noringen Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 (endret) Når æ spiller og til og med når æ ikke spiller henger maskinen seg reagerer ikke på på noe bortsett fra av knappen. Lurer på om det kan være grafikkkortet eller kanskje ram brikken det er feil med. Har hørt at defekte ram brikker kan foresake dette. Skjermkortet har jeg overklokket og uten vifte, kanskje det er problemet, ikke vet æ. Kjøpte en 512 pc 3200 fra twinnmos før noen dager sia, og etter det begynte maskinen å fryse. Har klokket skjermkortet ned litt nu for å se om det bedrer seg. Men håper noe kan komme med tips om hva som er feilen. Endret 31. mai 2005 av noringen Lenke til kommentar
Stian_t Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Hvordan er det med temperaturene rundt om gring i pcn? Hvis du trur det kan vere ramen (som det kan vere..) ville jeg ha testet pcn med en annen ram brikke.. (og ta ut den du har) Men skjermkort uten vifte?? Hvor gammelt er det? damn.. Ene pcn her hang seg i et spill.. og etter litt knoting viste det seg at hk'et var røket.. aner ikke hva eller hvordan.. Men det kan også forekomme.. Lenke til kommentar
noringen Skrevet 23. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2005 Det æ et xfx fx 5200, men har bestilt et MSi 6600gt. Æ vet ikke tempen på skjermkortet men hovedkortet er på ca 32 grader. Har klokket ned på skjermkortet og økt hastigheten på kabinettviftene. Dette skjer ut til å funke foreløpig, men takk for svaret Lenke til kommentar
Stian_t Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Hmm.. Jeg får ikke forklart noe bedre enn i den guiden.. Men hvordan du finner ut om du får flashet det.. Det er vel bare til å prøve det... Funker det ikke, flasher du det tilbake som de forklarte.. Klokke det får du gjort med ATITool.. De forklarte hvordan i guiden.. Jeg fikk SE kortet mitt på 128MB fint fra 277/270 fint til 324/317. Husker ikke hvorfor jeg ikke klokket mer.. Kjør 3dmark 03 eller 05, får du artifacts klokker du litt ned. Minnet er mer OC venlig enn core.. Kanskje klokk minnet 30MHz om gangen, core 15 til 25 kanskje.. Er smart å legge inn Everest eller noe så du får holdt et lite øye med tempen..! Kan gå dritt hvis gpu blir for varmt Lenke til kommentar
noringen Skrevet 23. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2005 Har ikke artifacts. Klokket mitt kort fra 250/333 til 305/445. Burde æ å klokke det ned siden æ ikke har vifte og kortet mitt kan bli veldig varmt? Lenke til kommentar
noringen Skrevet 23. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2005 programmvaren som fulgte med kortet viste 303/445 som optimale hastighet Lenke til kommentar
Stian_t Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 (endret) Nei bør ikke klokke det ned.. hvis det er for varmt vil du nok merke at det hakker i spill.. Men jeg ville lakt inn Everest eller noe og holdt øye med tempen under spill som krever grafikk.. eller evt 3dmark.. Hos meg så klikka nesten everest mens jeg spilte.. Det lagga, brukte sykt mye cpu og den påsto at tempen var oppi 170 Men det var ikke lenge den kødda sånn.. men etter du har loadet everest, går du inn på Maskinnavn->Sensor Link til everest download: http://www.soft-ware.net/system/steuerung/...mark/p04240.asp Endret 23. mai 2005 av Stian_t Lenke til kommentar
noringen Skrevet 23. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2005 Har 3d mark 01 03 og 05 men har ikke temp måler på graffikkortet så everest vill neppe funke Lenke til kommentar
noringen Skrevet 31. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2005 Det var tydeligvis ikke rammen sin feil heller har du noen anelse hva det er da? Lenke til kommentar
Freeky2k Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 (endret) Det var tydeligvis ikke rammen sin feil heller har du noen anelse hva det er da? Overoppheting av skjermkort kanskje? Test å sette en vifte til å blåse på ribben. EDIT: Var litt gammel tråd dette.. Men regner med du har fått skjermkortet ditt, er problemene vekke? Endret 29. juni 2005 av suprsid Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå