Gå til innhold

Hva er "GAIN"?

Anbefalte innlegg

Hva i all verden er GAIN?

Nå og da så popper det opp ett pop-up vindu med reklame. I overskriften så står det <firmanavn> GAIN- MICROSOFT INTERNET EXPLORER. Det kommer opp selv om jeg er på forskjellige web-sider, f.eks Hardware.no. Er det noe spyware ute å går her? Jeg har ikke installert noe fildelingsprogrammer som inneholder spyware (kun WinMX som er fri for sånt tull).

Hvordan fjerner jeg GAIN? Med ADAware? Og hvis jeg fjerner det med ADAware, vil programmet som la det inn fjernes også?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-07-16 09:59, Dikky skrev:

ad-aware fjerner mest sannsynlig det bøget der ja :smile:

Takk for hjelpen. GAIN er nå fjernet fra min maskin etter ett par restarter i safe-mode.

Ett tips til alle som ikke får fjernet alle komponentene.

(gjelder Ad-Aware)

1. Ta først en scan i windows i vanlig mode og fjern de filene som kan fjernes.

2. Restart Windows i safe-mode (trykk F8 før Windows starter å boote og velg "Safe mode"

3. Ta en scan i safe mode og fjern resterende filer.

4. Ta en ny scan i vanlig mode for å være sikker på at alt er fjernet.

Dette virket for meg, og alle "suspicious files" er borte.

ABIT KX7-333, AMD Athlon XP1800, 512MB RAM, 40+80+80GB Western Digital HDD, Creative Live! Lydkort, Gainward GF4 ti4200 128MB RAM, Plextor CD Brenner 24/10/40A, Pioneer DVD-ROM spiller, Pinnacle DV500 DVD redigering, NextGenTel ADSL 2048/640

[ Denne Melding var redigert av: Afseth på 2002-07-16 10:20 ]

Lenke til kommentar

Nope, ingen fare med at Gain følger med som EKSTRA software i en divx pakke, faktisk, så får det meg til å vurdere om det i det hele tatt er vits å laste ned Divx, ettersom enkelte filmer kanskje bare er brukendes i nyeste divx. Men Ad-Aware fikser det jo lett, så det gååår jo, men alikevel, ett sinsykt irriterendes program, som sniker seg inn via alle slags programmer.

Lenke til kommentar

Lasta ned en popupkiller som jeg ble anbefalt på dette forumet, samt ett program som sletter DLL filer jeg ikke trenger. Dette var like etter jeg hadde rensket maskinen med Ad-Aware. Plutselig får jeg opp en GAIN-reklame. Sjekker maskinen med Ad-Aware igjen, og GAIN var tilbake. Må jeg virkelig sjekke maskinen min hver j***a gang jeg installerer ett program? Det var helt tydelig at GAIN var kommet med den softwaren også ettersom maskinen ble rapporert som "ren" etter forrige gjennomkjøring av Ad-Aware. Uff... håper de knekker GAIN og setter de ansvarlige i livsvarig fengsel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...