Gå til innhold

Hjelp til kjøp av ny PC til videoredigering og spill.

Anbefalte innlegg

Hei.

Trenger litt anbefallninger om hva jeg burde kjøpe av komponenter. Mest til videoredigering.

Hadde tenkt meg en pris rundt 7-8000 kr (mulig litt mer).

Tenkte litt på rundt 1,2 -1,33GHz CPU. Hovedkort med DDR-ram og 266...

Sett litt på IBM's HD 60GB

Og hvor bør jeg eventuelt kjøpe dette. Bor i Oslo.

Noen anbefallninger av CD-brenner som støtter safedisc2 (Dette er da utenom 7-8000 kr prisen).

Vurderte brukt, men folk skal jo ha 7-8000 for en brukt 900GHz. Og for Voodoo5 skal folk ha mer enn et Gforce2 kort nytt. Er det noen som får solg PC'ne sine?

Har en celleron 300@ 10GB HD HX08 kabinett+ resten standart. Hva er dette vært i dag?

Ble masse spørsmål her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir det AMD CPU gå for en XP, den "jobber" forskjellig fra T.Bird og går endel kaldere, 10 grader med samme vifte? XP1500+ har samme frekvens som 1330 MHz, men gjør arbeid som tilsvarer en 1500.

I prisguiden er det ca. 200,- imellom disse 2 - vel investert. Uansett gå for en med 133 FSB (1400/266) 200 variantene er på god vei ut, kun Duron som har den farta og vil beholde den.. Feks. PS Data har en T.bird med 100 FSB resten med 133.

Lenke til kommentar

Sats på en AMD XP prosessor. Video/bilderedigering krever mye ram f.eks. 512MB (Win 9x støtter max 512MB). IKKE kjøp IBM harddisk det har vært mye krøll med dem, kjøp WD eller fujitsu.

Celeron 300 med skjerm og tastatur/mus kan du nok få 3500-4000,- for. Men legg den ut på QXL, er er det mange som har mer penger enn vett :smile:

Lenke til kommentar

Styr unna alt som har med 3dfx og ATI(win2k driverne funker dårlig) og gjøre,du får jo et g3 kort for under 2000 i disse dager.Skal du ha DDR må du kjøpe minne nå fordi prisene er på vei opp,jeg kjøpte 2 512 brikker på pcmax i forrige uke for 690 pr stk og jeg sjekket prisen i dag og da var den 1280.

Du får et billig Epox kortmed 266A chipsettet på databutikken for 1266,jeg tror det er de som er billigst på xp cuene også for øyeblikket.

Lenke til kommentar

Takk for mange gode tips. Ikke helt inn i alt dette med FSB og raid.

Ser på komplett.no at AMD Athlon xp 1600 koster 1595, (1499,-på PSdata). 45 kr mer en xp1500.

Hvordan er dette kortet. Asus A7A266-E til 1750,-

Aopen AK73-1394(A), Mainboard Socket-A VIA KT133A ATX Firewire 266MHz. Men dette hovedkortet bruker bare SDram?

Aopen AK77 PLUS, Mainboard Socket-A VIA KT266 ATX Raid Audio UDMA10 Eller hva tror dere om dette.

Andre forslag som ikke koster skjorta?

Er det bare DDR-rammen som har steget? Den må vel gå ned igjen?

Forslag til kabinett? Holder 250W?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...