It's me Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Hei! Lurer på hvordan man linker til et bestemt sted på en side. Tenker på feks slik en FAQ ofte ser ut. Alle spørsmålene står øverst på siden. Man trykker så på et spørsmål, og sendes ned til svaret som står lenger ned på samme siden. Noen som kan forklare meg hvordan man gjør dette? Siden koder jeg med Dreamweaver og bruker både CSS og HTML. Hjelp mottas med stor takk. Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Man kan lage ankere ved enten å bruke <a name="noe"></a> eller ved å gi et element en id. Jeg foretrekker den sisnevnte metoden, som kan gjøres slik: <a href="#link">Overskrift</a> ... <h2 id="link">Overskrift</h2> Linken vil nå linke direkte til overskriften med id="link". Skjønte du noe av det? Lenke til kommentar
It's me Skrevet 23. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2005 Det fungerte som bare det Hjertelig takk for kjemperaskt svar som hjalp meg masse. Lenke til kommentar
x-ray-cat Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Man kan lage ankere ved enten å bruke <a name="noe"></a> eller ved å gi et element en id. Jeg foretrekker den sisnevnte metoden, som kan gjøres slik: <a href="#link">Overskrift</a> ... <h2 id="link">Overskrift</h2> Linken vil nå linke direkte til overskriften med id="link". Skjønte du noe av det? Noen spesiell grunn til at du foredrekker den metoden? Er det mer praktisk eller? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Man kan lage ankere ved enten å bruke <a name="noe"></a> eller ved å gi et element en id. Jeg foretrekker den sisnevnte metoden, som kan gjøres slik: <a href="#link">Overskrift</a> ... <h2 id="link">Overskrift</h2> Linken vil nå linke direkte til overskriften med id="link". Skjønte du noe av det? Noen spesiell grunn til at du foredrekker den metoden? Er det mer praktisk eller? Den gjør at du ofte slipper å sette inn et uødvendig a-element. Det er for eksempel bedre å utnytte ei overskrift/en del av sida som du allerede har Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Jepp! Det er vanlig å linke til overskrifter (ettersom de definerer seksjoner av en side), og jeg liker derfor å skrive dette: <h2 id="overskrift">Overskrift</h2> Istedenfor dette: <h2><a name="overskrift">Overskrift</a></h2> Mindre kode og mer oversiktlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå