Gå til innhold

Hardware.no i ny drakt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synest det var fint eg, men kva skjedde med Testene? Før kom du til ei side du kunne søke på og du hadde ei liste over forskjellig hardware kategorier:

 

- Harddisker

- Bærbare

- Skjermkort

 

Nå får du berre opp ein oversikt over dei siste og kan sortere alfabetisk.

Lenke til kommentar

Siste svar for kvelden og forhåpentligvis i tråden fra meg dette.

(Beklager at jeg ikke quoter de rette personene men er ganske sliten, lang dag).

 

1 (JBlack): Ikke samsvar mellom <div> og </div> er bare tull. Du må bare prøve å kopiere kilden og fjerne en div-start eller slutt. Da skal du se hva som skjer når det ikke er samsvar.

Og at koden er grisete er vell å ta litt hardt i.

Desverre er det litt jobb å få skikkelig indenting på kildekode når man bruker mange forskjellige systemer. Men det, samt kanskje litt overdrevet bruk av div er det eneste som er litt uryddig her.

 

Og ja, siden minus annonser validerer xhtml strict. Og der tillattes nok ikke mye gris.

 

2 (designer): Så vi har garantert ikke kjørt noe usability-testing?

Da kan jeg garantere at det har vi gjort. Har kjørt Section 508 samt WAI validering.

Det er riktignok noe som gjenstår for WAI-validering men 508 passerte den med en warning sist jeg kjørte det. (Warning, ikke Error)

Er litt småting angående usability jeg fremdeles vil forbedre, men det er trangt med tid. Målet er at den skal fungere for aural readers.

Jeg tør påstå at vi ligger langt framfor de fleste store norske nettsteder, og flere av oss på drift er veldig opptatt av kodestandarder og usability, men noen kompromiss må desverre skje når man har andre krav å ta hensyn til også.

 

3 (formannen): Om du med "knappene" mener form-elementer så er jeg ikke helt enig, for de fleste form-elementer så mener jeg man bør gjøre minst mulig med de for å ikke forvirre brukere.

 

4 (flere): Annonsen på toppen har vært der leeeenge. At dere ikke har lagt merke til den før vil jeg kalle en ENORM bragd og burde belønnes nesten. Særlig siden vi har hatt menyen over annonsen og innholdet under.

Vi har flyttet alt innhold under annonsene i toppen nettop for å klarere skille mellom annonser og innhold.

 

5 (AndersT2): Meny-linje som følger deg nedover siden tror jeg veldig mange er enige med meg er utrolig irriterende, og det vil jeg aldri lage på en side jeg har noen kontroll med. *fysj*

 

6 (Fredrik Larsen): Litt merkelig at du synes det er alt for mye reklame når det i øyeblikket er mindre reklame en det var før.

 

7 (Kevlar): Les hele tråden så ser du at jeg allerede har kommentert at HWB bruker samme design som HW. Dette siden vi ønsker å ha de like med nyanse-forskjeller slik at man ser hvor man er, nemlig i Hardware-nettverket.

 

8 (Det Dvergiske Kaffebord): Ja det er klart det hadde blitt penere å fjerne annonser. Men det er ikke et alternativ. Vi har visse annonse-plasseringer som annonsører har kjøpt og som vi selger, da kan ikke en designer/drift velge å fjerne disse fra designet.

Annonsen i toppen støtter også annonser som er 996 piksler som vi forhåpentligvis får mer av fremover, 768 er bare et støttet format siden det er det vi hadde før.

 

9 (Pearwood): Som beskrevet bedre i punktet over er dette ugjennomførbart. Det er ikke noe luft i annonseplassen øverst, det skyldes bare at vi ikke enda kjører det annonseformatet den plassen er ment for (996 piksler).

 

 

Og en siste gang for de som kommer med kommentarer som "det ser helt for jævlig ut" og "å så stygt" så tøm cachen til nettleseren siden jeg kan forstå det om nettleseren bruker en gammel css. Når dere har fått siden slik den egentlig er, og om dere fremdeles mener det samme så kan dere holde det for dere selv. Ingen er tjent med useriøse og meningsløse kommentarer av den typen.

 

 

Da har jeg fått oppklart det meste tror jeg.

Lenke til kommentar
Synest det var fint eg, men kva skjedde med Testene? Før kom du til ei side du kunne søke på og du hadde ei liste over forskjellig hardware kategorier:

 

- Harddisker

- Bærbare

- Skjermkort

 

Nå får du berre opp ein oversikt over dei siste og kan sortere alfabetisk.

Prøv søket, det er ganske avansert og du kan søke veldig spesifikt:

Søk

Om du klikker på "Vis avanserte alternativer" her så vil du kunne finne det du leter etter på en bedre måte en før. Du kan også søke uten å skrive en søkestreng.

Lenke til kommentar

Den gamle stilen var MYE bedre!

 

Jeg føler at dette nye designet virker tomt og kjedelig.. Det ble _for_ mye luft :p

 

Det gamle designet var tilnærmet perfekt og det er mange med meg enig i.. Så hvorfor endre så mye på noe som var så bra? Man skulle starta en poll om en uke eller noe.. så har man fått sett hvor mange som liker/missliker den nye stilen.

 

Selvfølgelig så vil de fleste tilpasse seg den nye stilen på sikt, mye pga den utrolig gode side strukturen og det enorme nettverket hardware.no har skapt. Innholdet på sidene er tross alt viktigst..

 

Men hvis dere vil ha min tilbakemelding så sier jeg at designet på denne siden ikke trengte å endres. Den gamle var både rask og oversiktlig nok for både ie, opera og firefox brukere (browserene som hovedsaklig brukes).

Endret av Dunah
Lenke til kommentar

Første tanke: hva i alle ...

andre tanke: ah kult, ny design :)

tredje tanke (etter ca. 5 min.): "MY EYES MY EYES!!1"

 

Funksjonen og designen er i seg selv grei nok, men gud bedre så lyst det er, blir helt sliten etter å ha lest en liten stund, la merke til en del barnesyndromer, men regner med det fikses etterhvert :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...