Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Uten nettkontakt og får ikke fornyet IP-adresse

Anbefalte innlegg

Jeg har en bærbar pc som jeg ikke får koblet til nett, verken med Telenor ADSL eller LAN-tilkobling. Har ikke hatt problemer med å koble den til tidligere, og er usikker på hvilke endringer som kan ha utløst dette problemet.

Lokal tilkobling står aktivert når jeg kobler til nettverkskabelen, med ip-adresse: 169.254.135.236, uten standard gateway (den står også til å motta IP-adresse og DNS automatisk). Prøver jeg å reparere tilkoblingen får jeg meldingen: Følgende trinn i reparasjonen mislyktes: Fornye IP-adressen. Det går heller ikke an å release og renewe IP-adressen, får melding om at det oppsto en feil under fornyelse av grensesnittet Lokal tilkobling: Det ble forsøkt en operasjon på noe som ikke er en kontakt.

Har vært i kontakt med bredbåndsleverandør og satt opp nettverksinnstillingene på nytt, og det er ikke noe galt med nettverkstilgangen fordi det fungerer på andre maskiner.

Kan det skyldes virus, at ad-aware har slettet "for mange filer" eller kan det være nettverkskortet som er ødelagt?

Håper at noen kan være behjelpelige!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

169.x.x.x = du får ikke IP-adresse fra modemet ditt.

Åssen modem er det her? Router?

Dersom du har hatt modemet ditt siden før april 2004, må du trolig sette opp en pppoe oppkoblign på PCen din for å få den på nett.

Endret av Elgvenn2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...