emiltayl Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 (endret) Nå har jeg sittet og lært meg C++ en liten stund, kan det jeg føler jeg trenger å lære om klasser. Så jeg fikk plutselig lyst til å lære meg en API, og jeg hadde hørt om GTK, så jeg bestemte meg for å prøve det. Men her har jeg noen spørsmål. Vil bare si at dette er snakk om windows. For det første, jeg har hørt at man må innstalere noe GTK Framework for å kjøre programmer som bruker GTK, men er det nødvendig? Og, jeg bruker Dev-c++, jeg leste at det skulle gå fint, men jeg får det ikke helt til, forstår ikke hva jeg skal gjøre, har lastet ned det jeg skulle trenge til kompilatoren (for Windows) men forstår ikke hva som jeg må gjøre. Takk for all hjelp. Edit: API/Gui jeg vet ikke så veldig mye om det der =/ Jeg var litt uspesifikk, men jeg har lært det jeg mener jeg trenger å vite av konsoll-programering, ikke at jeg kan det utenatt, men jeg er i det minste ikke helt tapt. Endret 23. mai 2005 av TPH Lenke til kommentar
GenericName Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 (endret) ... Endret 11. januar 2011 av Token Lenke til kommentar
Drømmemannen Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 (endret) Et API definerer bare et grensesnitt mot annen kode, uansett om det GUI eller ikke. Google define API For å kunne kjøre programmer som bruker GTK må man installere GTK på maskinen. Endret 27. mai 2005 av balletryne Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Det å installere GTK for sluttbruker er tydelig rimelig enkelt - f.eks. GAIM gjør det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå