Frustrert1001 Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Som vanlig får jeg spørre dere guruer når jeg lurer på noe !!!! Vurderer å droppe ISDN og hoppe på IP-telefoni "vognen" siden jeg har ADSL. Men er det noen feller jeg bør passe opp for ???? Har ADSL fra Telenor med Thomson speedtouch 510i (modem). Sparklan trådløs ruter. På telefonsiden har jeg Gigaset 3070 + 3000 micro håndsett. Siden 3070 er for ISDN, skal jeg bytte ut denne. Så til spørsmålene: Må jeg bytte modemet hvis jeg sier opp ISDN ?? Leser så mye om at Telenor må "koble om" ISDN linjer til analoge osv.... Noe annet jeg bør være klar over ???? Siden IP24.no ikke har fungert den siste uka så blir det nok Telio.. Noen som har erfaring med en eller annen Siemens basestasjon som fungerer mot Telio ?? På forhånd takk Frustrert1001 Lenke til kommentar
Mr Burns Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Bare pass på at du har nok båndbredde opp! Lenke til kommentar
Frustrert1001 Skrevet 23. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2005 Jeg har 128 kbps opp (snart 200). Regner ikke dette som problem, da jeg har testet softphone til IP24.no og denne fungerer ok (såfremt jeg ikke setter igang masse trafikk ut). Lenke til kommentar
agvg Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Må jeg bytte modemet hvis jeg sier opp ISDN ?? Leser så mye om at Telenor må "koble om" ISDN linjer til analoge osv.... Nei, modemet behøver ikke byttes og alle moderne baser fra siemens skal fungere ok. Lenke til kommentar
Frustrert1001 Skrevet 23. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2005 Tusen takk for svaret. Da er det bare å bestille abonnement og si opp ISDN'en. Frustrert1001 Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Du må huske at du får 60kr i linjeleie i tillegg på ADSL-regninga når du sier opp telefonabonnementet ditt. Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Det største problemet med IP telefoni er å sette av 80kbs i begge retninger. Beste løsning er å bruke router med QoS (prioritering). Trodde kun analoge telefonsett kunne brukes mot Telios sipura adapter, eller tar jeg feil? Lenke til kommentar
pine Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 (endret) Burde egentlig vært ISP sitt ansvar å skaffe bokser som støtter qos. IPtelefoni i Norge er no tøv. Endret 23. mai 2005 av pine Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå