Gå til innhold

Hjelp meg å finne en bærbar pc!

Anbefalte innlegg

Nå begynner jeg å bli lei av å søke rundt på internett etter bærbare pcer, for så å poste en tråd med anbefalinger om den pcen, for så å finne ut av den kanskje ikke var så god alikavel..

Derfor spør jeg her etter en bærbar pc som kan innfri mine krav, og gjerne litt til.

Skal prøve så godt jeg kan å spesifisere hva jeg skal med pcen og mye penger jeg skal legge i den.

Hvor mye penger er jeg villig til å bruke? Fra 0 til 10-12 000 inkludert moms.

Det jeg skal bruke maskinen til: I første grad skal den bli brukt på skole og forelesning. Da er det ett naturlig at den er forholdsvis lett, trenger ikke være kjempe liten(ikke 12" skjerm, men gjerne 15, eller 15.4" skjerm, men tror at 17"skjerm blir litt for stort, da jeg skal bruke buss og må gå til skolen)

Videre så blir det å se film, surfe på nettet og spille, samt mulig litt foto/video redigering.

Mine krav til maskinen:

Siden jeg skal bruke den primært på skolebenken, med andre personer rundt meg som sikkert også har lyst til å høre hva foreleseren sier, så må den være stille.

Videre ønsker jeg en god skjerm med god oppløsning, 60-80 gigabyte lagringsplass, og minst 512 mb-ram, og ett greit skjermkort som kan kjøre de fleste spill greit. (ikke da på beste innstilling, men sånn at det går ann å spille)

Det er også et must at pcen har innebygget nettverkskort, gjerne firewire, greit med usb porter + dvd brenner.

Har nå beskrevet for dere hva jeg kan tenke meg av en bærbar pc, så nå hadde det vært greit om dere kunne komme med forslag til hva pc jeg skal titte ekstra nøye på og eventuelt kjøpe. Legg gjerne med en link til siden hvor dere finner pcen, så går det lettere å lete opp og finne den...

på forhånd tusen takk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...