Biffen89 Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 (endret) Hei Jeg får ikke lyd når jeg spiller eller hører musikk, hva kan være problemet? Jeg har sjekket alle input hullene, prøvd med to forskjellige headsett viss det var brudd i ledningen, men det var det ikke. Instalerte driverene på ny som jeg hadde på cd, det gikk heller ikke. Derfor lastet jeg ned nye fra internett, de virket heller ikke. Hva kan være feilen? Har et MSI K3 Ultra2 hovedkort Takker for all hjelp på forhånd Endret 23. mai 2005 av Biffen89 Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Har du sjekket at volumet ikke er for lavt i kontrollpanel -> lyder og lydenheter? Regner med at du har gjort det, men man vet jo aldri. Har du sjekket det samme stedet at riktig hardware står som avspiller? Kan være noe kluss der. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Har du sjekket at driverne er skikkelig installert? Klarer Windows å "starte" lydkortet? Lenke til kommentar
Biffen89 Skrevet 26. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2005 Har instalert driverne 3 ganger nå, volumet står på fullt. Men lydkortet er integrert i hovedkortet så jeg vet ikke helt hvordan jeg sjekker om at det starter. Men jeg snakket med en fra Mamoz, han mente at det hadde kortslutta. Hva kansje litt rart at hovedkortet fortsatt virka da? Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Lydkortet har vel sin egen brikke på hovedkortet så vidt jeg husker. Så det er vel teknisk mulig at det har kortslutta, men om det er problemet er vanskelig å si. Gå på kontrollpanel -> system -> enhetsbehandling (maskinvarefanen) og se om det er noen røde kryss eller gule trekanter inne på "lyd-, video- og spillkontrollere". Lenke til kommentar
Biffen89 Skrevet 26. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2005 Gå på kontrollpanel -> system -> enhetsbehandling (maskinvarefanen) og se om det er noen røde kryss eller gule trekanter inne på "lyd-, video- og spillkontrollere". Jeg gikk til gå på kontrollpanel -> system -> enhetsbehandling maskinvarefanen, der var det ingen røde kryss eller gule trekanter. Men på SCSI - og RAID - kontrollere, der var det en gul trekant foran noe som het RAID - kontroller, kan det ha noe med saken og gjøre? Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Jeg gikk til gå på kontrollpanel -> system -> enhetsbehandling maskinvarefanen, der var det ingen røde kryss eller gule trekanter. Men på SCSI - og RAID - kontrollere, der var det en gul trekant foran noe som het RAID - kontroller, kan det ha noe med saken og gjøre? Nei, det har ikke noe med saken å gjøre. RAID-kontrolleren er til harddisker i RAID-oppsett. Da må jeg ærlig innrømme at jeg ikke vet hva som kan være galt med lyden i systemet ditt. Håper noen andre har noen gode forslag. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Det kan være en IRQ-konflikt mellom lydkortet og RAID-kontrolleren. Ettersom RAID-kontrolleren tydeligvis ikke virker, kan du prøve å disable den (høyre klikk og velg "Disable". Restart og sjekk om det hjelper. Dette frarådes da hvis du faktisk bruker RAID og RAID-kontrolleren bare har et lite problem.... Lenke til kommentar
xoriath Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Hvis det er integrert, så kan det være disbla i Biosen, men allikevel spørre etter driver. Jeg ville ha sjekka Biosen for å se om den er aktivert .. Lenke til kommentar
Biffen89 Skrevet 26. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2005 Dessverre så hjalp ingen ting av dette Jeg tar letteste utvei og kjøper meg et nytt lydkort, men jeg takker for all hjelp for at dere i det minste prøvde Lenke til kommentar
hak0n89 Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 jeg har noe av det samme problemet, men det kommer ikke opp at det er feil melding, det blir bare ikke spilt av noe lyd, i og med at det står at alt fungerer som det skal i både enhets behandling og i egenskaper for lyd og enheter. jeg har et integrert via audio -> ac97 Lenke til kommentar
Hard Driver Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Muligens jeg kommer inn for sent her, men har du sjekket bruksanvisningen til hovedkortet. Vet at noen modeller har en "Disable jumper" for å slå av integrerte lydkort. Litt rart hvis det skal være det, siden drivere installeres, men why not !!! Lenke til kommentar
b-real Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg