Gå til innhold

XFX vs Gainward

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ramdac og kjerneklokke hastighet er to forskjelige ting, begge har kjernehastighet(gpu) på 350 mhz (det er standard på 6800 GT)... Tror og at begge har 400 mhz på ramdac, men det er ikke så viktig, det har ingenting med ytelsen å gjer...

Begge kortene er like bra, du bør velge ut i fra prisen :thumbup:

Lenke til kommentar

Tror du skal ligge unna Gainward forde det kortet har en rotten kjøler med 2 små vifter mens XFX kortet har Nvidia sin referansekjøler som for øvrig er veldig bra men ikke helt stille.(stor klump kobber)

Endret av perpyro
Lenke til kommentar

Mener og ha lest at Gainward har hatt veldig mye trøbbel med Geforce 6600GT og oppover. Har en kamerat som har gitt inn sitt kort 3 ganger ( 1 gang datt noen små komponenter av, 2 gangen satt kjøleren dårlig (den datt av til slutt) 3 gangen funka kortet rett og slett ikke. Minnefeil rett og slett på skjermkortet :thumbdown: ) XFX sine skal være veldig bra

Lenke til kommentar

Ramdac frekvensen er digital til analog konerteren, den brukes kun i d-sub utganger, jo høyere frekvens jo mer data kan sendes via den analoge kabelen og du får høere teoretisk max oppløsning. men, det er ikke noe og bry seg om egentelig da 350 er mer en nok for en vanelig crt.

Lenke til kommentar
Tror du skal ligge unna Gainward forde det kortet har en rotten kjøler med 2 små vifter mens XFX kortet har Nvidia sin referansekjøler som for øvrig er veldig bra men ikke helt stille.(stor klump kobber)

Jeg syns den kjøleren er helt genial jeg :) Jeg er veldig fornøyd med gainward kortet mitt.

Lenke til kommentar

har ett Gainward gf6800 ultra @ 461/1300mhz 54C load(i cs source)

stock kjøler

QUOTE (perpyro @ 23/05/2005 : 21:17)

det følgte forresten med Nvidia sin referansekjøler og ikke sånn med to vifter!!!! :roll::tease:

Endret av ds.nitram
Lenke til kommentar
eg syns den kjøleren er helt genial jeg smile2.gif Jeg er veldig fornøyd med gainward kortet mitt.

Hvilken temperaturer er det på det kortet under load?

Selv ligger mitt 6800 Ultra kort på 62 grader på load.

Mitt ligger på rundt 39-40 grader idle og ett par grader opp på full load. Nå skal det sies at jeg kjører med åpent kabinett for tiden og dette har nok litt å si.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...