Gå til innhold

Programmering av Keyboard Encoder?

Anbefalte innlegg

Ja, selv om I-Pac'en hovedsakelig er beregnet på MAME er den ganske allsidig om man bare bruker fantasien.

Bare husk på å planlegg litt før du kjøper, slik at du vet sånn omtrent hvor mange brytere du trenger. Siden $1.95 ikke akkurat er noen avskrekkende sum kan det være lurt å kjøpe et par ekstra sånn i tilfelle.

Endret av Kvakko
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke prøvd selv, men jeg vil tro at alle vanlige/mekaniske brytere som kan opprette en normal/fysisk forbindelse mellom de to lederne du kobler til dem skal fungere. Jeg vet imidlertid ikke om det fungerer med brytere som inneholder en eller annen form for elektronikk (kommer vel an på elektronikken regner jeg med).

Hadde kanskje hjulpet om du la ut et bilde av bryteren du tenker på.

Lenke til kommentar

Jeg vil tippe at den fungerer, ja.

Må uansett huske på én ting: Om du setter denne bryteren på ON vil signalet til encoderen være konstant. Dette betyr at når du setter den på ON vil dette ha samme effekt som å holde en knapp på tastaturet nede uten å gi slipp på den. Så vidt jeg forsto skulle dette brukes til en flysimulator og der er det vel lagt opp slik at ingen av/på kommandoer er avhengige av at taster holdes inne. Du bruker gjerne én tast for å aktivere X, og den samme tasten for å deaktivere X. Med den bryteren må du sannsynligvis sette den til ON for å aktivere X, og vippe den ned til OFF og opp til ON igjen for å deaktivere X.

Lenke til kommentar

Har nok ikke det, dessverre, så du må nok belage deg på å måtte foreta en liten leterunde. Med mindre det er mulig å modifisere den Clas-bryteren på en eller annen måte slik at den kun oppretter forbindelse i det lille øyeblikket den er på vei fra én posisjon til en annen. Ikke spør meg hvordan.

Lenke til kommentar

Nå skal jeg ikke garantere for at dette er riktig, men jeg tror ingen av disse passer til ditt bruk.

Disse bryterne ser ut til enten å være AV/PÅ, PÅ/PÅ eller PÅ/AV/PÅ. Det du trenger er en AV/PÅ/AV-bryter, dvs. omtrent som 12-688 bare motsatt. Det vil vel også fungere om bryteren har posisjonene PÅ/PÅ/PÅ, PÅ/PÅ/AV eller AV/PÅ/PÅ. Det viktigste er altså at den midterste posisjonen er PÅ, for man kan alltids la vær å koble til de andre PÅ'ene.

Ble mye AV/PÅ her.

Lenke til kommentar

Jo, jeg tror nok at 22-1304 vil fungere så lenge den ikke er av typen som forblir inntrykket når du trykker på den, men jeg tenkte vel at de andre bryterene var mer i stil med flight-sim opplegget du har på gang.

Lenke til kommentar

Bare for å blande meg... Det du trenger er en fjerende bryter, altså en som må holdes for å være på, slik som på tastaturet ditt. Jeg skal se om jeg kommer over noen, vet de blandt annet blir brukt som startbryter ol på båter og i motorsport.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...