Gå til innhold

kjedelig tråd.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...

denne tråden er nok et bevis på at norske elektro studenter og andre studenter me data intresser har altfor mye fritid og tar seg altfor god ti på nette meg inkludert, leste akkurat gjenom alle 8 sidene her og d vat ganske under holdene. Hertfall for oss som har GK elektro og kan elektroteknikken å elektronikken. lenge siden jeg har ledd så godt av noe her. Sitt å grue meg t å bore holl å lodde 50 ell va d 60 ledd i kassa mi.

Lenke til kommentar
denne tråden er nok et bevis på at norske elektro studenter og andre studenter me data intresser har altfor mye fritid og tar seg altfor god ti på nette meg inkludert, leste akkurat gjenom alle 8 sidene her og d vat ganske under holdene. Hertfall for oss som har GK elektro og kan elektroteknikken å elektronikken. lenge siden jeg har ledd så godt av noe her. Sitt å grue meg t å bore holl å lodde 50 ell va d 60 ledd i kassa mi.

Kan jeg tenke meg! :D

 

Utrolig hvor stor denne kjedelige tråden er blitt :p Og Cannabis som vil stoppe den, synes du skal ta frem det som stod det opprinnelig også ;)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

hmm, det må ha vært en dj****sk lagg på serveren nettop.

 

Flere tråder har fått dobbel (5 poster), oppdaget det da æ sku legge en Replay på en tråd, og det tok 5min før den kom opp, og da kom det x antall av dem :o :grumpy:

 

Da var det bare å sette i gang å slette "duplicatene" (vil jo ikkje bli tatt for spamming :D )

Lenke til kommentar

Synd at denne posten døde, fordi den var den mest underholdende jeg noe gang har lest på dette forumet. Er selv en LED freak, så dette var mat for monsen.

 

Synd jeg ble medlem så sent, så jeg ikke kunne se Cannabis sine originale ideer og specs.

 

Men i dette tilfellet har jeg noen kommentarer:

 

LED's: ca 1000-1200 stk.

Typiske data 2,1V 20mA pr LED

 

Hvis vi går ut i fra 1200 LED's"@2,0V blir alt mye enklere:

 

6 dioder i serie gir et spenningsfall på 12V@20 mA

 

Å si at en diode har tilnærmet null motstand etter den har nådd sin åpningsspenning er riktig (typisk 0,6V), men dette gjelder IKKE for LED's.

Har aldri sett noen som har brukt LED's i sin likeretterbro! (Det ER forskjell mellom en vanlig diode og en LED!!)!!

 

1200/6=200

 

Det vil da si at man må ha 200 slike "banker", (seriekoblinger).

 

Angående seriekoblinger, så vil det være et visst avvik mellom de (6) forskjellige diodene. Dette avviket vil IKKE ha noe å si på de respekitve bankene. Du vil oppleve en mikroskopisk forskjell på intensiteten til de respektive LED's på "banken". Hvis ikke, så hva ville opplysningene om typisk spenning (V) og strøm (mA) ha for noen nytte?

 

OK, du har 200 "banker" du gjene ville ha koblet rett til 12V Molex.

 

Nema Problema my friend!

 

200 "banks"*20mA = 4000 mA = 4A

 

Dette burde jo gå greit hvis du har en "litt overkill" PSU.

 

Jeg måtte bare svare på denne tråden!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...