

Skal ikke kjøre i gang noe personhets, men du og du for noe dritt.

 

edit:

Drikker selv for det aller meste Hansa (etter at Tou ble lagt ned har jeg boikotta ALLE Ringnes-produkter uten unntak, og Mack smaker utvanna), Kalinka, Absolut, div. skotsk whiskey, og noe god otard.

 

Gjerne tequila også, men det skal så mye til før man blir god og full:P

Endret av Datasmurf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...