Howard_ Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 (endret) Generelt:Det ser ut til at Norton Internet Security fjerner ingress-bildene i overskriften. Mitt syn på NIS er at det er nærmest djevelen selv og anbefaler deg selvsagt å holde det så langt unna enhver PC som overhodet mulig. Likte designet, meget pent. Som en løsning til dere av oss som bruke Norton Internet Security(trur det er en del av oss) så kan man gjøre følgende for og vise ingress bildene: Gå inn på NIS-> Norton Antispam -> Ad-block-> Configure-> Advanced Legg til www.hardware.no Add -> http://www.hardware.no/nyheter/images (permit) Litt tungvint, men du får bildene og siden ser mye bedre ut(les: ingen reklame,beklager hw.no) Edit: vet ikke om det har blitt nevt, men poll'en resetter seg selv. Kan stemme flere ganger, vet ikke om det blir registrert. (ie6 + NIS05) Endret 24. mai 2005 av Howard_ Lenke til kommentar
MadRos Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 jeg syns at nye designe var bare GENIAL, Bra jobba Hardware! Stå På! Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 De som misliker det nye designet kan skifte tilbake til det gamle designet(som nevnt tidligere av andre). Jeg gjorde det, og er fornøyd. Lenke til kommentar
WzUp Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Leste at dere i drift hadde lagt inn konqueror, men har dere samme problem som meg? Hele høyre kolonne havner i bunn på venstre side. Jeg har ikke det problemet i 3.3 i hvertfall. Jeg bruker 3.4, men skulle jo ikke tro det ble dårligere av den grunn. Kanskje noen andre kunne testa dette også. Bruker Konqueror 3.4 og har samme problemet. Høyre kolonne er flyttet til venstresiden og er langt nede. Lenke til kommentar
ahumoe Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 synes det var bedre før...kanskje litt uvant, men allikevel synes jeg det var bedre før! Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Synes dere kunne delt opp artikkel feltet i to kolonner jeg . Brukt litt mindre spacing og mer narrow font . Så utnytter man sidevisningen bedre . Eksempel med to første artiklene endret til to kolonne : Lenke til kommentar
drajevolitch Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Kødder´ru med meg eller-HVA ER DETTE? HTML side!?!JESUS! FÅ TILBAKE DEN GAMLE!!!! Lenke til kommentar
HKS Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 For å være helt ærlig synes jeg det gamle designet var mye bedre... Sysnes det som er nå ser mer uferdig ut Lenke til kommentar
zetor-ola Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Som kritiker av forrige ansiktslyfting, så var det positivt å sjå denne nye designa. Sian eg er synshemma så håper eg forandringa er kome for å bli. Eg må fortsatt køyre med 800*600 oppløysing, så eg får ikkje med meg heile sia, men akkurat det skal eg ikkje klage over i denne omgong. Lenke til kommentar
svamp Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Kødder´ru med meg eller-HVA ER DETTE? HTML side!?!JESUS! FÅ TILBAKE DEN GAMLE!!!! En webside laget med HTML? Huff da. Ta en kikk på koden til noen andre sider, du. Lenke til kommentar
Øl_Mariachi Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 (endret) Statisk bredde Jeg hadde foretrukket et grensesnitt som fokuserer mer på å være praktisk og funksjonelt, fremfor å se hot ut i 1024x768. Programmer.no er et eksempel som er behagelig, oversiktelig og har dynamisk bredde, selv om det kanskje ikke er så vanvittig pent. En web-side skal vel helst designes som en web-side, ikke som en plakat el. Hva er poenget med å "låse bredden" på skjermen? (veldig upraktisk for dem som kjører med høyere eller lavere oppløsninger, jeg kjører 1600x1200) Dette har Drift (knatten, findus) og ForumTech (Ueland) svart på flere ganger. Det er en designbeslutning hardware.no har valgt. Sannsynligvis er det flere grunner til dette. En ønsker å kjøre statisk bredde for eksempel for å ha bedre kontroll på innholdet på siden, sørge for å tilpasse seg bruken av reklamebannere med fastsatte størrelser, sørge for at utseende blir nogen lunde likt for alle osv. Og har man først bestemt seg for statisk bredde, må man støtte alle. Det er fortsatt en god del som kun kjører 1024, så dette er et naturlig valg. Dessuten er det også en helt annen grunn (og faktisk mye bedre grunn) for å kjøre statisk bredde 1024 – nemlig leselighet. Det er viten kjent at det er mye enklere å lese artikler når linjene ikke blir for lange. Bare tenk dere om. Hvorfor ble ikke bøker laget i breddeformat, og hvorfor tror dere aviser har spalter? Her er forresten 10 gode designtips for å lage lesbar tekst. Punkt 7 omhandler akkurat dette med ikke for lange linjer. ATWindsor: Helt enig med deg; ikke noe problem å bruke hvit bakgrunnsfarge. Mange av de ”store” gjør det. MEN, det er også et faktum at veldig lyse sider, med få fargeelementer å hvile øynene på, kan være slitsom å bruke i lengden. Dette har for eksempel AnandTech løst ved å ha mørke grå felt utenfor hovedområdet på sidene og duse farger i meny og utfyllingskolonner. På denne måten blir ikke sidene så blendende lyse, og en klarer å beholde leseren lengre inne på siden. Legg også merke til at AnandTech har en fast relativt trang bredde på hovedområdet for tekst. Dette er ikke uten grunn.. JohndoeMAKT: Mange gode elementer i innlegget ditt. Men du som meg; vi småplukker nok litt for mye syar2003: Ideen din er slettes ikke dum. Det liver opp sidene litt å gjøre det på denne måten, og artikkelvisningen blir ikke så monoton som den kanskje kan bli nå. Bra forslag! Ser at hardware gjengen allerede har fikset på noen av tingene folk har påpekt. Det viser at hvis vi som forumbrukere tar dem seriøst, og kommer med seriøse innlegg, så tar de oss også seriøst. Så mange sutrete innlegg som det er i den tråden her har jeg ikke sett på lenge. Og ja, jeg begynner også å bli lei refresh/cache problematikken!! Mvh Øl Mariachi EDIT1: ATWindsor det var ikke ment som noen kritikk. Du hadde jo også tatt frem AnandTech som et godt eksempel på at hvit bakgrunnsfarge kan brukes. Jeg ville bare utdype mine meninger om dette.. EDIT2: Hehe kunne ikke dy meg - måtte småpirke litt mer.. Drift: Prøv å bytte ut disse i standard.css, så blir bla høyden på søkefeltet og knappen like stor: .searchField { padding: 2px; margin-top: 2px; margin-bottom: 2px; background-color: #fdfdfd; border: 1px solid #999; width: 115px; height: 14px; font-size: 12px; } .searchSubmit { padding-left: 2px; padding-right: 2px; margin-top: 2px; margin-bottom: 2px; border: 1px solid #999; height: 20px; font-size: 12px; color: #555; } EDIT3: Tror forresten klokken på forumet er en time for sen. Glemt å slå på sommertid på serveren? Endret 24. mai 2005 av Øl_Mariachi Lenke til kommentar
drall Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 (endret) Statisk bredde Dette har Drift (knatten, findus) og ForumTech (Ueland) svart på flere ganger. Det er en designbeslutning hardware.no har valgt. Sannsynligvis er det flere grunner til dette. En ønsker å kjøre statisk bredde for eksempel for å ha bedre kontroll på innholdet på siden, sørge for å tilpasse seg bruken av reklamebannere med fastsatte størrelser, sørge for at utseende blir nogen lunde likt for alle osv. Og har man først bestemt seg for statisk bredde, må man støtte alle. Det er fortsatt en god del som kun kjører 1024, så dette er et naturlig valg. Dessuten er det også en helt annen grunn (og faktisk mye bedre grunn) for å kjøre statisk bredde 1024 – nemlig leselighet. Det er viten kjent at det er mye enklere å lese artikler når linjene ikke blir for lange. Bare tenk dere om. Hvorfor ble ikke bøker laget i breddeformat, og hvorfor tror dere aviser har spalter? Programmer.no må stort sett ta de samme hensynene og klarer dette helt fint. Når det gjelder linjelengde har de aller fleste mulighet til å endre bredden på nettleser-vinduet sitt, dessuten er ikke oppløsning direkte knyttet til skjermstørrelse. En som kjører 1600x1200 på en 15" er sikkert kjemperfornøyd med at det dikteres at 5 cm lange linjer er det beste for henne. Det er forøvrig ikke vanskelig å sette prosentvis spaltebredde (minimumsgrense kan også settes, slik programmer.no har gjort). Endret 24. mai 2005 av drall Lenke til kommentar
svamp Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 EDIT3: Tror forresten klokken på forumet er en time for sen. Glemt å slå på sommertid på serveren? Det gjør du selv i kontrollpanelet ditt Lenke til kommentar
Lanes Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Likte ikke det nye designet... ser så..tomt ut. Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Hva med en poll om hva folk syns om de nye sidene nå? og en poll om et halvt år elns om det samme? hadde vært artig med en liten sammenligning da? Jeg for min del liker ikke det nye designet. Og ser teit ut med HW logoen nede til venstre under reklamen. Den gamle logoen var bedre syns jeg Lenke til kommentar
Battone Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 (endret) Jeg må få si mitt igjen... Jeg bruker titt og ofte å referere hw.no som en av de beste sidene på nett når det kommer til brukervennlighet og hvor behagelig den er å se på.. Denne siden er ikke direkte ubehagelig, men den er heller litt for kjedelig.. Og så må det få sies at testene ikke kan finnes gjennom kategoriene.. Som f.eks. skjermer.. Om jeg vil se kun på tester av skjermer så må jeg søke med riktige søkeord, noe som ikke er lett da en god del av artiklene på hw.no inneholder tester og skjerm.. Er usikker på om jeg hargjort noe galt, men jeg får bare opp alfabetisk.. edit: Ah, fant ut av det med tester, men allikevel litt tungvint... hmm Skulle gått direkte til søkesiden som ligger under; "Søk videre i disse artiklene" Endret 25. mai 2005 av Dre@m_Lord Lenke til kommentar
hamsterbom Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Uoversiktlig og rotete, en dårlig jobb. Lenke til kommentar
hamsterbom Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Finnes den gamle skinnen der? (den som fyllte hele skjermen?) Ja... det er bare å velge skin "hardware.no" Tusen takk, det fikset forum sidene. Men hardware.no er ennå like rotete, hvordan kan jeg få tilbake den gamle skinnen der også? takker Lenke til kommentar
gspr Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 (endret) Statisk bredde Jeg hadde foretrukket et grensesnitt som fokuserer mer på å være praktisk og funksjonelt, fremfor å se hot ut i 1024x768. Programmer.no er et eksempel som er behagelig, oversiktelig og har dynamisk bredde, selv om det kanskje ikke er så vanvittig pent. En web-side skal vel helst designes som en web-side, ikke som en plakat el. Hva er poenget med å "låse bredden" på skjermen? (veldig upraktisk for dem som kjører med høyere eller lavere oppløsninger, jeg kjører 1600x1200) Dette har Drift (knatten, findus) og ForumTech (Ueland) svart på flere ganger. Det er en designbeslutning hardware.no har valgt. Sannsynligvis er det flere grunner til dette. En ønsker å kjøre statisk bredde for eksempel for å ha bedre kontroll på innholdet på siden, sørge for å tilpasse seg bruken av reklamebannere med fastsatte størrelser, sørge for at utseende blir nogen lunde likt for alle osv. Og har man først bestemt seg for statisk bredde, må man støtte alle. Det er fortsatt en god del som kun kjører 1024, så dette er et naturlig valg. Dessuten er det også en helt annen grunn (og faktisk mye bedre grunn) for å kjøre statisk bredde 1024 – nemlig leselighet. Det er viten kjent at det er mye enklere å lese artikler når linjene ikke blir for lange. Bare tenk dere om. Hvorfor ble ikke bøker laget i breddeformat, og hvorfor tror dere aviser har spalter? Ryktet går om at nettleservinduer kan resizes, dersom en har problemer med å lese lange linjer. Med dynamisk bredde kan LESERNE SELV bestemme hvordan vi vil ha ting. Vi kan resize nettleserbredden dersom vi er analfabeter, eller beholde full bredde dersom vi liker dèt best. Edit: Ikke dra datamaskiner ned til avisers/bøkers tekniske begrensninger! Endret 25. mai 2005 av gspr Lenke til kommentar
oya Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Lattertlig store overskrifter... stygt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg