Gå til innhold

Hjelp en hjertesyk å få dekning på landet.


Anbefalte innlegg

HER er det en artikkel som mange av dere kanskje allerede har lest.

 

Jeg tenkte at hvis vi brainstormet litt her på forumet så burde vi funnet ut en måte denne karen kan få en slags form for dekning der ute på landet.

 

Jeg har selv tenkt at det burde være mulig for han å sette opp (eller dra med seg) en antenneforsterker av et slag. Desverre aner jeg ikke om noe slikt er mulig.

 

Denne personen er jo villig til å bruke 10.000kr på å få dekning. Noe burde det da vel være mulig å gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Naboen en kilometer unna har fasttelefon, men teleselskapet mener kvaliteten ville blitt for dårlig. Dette til tross for at telefonkabelen passerer hundre meter fra hytta til Kolberg.

 

Naboen får seg ADSL og så setter man opp et trådløst nettverk som rekker en kilometer. null problem.

 

Er flere øysamfunn på vestlandet som har gått sammen om å sette opp trådløse nettverk fra fastlandet over fjorden og ut i de små bygdene. Blir ikke rare prisen totalt. Dette er en meget enkel løsning i forhold.

Lenke til kommentar

Helt ville de i Telenor, telefonlinja går jo bare 200m fra huset hans :dontgetit:

 

Vi kunne jo sendt mail til NetCom og Telenor med oppfordring til å sette opp en base der, hvis mange nok hadde vist interesse så hadde de kanskje gjort dette he he..

Lenke til kommentar
er ikke telenor pålagt å levere fasttelefon

til alle husstander i norge?

Telenor er pålagt å levere fasttelefon til alle husstander hvis det ikke medfører urimelig høye kostnader (levering på til veldig øde steder)

 

Telenor er ikke pålagt å levere fastelefon til hytter/landsteder som det er i dette tilfellet.

Lenke til kommentar

I Danmark er det tidligere statslige monopol-selskab TDC nødt til at give telefoni til alle der ønsker det, uanset hvor store omkostingerne er det. En mand på en lille ø ønskede for ikke så lang tid siden at have telefonforbindelse, da han havde fritidshus på øen og TDC beregnede omkostningerne til at give ham fastnet-telefoni til ca. 60.000 DKR!

Man fandt dog vist ud af en løsning med en mobiltelefon og en signalforstærker i sidste ende.

Uden at kende til det kunne jeg dog forestille mig at Telenor i Norge har en lignende forpligtigelse.... :hmm:

Lenke til kommentar
I Danmark er det tidligere statslige monopol-selskab TDC nødt til at give telefoni til alle der ønsker det, uanset hvor store omkostingerne er det. En mand på en lille ø ønskede for ikke så lang tid siden at have telefonforbindelse, da han havde fritidshus på øen og TDC beregnede omkostningerne til at give ham fastnet-telefoni til ca. 60.000 DKR!

Man fandt dog vist ud af en løsning med en mobiltelefon og en signalforstærker i sidste ende.

Uden at kende til det kunne jeg dog forestille mig at Telenor i Norge har en lignende forpligtigelse.... :hmm:

Men så er Danmark på størrelse med Hardangervidda da og flatt som en pannekake, mens Norge er langstrakt og humpete.

 

Stor prisforskjell da vettu.

 

Syns han bør flytte jeg. Flytt til Oslo så får han telefon på flekken.

Lenke til kommentar
Men så er Danmark på størrelse med Hardangervidda da og flatt som en pannekake, mens Norge er langstrakt og humpete.

 

Stor prisforskjell da vettu.

 

Det har du selvfølgelig ret i, men forpligtelsen kan vel sagtens være den samme af den grund... I Danmark er det jo også væsentligt nemmere at opnå en god forbindelse pga. pandekage-landskab :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...