hoppeball Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 (endret) Må kjøpe meg ny pc, og lurer på om noen har noen erfaringer med denne pcen, skal brukes til linux/windows og litt spilling. veit at skjermkortet ikke er noe særlig, men satser på å oppgradere det seinere en gang. evt. har dere tips til noe annet lignende og bedre til ikke så veldig mye mer penger. trenger ikke skjerm/tastatur osv. - Q-Tec Midi Tower ATX 6024MD, Svart Pro Line, 350W Nätagg - AMD Athlon 64 3200+ 2.0GHz Socket 939, 512KB, BOXED m/vifte - Corsair Value S. PC3200 DDR-DIMM 512MB Unbuffered, Non-parity, 64Megx64, CL2.5 - MSI K8T NEO2 F, K8T800PRO, Socket-939 SATA, GbLAN, ATX, Raid, Dual-DDR, AGP8X - Samsung SpinPoint P80 120GB IDE ATA/133 2MB 7200RPM - XFX GeForce FX5200 128MB DDR AGP8X, Tv-Out, "low profile PCB" Retail - NEC DVD recorder ND-3520A IDE Black Bulk,DVD+R/+RW/DVD-R/-RW (Dual layer) - Sony Diskettstasjon 3,5" 1,44MB Svart Floppydisk Intern kr 4.490,- det følger vel ikke med windows på de greiene her? en ekstra minnebrikke kan vel også komme godt med... EDIT: bytte navn på tråd. beklager den, mod Endret 24. mai 2005 av hoppeball Lenke til kommentar
Midran Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 (endret) å kjøpe i deler en er god ting, med at det er billig, og du får erfaring med pc bygging... det jeghar å utsette på er hvorfor bare 512 ram når det koster 800-900kr for 1gb i dual-pack?... (hk-et skal støtte dette), det andre er strømforsyningen, den er svært ustabil vis du har masse ting inni pcen, men vis du ikke skal ha mer en de du har lista opp er den helt grei (denne kan jo som alle vet skiftes ut senere). ellers ett meget bra kjøp ta en sjekk her hvor mye strøm du trenger : Strøm kalkis Edit: skiveleif å la til kalkis Endret 23. mai 2005 av Midran Lenke til kommentar
tommkarl Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 (endret) Jeg synes de boxed viftene til AMD bråker alt for mye....byttet ut min med en som skulle være stille og det var stor forskjell! Også synes jeg at et såpass ålreit oppsett fortjener en bedre PSU... Jeg har Qtec 300watt i en av maskinene mine, og den virker den, men jeg måtte bytte ut den støyende vifta som satt i den også og lodde på en ny.... Samtidig så er det mange som rapporterer skumle hendelser med Qtec... (ødelagte komponenter ved overbelastning) Gå heller for denne så er du trygg...Bra og billig! Endret 23. mai 2005 av tommkarl Lenke til kommentar
hoppeball Skrevet 24. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2005 ja, den strømforsyninga ser grei ut men det her er en sånn pakkeløsning fra komplett, http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=309287&cks=PRL og jeg veit ikke om det er så lett å velge bort ting og legge til der, må isåfall kjøpe strømforsyning ved siden av og bytte ut... alle ting i pakka har fått god omtale bortsett fra kabinettet og strømforsyninga (da regner jeg ikke med skjermkortet som jeg egentlig ikke bryr meg om akkurat nå) som følger med det, så det kan se litt skummelt ut. men det blir vel ikke billigere å kjøpe ting hver for seg heller? Lenke til kommentar
phax Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 bestill heller delene separat også velger du dette f.eks: - AMD Athlon 64 3200+ 2.0GHz Socket 939, 512KB, BOXED m/vifte - MSI K8T NEO2 F, K8T800PRO, Socket-939 SATA, GbLAN, ATX, Raid, Dual-DDR, AGP8X - Samsung SpinPoint P80 120GB IDE ATA/133 2MB 7200RPM - XFX GeForce FX5200 128MB DDR AGP8X, Tv-Out, "low profile PCB" Retail - In-Win S508 Midi Tower ATX Sort Kabinett m/350W Power - TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 CL2.5 DDRs totalt: 4634,- www.komplett.no Varenr: (bare klipp ut og lim inn i hurtigkassa på komplett.) 304047 307117 121663 305700 303550 118498 Lenke til kommentar
