Beo Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Vet ikke om flere enn meg har opplevet dette, men noen måeder før jeg skulle flytte ringte jeg support hos NGT å ba om å stoppe mitt abb når jeg skulle flytte, det var da ca 4 mnd til. Fikk svar at det ikke er nødvendig, kan gjøres på dagen. 15 Nov. når jeg skulle flytte, så ringte jeg for å si opp abb. Da fikk jeg beskjed om at det foreligger 3 mnd karrens. Følte dette ikke kunne klandres meg, fikk klar beskjed om at dette var MITT ansvar. ?? Ba om å snakke med en eller annen som hadde en eller annen form for myndighet der inne, men der var ikke mulig på det tidspunktet. Skulle bli ringt opp imorgen. Fikk aldri noen TLF fra NGT. Har ringt Sentralbordet 5 ganger å bedt om en team leder, men skal alltid bli oppringt. Har aldri hørt noe. Kan dette kalles seriøst av et firma å "lure" kundene sånn?? Har betalt de 3 mnd'ene men føler at NGT har rett å slett Brutt avtalen mot meg da en muntig avtale er like juridisk bindende som skriftlig. I tillegg til å aldri engang å ringe tilbake......... Kundeservice?? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 NGT og kundeservice er ein tragisk affære, skulle hatt eit departement dedikert til å få orden på kundeservice her i landet. NGT lyger til deg, sånn er det berre. Jævlig irriterande at du ikkje kan stole på det folk er tilsett for å vite. Har lest og opplevd totalt forskjellige uttalelser frå forskjellige representantar frå NGT. Lenke til kommentar
jasco Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 ISP _og_ kundeservice finnes desverre ikke. Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Jeg fikk da vitterlig beskjed ifra NGT at ved flytting så gjaldt ikke abbonentstiden, sålenge de IKKE kunne levere til min nye adresse! Lenke til kommentar
SilentBob Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 ISP _og_ kundeservice finnes desverre ikke. Aldri hatt problem med Catch... Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 ISP _og_ kundeservice finnes desverre ikke. Aldri hatt problem med Catch... kanskje færre brukere?.. Lenke til kommentar
Grokster Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 her er ngt sine vilkår: 7.1.1 Varsel Endringer som har betydning for abonnementet skal om mulig meldes til NextGenTel 6 uker før endringen trer i kraft. 7.1.2 Flytting Kunden kan ta med seg abonnementet dersom kunden flytter til en bolig tilknyttet NextGenTels sentraler og en linje med kvalitet og kapasitet som tilfredsstiller kravene til levering av Tjenestene.. Kunden må da betale en flyttepris etter gjeldende prisliste. Dersom abonnementet ikke flyttes til kundens nye adresse og abonnementet ikke overdras, se eget punkt 9, må abonnementet sies opp i henhold til punkt 8 nedenfor. Kunden må varsle NextGenTel minst 6 uker før flytting skal skje. 8.1 Oppsigelse fra kunden 8.1.1 Kunder uten fastprisavtale Kunder uten fastprisavtale kan bringe abonnementene til opphør med virkning fra 6 uker etter at melding om oppsigelse har kommet frem til NextGenTel så med andre ord du må gi beskjed 6 uker før du ønsker å gjøre en endring, dette gjør du da gjennom dine kundesider på www.ngt.no Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Om du hadde en gjeldende kontraktstid må du selvsagt betale ut perioden du tegnet abonnementet for, og i så fall gjorde de ingenting galt - ja, du kunne si opp på dagen, men selvsagt måtte du da betale for tiden du hadde igjen. Jeg skal selvsagt ikke prøve å dekke over at de har elendig kundeservice, det er jo vident kjent, men om du hadde bindingstid har du bare deg selv å takke. Lenke til kommentar
-ɐMoԀ- Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Jeg har sendt NGT 4 mail ang ett spørsmål på en mnd i forbindelse med bestilling, men NEI de har f.... meg ikke svart NGT = "nye" tiscali? Lenke til kommentar
SilentBob Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 ISP _og_ kundeservice finnes desverre ikke. Aldri hatt problem med Catch... kanskje færre brukere?.. De er da like fullt en ISP med GOD kundeservice. Lenke til kommentar
Amriden Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Hvorfor gidder folk å brukge NGT? Så lenge folk blir der så sier de ammtidig at de er happy med kundeservicen din får. Jeg selv betaler gledlig litt ekstra for god kundeservice når jeg trenger det. Har i løpet av min ADSL tid hatt kundeforhold til Bluecom og Telenor. Begge har levert glimrende kundeservice. Hvis en på 1. linje der har vært usikker har jeg på oppfordring blitt satt rett vidre til en med høyere autoritet. Er nok en grunn til at NGT kan holde sine lave priser og det er ved å kutte ned på kundeservice osv. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 hvem har sagt at Catch ikke er en ISP? Lenke til kommentar
SilentBob Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 hvem har sagt at Catch ikke er en ISP? Ingen, selv om innlegget mitt kanskje kunne tokes slik For å ta det fra begynnelsen: 1) jasco mente at ISP og kundeservise ikke fantes (sikkert med en god del bruk av det muntlige og skriftlige virkemiddlet overdrivelse) 2) jeg påpekte (med en god del bruk av det skriftlige og muntlige virkemiddlet underdrivelse) at Catch hadde god kundeservice 3) Du (ohh-noo) påpekte at Catch hadde færre kunder en NGT 4) Det var da min litt uheldige post falt. Det jeg mete var at det brydde meg midt i "der solen aldri skinnner" om en ISP har 2 eller 200 000 kunder. Antall kundeservice-ansatte burde vel vokse, mer eller mindre, linært med antall kunder. Uff nå ble jeg svimmel. For å oppsummere: Cath er en ISP Nok en kvalitetspost fra SilentBob ... Lenke til kommentar
Beo Skrevet 24. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2005 (endret) Hadde ikke bindingstid. Den var utgått for lenge siden..... Har nå Lyse bredbånd. Var igrunnen fornøyd med NGT, helt til de "lurte" til seg de ekstra kronene. Ikke det at jeg går konk pga. det, men sitter igjen med en følelse at de driter i sine egne feil å skylder på andre. Spesiellt at ingen tok seg bryet å ringe engang, etter flere henvendelser direkte til sentralbordet. Endret 24. mai 2005 av Beo Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Har betalt de 3 mnd'ene men føler at NGT har rett å slett Brutt avtalen mot meg da en muntig avtale er like juridisk bindende som skriftlig. Nå er det slikt at en muntlig avtale, må det være en uavhengig tredjepart tilstedet før den er juridisk binnende.. Har lært meg til å ikke tro på det som blir sagt i telefon, men forholder meg til det skriftlige. Tror nok Beo også lærte av NGT nå, men er helt enig i din kritikk av NGT. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Nå er det slikt at en muntlig avtale, må det være en uavhengig tredjepart tilstedet før den er juridisk binnende.. Tullball. Problemet ligger i å bevise hva som ble avtalt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå