Gå til innhold

Noen som er kjent i Morrowind?

Anbefalte innlegg

Jeg har snublet over en del dyrebare ting i Morrowind. Bl.a. orcish armor og sånt. Jeg har også klart å fange en soul som er verdt 40000 gullpenger i følge spillet. Men hvor finner jeg en trader e.l. som har råd til å kjøpe denne? Alle er jo så fattige i det spillet... Jeg kunne tenkt meg å bruke de 40000 på å lage et knallbra enchanted silver longsword.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-07-16 09:16, scudflip skrev:

Jeg har snublet over en del dyrebare ting i Morrowind. Bl.a. orcish armor og sånt. Jeg har også klart å fange en soul som er verdt 40000 gullpenger i følge spillet. Men hvor finner jeg en trader e.l. som har råd til å kjøpe denne? Alle er jo så fattige i det spillet... Jeg kunne tenkt meg å bruke de 40000 på å lage et knallbra enchanted silver longsword.

Glass armor ( nederst i ghostgate ) synes jeg er best.

Creper i en mansion i Caldera har mest peng.

Ikke cast vekk grand soul gems paa aa fange annet enn Golden saints.

-Gurgler Google?

Lenke til kommentar

Hvor finner jeg golden saints da? Har bare hatt spillet en uke nå og ting tar tid i det spillet... Driver og subber rundt i vivec nå og gjør noen små quests. Hadde egentlig tenkt å finne Morag Tong lederen og bli leiemorder. Men jeg kunne virkelig trengt et mye bedre sverd og enchanting koster flesk. Tror det var en sceleton champion jeg fanget. Jeg har bare 10 i mysticism og en touch soul trap spell så han kverka meg nesten før spell'en virka...

Du vet ikke om noen i vivec som har 40000+ gullpenger?

Hvis jeg kjemper mot en vanlig kriger og tar soul trap på han, vil jeg få en rimelig bra soul da?

Lenke til kommentar

Creeperen har 5000, men han kjøper ting for det de er verdt. Kjøp ting av han til han har så mye gull som det koster for det du skal selge, også selg. Du har også en annen person med 9000 i en av Ashlander campene. Du kommer til disse i hovedquesten i spillet. Også finnes det en mudcrab som har 10000 på en øy litt sørøst for Ald Daedroth(Daedric ruinen like ved Vivec). Eller så kan du jo hente ned en plugin som gir forhandlere mer penger.

Golden Saints dukker først opp når du har kommet litt opp i level. Tror jeg hadde rundt level 20 når de kom.

Lenke til kommentar

Ok, jeg hadde håpt det var noen rikinger i vivec. Jeg har ikke gjort noe særlig i hovedquesten ennå, jeg er fortsatt bare level 11. Men det haster ikke. Vil bare herje rundt egentlig... Det er det som er så konge med det spillet her :smile:

Prøvde meg som legionær og nå skal jeg drive litt som snikmorder :wink:

Jeg hater sånne daedric ruins... Jeg har kverket noen få sånne demoner, men de er så sinnsvakt sterke. Skremmer vettet av meg :sad: Nå er det kanskje meningen også - dette er det første rpg jeg prøver faktisk. Tviler på at alle er like bra som det her, men...

For å spørre veldig dumt... det er når du tar Blades oppdrag at du følger hovedquesten? Og har du noen som helst tidsbegrensing på å fullføre den?

Lenke til kommentar

Jo det er Blades Quest'ene som er hovedstoryen, men så vidt jeg vet er det ingen tidsbegrensing. Personlig var jeg level 43 når jeg begynte på dem :smile:

Men vær forsiktig, en venn av meg ventet også lenge før han begynte på dem, og når han var ca. halvveis viste det seg at han hadde drept en *nødvendig* character, så han kommer ikke videre :sad: Men det viser jo bare hvor bra dette spillet er som RPG, når det går an å drepe quest-specific folk, i motsetning til visse spill *host, host, Baldurs Gate*

Lenke til kommentar

Jeg har også drept litt for mange av økonomiske grunner i begynnelsen :razz: Han hadde en Katana til 9000 som jeg fikk så veldig lyst på hehe

Jeg har som sagt min egen lille quest for tiden. Å skaffe meg "drømmesverdet". Har tenkt å enchante et sverd som forgifter og paralyserer motstanderen samtidig som det gir meg mer helse :smile:

Finnes det forresten en bedre bue enn bonemold longbow? Den har 30 attack. Karakteren min er bueskytter nemlig. Artig å plaffe ned Netch'er. Omtrent som å skyte på heliumballonger :wink:

Lenke til kommentar

Tjahr, droemmesverdet?

Daedric Katana er det vel du mener - som kun har enchant verdi paa 18. Men du kan jo lage en "area effect" med paralyze da, burde vaere skoey.

Ellers blir vel regenerate health med et par equisite ringer og amulett bra.

Noen som vet hvem som selger "absorb magicka" spells forresten?

Hadde jeg hatt et sverd med noe slikt hadde det bare blitt ploeying gjennom hele spillet...

*skryte skryte av character'sen sin*

...litt trist igrunnen at det ikke finnes sterkere motstandere en en boelling Dremora Lords... :razz:

Lenke til kommentar

Jeg har veloth helm og shield som gir meg helse, men jeg rekker liksom ikke bruke de midt i en sverdkamp. Derfor vil jeg ha et sverd som blant annet gir meg helse(cast on strike). Jeg har testet det såvidt da. Hadde et silver longsword som ga meg 3-5 helse per slag, funket bra det. Men det ble litt lite mot sterke motstandere, og det hadde altfor lite charge. Hadde bare en petty soul gem med en kagouti. Er det noen måte å forutsi hvor mange ganger et enchanted våpen kan gjenta sine spells på rad? Er det charge/use?

En annen ting jeg sliter med er å finne lockpicks i vivec. Noen som er kjent der? orker ikke dra helt til en annen by bare for å skaffe det.

Det er en del ting i spillet, ringer og amuletter f.eks, som gir karakteren helse uten at det står noe om sekunder osv. Virker ikke som om man har den muligheten når man tar enchantment...

Lenke til kommentar

Ja jeg har brukt de av og til på låser som er verre enn 35, de har jeg for liten security skill til iom at jeg ikke er thief. Men på lette låser så er det jo ganske bortkastet. Men nå har jeg ikke fått tak i det heller. Jeg synes det er så vanskelig å finne frem i vivec... Jeg har enda ikke klart å finne en bedre vei mellom foreign quarter og redoran/arena enn undervannsveien.

Lenke til kommentar

Den beste buen i spillet er en Daedric Longbow.Dreper det meste på et treff.Det er så herlig å skyte ned de ****** cliffracerene!Det finnes allerede et sverd som forgifter og paralyserer motstanderen. Daedric Cresent, formet som en halvmåne. Er ganske kult å bruke, bare litt kjedelig hvis den du angriper har reflect :/

Jeg har enchanta en exquisite shirt med constant effect på restore health. Ganske greit :smile:

Lenke til kommentar

Hvordan klarer du å stille den på constant effect? Det har jeg ikke fått til... Jeg får bare sånn at jeg må stille på tid. Og jeg kan velge mellom cast when used eller cast when strikes. Dessuten har jeg for dårlig enchant skill så jeg må få en npc til å ordne det for meg og det koster flesk. Hvor finner jeg sånne daedric våpen egentlig? Jeg har faktisk kverka et par sånne daedric idioter, men de nær-døden opplevelsene betalte seg ikke. Kostet meg bare en haug med health potions.

Lenke til kommentar

Daedric våpen finner du i de forskjellige Daedric ruinene stort sett.Også er det en person som du kan gjøre et oppdrag for, og da kan du velge et Daedric våpen. For å få constant effect må du ha en grand soulgem med en Golden Saint eller Ascended Sleeper.De daedric fyrene hogges ned uten problemer nå, men de var rimelig slemme til å begynne med.

Lenke til kommentar

det som er enklest er å summon Dremora/Dremora Lords (30 sekunder burde holde) og drepe summoningen din :wink: men du må være kjapp og plukke opp våpnene før liket forsvinner (husk Dremoras er ganske sterke for lav level chars). De spawner som regel med Daedric, Ebony eller Dwemer weapons, så det er bare å spawne ny til en kommer med frakk våpen :wink:. Azura's star med soul of Golden Saint er verdt 2 mill :wink: men du får ikke solgt for så høye summer uansett (samme med Vivecs soul tror jeg). Hvis man har høyt Conjuration skill kan man summon Bound Axe, Longsword, spear, bow osv... og ta det av deg også legge det på bakken.. vent til tia går ut så Voila! ny fersk Daedric våpen til deg :wink: (best av alt, bound våpen veier 0 og koster deg max 1 gold å reparere) merk at dette er litt bug utnyttelse men en bra en :wink:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-16 11:55, DrDoogie skrev:

...litt trist igrunnen at det ikke finnes sterkere motstandere en en boelling Dremora Lords... :razz:

Golden saints er sterkere, sammen med Acended Sleepers og ash vampires osv. Og den sterkeste "fienden" i spillet er nok Vivec men du trenger ikke å slåss mot han da :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-16 22:40, Deviate skrev:

det som er enklest er å summon Dremora/Dremora Lords (30 sekunder burde holde) og drepe summoningen din :wink: men du må være kjapp og plukke opp våpnene før liket forsvinner (husk Dremoras er ganske sterke for lav level chars). De spawner som regel med Daedric, Ebony eller Dwemer weapons, så det er bare å spawne ny til en kommer med frakk våpen :wink:. Azura's star med soul of Golden Saint er verdt 2 mill :wink: men du får ikke solgt for så høye summer uansett (samme med Vivecs soul tror jeg). Hvis man har høyt Conjuration skill kan man summon Bound Axe, Longsword, spear, bow osv... og ta det av deg også legge det på bakken.. vent til tia går ut så Voila! ny fersk Daedric våpen til deg :wink: (best av alt, bound våpen veier 0 og koster deg max 1 gold å reparere) merk at dette er litt bug utnyttelse men en bra en :wink:

Jeg må absolutt prøve noe av dette. Spesielt det med summon osv, men jeg forstår ikke helt hvordan jeg får de til å respawne? Er det sånn at siden jeg har summon i f.eks 60 sekunder så respawner de hvis de dør etter 25 sek?

Jeg får se og skaffe meg et sverd som har bound longsword og prøve det trikset med daedric våpen :smile: Men jeg skal uansett lage mitt eget enchanted etterhvert. Trenger bare mer gryn. Jeg har 13K nå, men jeg skal bruke minst 30 på det. Jeg har en Telvanni Bug Musk lagret for formålet. Gjelder å få best mulig pris :wink: Jeg har funnet en passe enkel og grei måte å tjene penger på; fange dårlige souls i common og petty soul gems og selge dem til 400-1600 spenn. Det har ihvertfall handelsfolket råd til...

Lenke til kommentar

Men, jeg er nå archer da - ikke sorcerer. Må bruke hele formuen på summon scrolls jeg nå. Nei forresten så tror jeg at jeg rappa noen i går i et daedric temple... Bestemte meg for å raide et etter at jeg hadde kverka en ashlander på østkysten for Morag Tong. Husker ikke helt hva det var, jeg var så redd for at enda en demon skulle dukke opp :wink:

Jeg får fyre opp datan når jeg er ferdig på jobb her og se om jeg får til noe sprell.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...