Gå til innhold

Twin Towers plassen, i dag?

Newt32

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg har et tilsvarende bildet som det der. Det er tatt like etter "ulykken". Et par dager senere, det ligger masse rester over alt.

Bildet er 9372*9372 pixler, og 14mb.. :)

Har foreløpig ikke noe sted å uploade det, men det kommer vel etterhvert.. :)

Lenke til kommentar

Jeg var der i vinterferien.

Det som er der er liksom undergrunds banen, så er det et inngjerdet området hvor det bare ser ut som en byggeplass.

Det er en svær "plakat" hvor det er bilder og tekst om diverese idèer om hva som kanskje skal bygges der.

Det var egentlig ikke så veldig spessielt, hadde flere forhåpninger før jeg dro dit.

Jeg har noen bilder men vet ikke om jeg finner dem, men om jeg finner dem kan jeg vise de frem ;)

Lenke til kommentar

Når dere er inne på det, Ace og Stish, så mener jeg å huske at det var et norsk arkitektfirma som vant konkurransen om hva som skulle bygges på Gorund Zero. Vinner-modellen så slik ut:

1_Ground_Zero-Pressefoto_580.jpg

Men før det ble satt i gang bygging, fant de ut det at det ville være for risikabelt å bygge en slik høy bygning igjen, med tanke på at det kunne bli et nytt terrormål. Den skulle bli verdens høyeste, med femhundre_og_et eller annet antall meter.

Som dere ser på bildet, skulle det bygges en enormt høy bygning, med flere lavere bygninger rundt. Dette ble det da altså ikke noe av etter hva jeg har forstått.

Edit: Beklager størrelsen på bildet :p

Endret av Gnomenz
Lenke til kommentar

Det var jo et japansk arkitektfirma som hadde store planer om mange tårn og med et hovedtårn. De var formet slik at solen skinte akkurt på midten av ground zero. Men jeg har ikke fulgt med i det siste.

Lenke til kommentar
Skulle ikke Donald Trumph bygge noe der?

Jo, han vil bygge noen nye bygninger akkurat identiske med WTC bare litt høyere og som tåler mer.

Håper ikke han planlag en bygning som skulle tåle flere fly kræsjene inn..

I grunnen skulle tvillingtårnene tåle en støyt. Metallkonstruksjonene var bygget for å tåle 3000 grader celsius, før det ville smelte, og tårnet ville rase. Uheldigvis ble temperaturen litt høyere, og katastrofen var et faktum.

Klarer de å bygge skyskrapere som vil være i stand til å stå, selvom det skulle skje igjen, så ville det være genialt. Men skadene ville allikevel være enorme. Vet ikke hvorfor jeg skrev akkurat dette, men det falt meg bare inn :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...