hoppeball Skrevet 24. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2005 takk for den phax! når jeg slenger med en dvd-brenner da blir det samme prisen som for å kjøpe ekstra minne til pakkeløsninga og da er alt av ledninger som trengs på plass regner jeg med? Lenke til kommentar
phax Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 ja det skulle det være. kanskje du trenger en ekstra IDE kabel visst du ikke vil ha dvd brenner og harddisk på samme kabelen. visst dvd brenneren er bulk følger det ikke med nemlig. med hovedkortet får du sannsynligvis en ide kabel, en floppy og en sata kabel. du kan jo vurdere og velge en sata disk også da, visst du har råd. da anbefaler jeg samsung sin nye sata-2 serie. men isåtilfelle så trenger du en diskettstasjon til innstallering av sata drivere når du innstallerer windows. det er hvertfall enkleste måten. men dine penger så du får vurdere. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 (endret) Jeg synes den pc'en som Osse har satt opp i denne tråden er verdt en titt. Synes ikke du også det phax? Den har bedre kabinett,bedre ram og mye bedre harddisk. Tror faktisk det integrerte skjermkortet også er bedre enn geforce 5200. Endret 24. mai 2005 av Morten K Lenke til kommentar
phax Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 jo det er det absolutt, men integrert grafikkkort, er ikke det totalt ubrukelig når det kommer til 3d ytelse? samt at man ikke får dvi og tv ut visst trådstarter er interessert i det. men ellers så det veldig bra ut det oppsettet ja. sparer noen hundre lapper på og gå ned til 3000+ istedet. og visst han velger ram'n jeg satt opp på osse sitt oppsett sparer han en hundrings på det også. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Det integrerte skjermkortet er det beste som finnes på markeset i dag og har en ytelse som tilsvarer Radeon 9200 og X300. Hvis han senere ønsker et bedre skjermkort,så er heller ikke det et problem. Merk at kortet er et M-ATX,men det spiller ingen rolle hvis ikke trådstarter da har bruk for masse PCI-porter. DVI er det neppe på det kortet,vet heller ikke om det er tv-ut. Lenke til kommentar
phax Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 såpass, ja da er det jo verdt en titt. Lenke til kommentar
Osse Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 (endret) - 1 x Parallel - 1 x PS/2 Keyboard - 1 x PS/2 Mouse - 1 x Audio I/O (Line-in/Line-out/MIC) - 1 x SPDIF-Out - 4 x USB 2.0 - 1 x IEEE1394 - 1 x RJ45 LAN Jack - 1 x VGA Prot - 1 x S-Video port - 1 x Composite TV-Out Joda kortet har tv out, svideo, men ikke DVI Største bakdelen er at det ikke er et HK for overklokking, men liker at det har 4 sata konntaker, og at det ikke er ei jævla vifte på det. Endret 25. mai 2005 av Osse Lenke til kommentar
hoppeball Skrevet 26. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2005 Hva er m-ATX i forhold til ATX? det vil passe inn i et kabinett som er for kun ATX? Er litt grønn på sånne ting, men må jo lære en gang Lenke til kommentar
phax Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 jada det vil passe fint det. det er bare et mindre hovedkort og det eneste det mangler er stort sett noen pci porter. men hullene følger atx standaren så de skal passe fint de. Lenke til kommentar
hoppeball Skrevet 26. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2005 Passer SATA2 disker på et hovedkort som kun heter noe med SATA? og størrelsen på diskettstasjoner (utvendig) er ganske standarisert, sant? Har en gammel compaq presario eller noe lignende jeg isåfall kan dra ut diskettstasjon og noen ledninger fra. hehe Åssen går det å kjøre minnebrikker fra forskjellige produsenter og størrelse sammen? hvis det er forskjellig hastighet på dem kan det kanskje bli problemer? tenker bare på å prøve å legge til ting jeg allerede har slengende rundt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå