Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Camaro som bruktbil

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg vurderer sterkt å kjøpe meg Chevy Camaro.

Årsmodell er åpent ennå. Vurderer en nyere type selv om det betyr en noe svakere bil motormessig.

Spørsmålet er; Kjøper jeg meg problemer da? Eller kan jeg finne meg en Camaro som jeg både får deler til, og som jeg ikke trenger å skru på hver eneste uke?

Med andre ord; Er disse bilene stabile, eller fins det andre Amcar som er bedre kvalitetsmessig for en Amcar-neewbie?

Takker for alle positive svar.

Og helst fra personer som er gamle nok til å ha sertifikat :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg er kanskje gammel nok? 29 år, og har eid 3 Camaroer til nå :!:

Camaro er absolutt en bil å vurdere! Har selv eid 3 stk! Den nyere Camaro(1993-2002) er ikke svakere motormessig. Tvert imot går hestekreftene oppover. Fra 160hk(V6) til 345hk(V8). Det finnes jo en del 90-talls Camaroer med V6 som er rimelige nå. En del cabber er å finne til salgs i Norge. De nyere Camaroene har en svært god kvalitet. Eneste "problem" er oljelekkasje. Min 1994 Camaro V8 er alltid litt "svett" under motoren, men det er nokså normalt på disse bilene og Corvette(Samme motor).

Vurderer å utbedre dette, men er ingen fare å kjøre rundt med. Finner iallefall ingen oljedam på asfalten når den står stille. Ellers er det ingen kjente feil! Hvis du kjøper siste utgave av Autofil, kan du se en brukttest av Camaro V6.

80-tall Camaro er også en bra bil, men ikke av samme kvalitet. Disse bilene kan ofte være hardt kjørt av tidligere eiere, og lakkskader er det på nesten alle brukte Camaroer. Det skyldes dårlig lakk fra fabrikken. Hele fronten består av lakk og lykter, og det blir alltid noen flekker på fontspoileren. Lakken på 90-talls Camaroer er forsterket. Startmotoren på 80-tall Camaro kan også si takk for seg. Det samme gjelder bensinpumpa som ligger over bakakkselen. Du må demontere hele bakpartiet for å bytte bensinpumpen! Ellers er denne bilmodellen(1983-1992) rå og kjøre til daglig bruk! Ofte kalt for "fattigmanns Corvette". Du får samme motor som Corvette(V8-utgavene), men med et annet utseende. (og baksete!)

Håper dette hjalp litt?

MVH Raimond

http://home.c2i.net/camaro

Lenke til kommentar

Forsikringen er ikke hakkende gale. Denne bilen er ikke en typisk ulykkesbil i statistikk. Jeg har selv aldri vært utsatt for noe uhell tidligere og brukt forsikring. Dermed har jeg en del bonus fra tidligere. Betalte mer for min tidligere 1994 Golf enn 1994 Camaro...Golf blir regnet som ungdomsbil og er dermed dyr i forsikring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...