Gå til innhold

Hjelp! Windows XP og spill


Anbefalte innlegg

Jeg har et problem:

 

Uansett hvilket spill jeg spiller under Windows XP så oppstår det bittesmå 'hakk' på under et halvt sekund nå og da. Det skjer helt tilfeldig (men ganske sjeldent) og i samtlige spill. Bildet stopper liksom. Dette skal ikke ha noe med hardwaren min å gjøre, da det skjer uansett hvilket spill, uansett oppløsning, og selv når det ikke fåregår noe spesielt (pc'en min skal jo takle det uansett).

 

Jeg skjønner ikke hvorfor dette skjer, og om noen har opplevd lignende eller vet hva det skyldes hadde jeg blitt veldig glad for litt info.

 

(og ja, jeg har prøvd å defragmentere HD'en o.l)

 

På forånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, vanskelig å si hva det kan være.

 

Prøv å laste ned nye drivere til alt du har, autoupdate windows, skru av vertical sync på grafikkkortet, juster skjermen til 75 hertz som oppdaterings frekvens, winxp har default oppdaterings frekvens på 60 tror jeg.

 

Håper det orner seg

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg er 100% sikker på at jeg vet hvordan ditt problem er og kan hjelpe deg :smile:. Har hatt samme problemet for litt siden selv og fikk hjelp av en annen som hadde hatt samme problem etter jeg hadde partisjonert, formatert, defragmentert, scanna for virus osv..

 

Så enkelt er det:

 

Gå på Kontrollpanel -> Nettverktilkoblinger -> høyreklikk -> og ta vekk for at den skal vise ikon i systray.

 

Så skal det funke smooooth! Siden det internett ikonet i systray'n prøver å oppdatere seg hvert halve sec eller noe, og det gjør aimen helt jævli i cs :sad:.

 

Du får ha det fett uten lagg! Håper det hjelper.. :wink:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-21 05:31, Zabulus skrev:

Quote:


Den 2002-07-21 03:08, Erad skrev:

Å skru av v sync er bare tull!



 

Ja du kan jo prøve å kjøre cs med vsync på da, se hvor fin fps du får da.

Uansett, det er bare forslag.Istedet for å syte, kan du jo komme med noe konstruktivt.

 

Det har ikke mye sens å skru av vsync siden øynene har ikke sjangse til å merke forksjeld mellom vsync's fps (60?) og 100, menmen det er jo briefete med 100 da :wink:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-21 19:14, Basus skrev:

Det forrige innlegget er jeg uenig i, man ser forskjell på 60 og 100 FPS i CS og andre spill, når man har spillt det lenge nok er det _meget_ enkelt.


 

Sorry, tenkte ikke over hva jeg skrev, feil av meg. Jeg vet at jeg enkelt klarer å se forskjeld selv så hvorfor skrev jeg det :smile:?

Lenke til kommentar

Hvorfor det er tull å skru av v sync??

 

For på mitt deilige skjermkort blir grafikken helt kake.. tearing som det heter! osså blir det ikke 100 fps men 70 fps og jeg vil ikke ha jallagrafikk bare for å få stusselige 10 fps mer!

 

Asus V-7100 Geforce 2MX/400

half-life og mods: 1280 x 960 @ 100hz = 60 fps

 

derfor er det tull å skru av v sync!! Var det konstruktivt nok?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...