souljah Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Dette er kanskje ikke et stort problem, i og med at jeg får åpnet porter under port 49152 likevel syns jeg det er rart at jeg ikke får åpnet NAT over port 49152 har klødd meg i hodet i hele dag over denne problem stillingen... feilmelingen jeg får når jeg forsøker å åpne porter over port 49152 er: Duplicte entry or entry conflicts with previous configuration er det noen her som har vært borte i denne problemstillingen før? Lenke til kommentar
IQM Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Kan virke som du har prøvd å åpne den fra før. At den du åpner nå 49152 kolliderer med noe som er åpent fra før. Sjekk hva som er åpent fra før Lenke til kommentar
Troy Henrik Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 har vært borte i akkurat det samme, det gjaldt noen andre porter, men de hadde ikke vært åpnet før... Sendte mail til NGT og fikk dem til å resette rutern min jeg, så funka alt som det skulle Lenke til kommentar
souljah Skrevet 23. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2005 (endret) nei har ikke åpnet porter på denne ruteren tidligere, og tidligere idag tok jeg en "reset" av ruteren for å være sikker på at det ikke skulle være noen konflikter... pluss at når jeg sjekker er det bare de portene som jeg har åpnet i NAT som er "åpne" syns det er rart at hele range'n 49152-65535 ikke lar seg åpne i NAT... mens jeg ikke har problemer med å åpne opp lavere porter EDIT: var kontakt med NGT tidligere i dag og fikk dem til å resette ruteren, samt at jeg spurte om den feilmeldina Duplicte entry or entry conflicts with previous configuration de som jeg fikk hjelp av hadde ikke vært borti den feilmeldinga før.. EDIT 2: har forsøkt å google litt på feilmeldiga, og fikk noen hits men alle viste til relativt.net - men dessverre er den sida lagt ned nå og jeg er ennå like klok.. Endret 23. mai 2005 av souljah Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Grunnen er at portene som ruteren bruker til å lage egne oppkoblinger fra kan du ikke åpne mot andre pc-er. I utgangspunktet er 49152 - 65535 du ikke får åpnet. Hvis du roter litt i ruterens menyer vil du se at disse portene er avsatt til "PAT public range". Du _kan_ innskrenke den noe, men sørg i så fall for at det er nok porter for ruterens egne oppkoblinger. Ellers risikerer du at hele nettforbindelsen går ned inntil det blir ledige porter for ruterens NAT-funksjon. Lenke til kommentar
souljah Skrevet 23. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2005 (endret) takk for det svaret Zenit, nå forstår jeg endelig bedre hvorfor jeg ikke kunne åpne de portene... tror jeg kommer til å nøye meg med å "leke" med de portene under 49152 da. Endret 23. mai 2005 av souljah Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå