alaruz Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 (endret) Fyfaen, jeg har sendt report om det.. Kan dere ikke være så snill og komme med begrunnelse? Pirkete du var da,... De fleste kjenner de overnevnte titler godt fra før av.. og oppfatningene er ofte like blan de som liker de gjeldende spill.. Wario forklarte jeg.. Her er resten. Zelda: Storyen, gameplay, personene/figurene, du lever deg ofte godt inn i zelda.. når du beseirer ganon forlater du Hyrule og tilbake til gutterommet/stua... synd men sant.. Metroid: Unik fantastisk 1person sci-fi action/eventyr. Smarte fiender, bra våpen utvalg, mye å utforske, går mye av det samme her som zelda. Men stemningen rundt spillet er bare helt ubeskrivelig. Ikke en gang half-life får meg på det nivået... Please dont flame me for that.. Poster i en Nintendo tråd antar jeg er trygg... Mario: Jeg begynte å spille Zelda før Mario, men det er Mario som får guttungen tilbake i meg. Mario gir meg feelingen av å være ung, det er figuren alle vet hvem er. Spillene er fantastiske, grafikken er spesiell og eventyrisk, Mario's verden er en helt unik verden blant spillverdener.. StarFox og Lylat wars er også pga. stemningen det gir. Ingen andre sci-fi simulator baserte spill gir meg samme feeling som fox mc'cloud spillene... Endret 24. mai 2005 av alaruz Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Legend of Zelda: The Wind Waker - Det aller beste 3D Zelda spillet. Litt lett, men ellers slår det OoT på alle punkter. Tror du er den eneste som mener det.. Glemte å skrive grunnen for hvorfor jeg synest OoT er det beste Nintendospillet! Det har alt jeg mener ett spill bør ha! Pen grafikk, som faktisk var veldig bra på den tiden! Musikken passer perfekt, tror ikke jeg har spilt ett spill med mer fengende toner! Underholdningsverdien er på topp! Mye spilletid, stor område, vanskelig nok til at du må bruke hjernen, men ikke slik at du blir frustrert! Geniale og artige bosser, veldig bra historie! Alt i alt ett perfekt spill uten feil! I mine øyer... Nei, jeg er nok ikke den eneste som mener det. Finnes til og med en god del som synes Majoras Maske er det beste 3D Zelda spillet. Jeg synes Ocarina of Time taper seg på grunn av mange av de punktene du peker ut. Da jeg først spillte OoT hadde jeg akkurat runnet Half-Life for første gang, og selvom OoT til tider var vakkert imponerte det ikke meg akkurat. Og noe av designet syntes jeg var grisestygt. For eksempel de teite Fe'ene som ser ut som prostituerte, og de teite gulhodete folkene som... bare er stygge. Wind Waker derimot er det vakreste spillet jeg har spillt, og noe av det beste art-direction jeg har sett. Musikken i Wind Waker er også langt mer eksperimentel og lekende enn i OoT, og mens jeg hadde mange låter fra OoT som etterhvert plaget meg på grunn av repitisjon, så hadde jeg nesten ikke det problemet med WW. Underholdningsverdien er stor i begge spill, men i WW så er det bare så sinnsykt mye morsomme detaljer at ingenting kan slå det. OoT's store område plaget meg skikkelig. Gang på gang når jeg satt fast så vandret jeg hvileløst langs veggene rundt Hyrule Field og lette etter hemmelige utganger. Utrolig plagsomt. WW's verden var helt perfekt. Visst, de kunne ha inkludert et litt større landområde, men pytt pytt. WW's verden er den best skapte jeg har sett. Vanskelighetsgraden var også noe som plaget meg i OoT. Det kan være fordi det var mitt første Zeldaspill, men jeg satte meg så fast at jeg måtte ha hjelp, og når jeg fikk hjelpen lurte ofte på hvordan i all verden jeg skulle ha funnet det ut selv. I WW var puzzlene akkurat passe. De fikk meg til å tenke, men var logiske nok til å løses før det ble plagsomt. Fiendene kunne vært litt vanskeligere da. Lengden.... Hmmm.... Jeg har møtt mange som mener WW var for kort. Det skjønner jeg ikke helt. Da må de ha løpt gjennom spillet. Jeg brukte 27 timer første gang, og det var TONN av ting jeg ikke hadde gjort. OoT derimot var litt vel langt. Mot slutten husker jeg at jeg syntes det begynte å bli litt vel mye av det samme, og det er ikke et godt tegn. Bossene i WW er de mest fantastiske jeg har sett(Sammen med RE4). Med unntak av Puppet Ganon er alle helt geniale. OoT var også bra på det punktet, men igjen husker jeg flere plagsomme ting. Jabu, eller hva nå han het, for eksempel. Dessuten er WW story'en den dypeste i noe Zelda spill. Har ingenting å si imot OoT sin story heller. Den er også sabla god. I tillegg har WW de beste kontrollene i noe spill jeg har spillt(Utenom Super Monkey Ball), og slåssesystemet er helt genialt. Den grad av detaljer som har godt med til fiendens AI, bare for å gjøre kampene morsomme, er helt genialt. Det skyldige blikket når de slår en av sine egne, panikken når de mister våpenet, gleden når de treffer deg. Aldri har fiender vært så levende i et TVspill. Ehhhmmm.... så det er grunnene til at jeg liker WW best. Bare prøver å forklare mine meninger, ikke presse dem på noen. Men.... i bunn og grunn koker det ned til dette: Da jeg var ferdig med OoT tenkte jeg "Oi, dette var fantastisk!! Glad for at jeg er ferdig med det!!!" Da jeg var ferdig med WW tenkte jeg "Oi, dette var fantastisk!! Jeg begynner på en runde til jeg!!!" Lenke til kommentar
alaruz Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Legend of Zelda: The Wind Waker - Det aller beste 3D Zelda spillet. Litt lett, men ellers slår det OoT på alle punkter. Tror du er den eneste som mener det.. Glemte å skrive grunnen for hvorfor jeg synest OoT er det beste Nintendospillet! Det har alt jeg mener ett spill bør ha! Pen grafikk, som faktisk var veldig bra på den tiden! Musikken passer perfekt, tror ikke jeg har spilt ett spill med mer fengende toner! Underholdningsverdien er på topp! Mye spilletid, stor område, vanskelig nok til at du må bruke hjernen, men ikke slik at du blir frustrert! Geniale og artige bosser, veldig bra historie! Alt i alt ett perfekt spill uten feil! I mine øyer... Nei, jeg er nok ikke den eneste som mener det. Finnes til og med en god del som synes Majoras Maske er det beste 3D Zelda spillet. Jeg synes Ocarina of Time taper seg på grunn av mange av de punktene du peker ut. Da jeg først spillte OoT hadde jeg akkurat runnet Half-Life for første gang, og selvom OoT til tider var vakkert imponerte det ikke meg akkurat. Og noe av designet syntes jeg var grisestygt. For eksempel de teite Fe'ene som ser ut som prostituerte, og de teite gulhodete folkene som... bare er stygge. Wind Waker derimot er det vakreste spillet jeg har spillt, og noe av det beste art-direction jeg har sett. Musikken i Wind Waker er også langt mer eksperimentel og lekende enn i OoT, og mens jeg hadde mange låter fra OoT som etterhvert plaget meg på grunn av repitisjon, så hadde jeg nesten ikke det problemet med WW. Underholdningsverdien er stor i begge spill, men i WW så er det bare så sinnsykt mye morsomme detaljer at ingenting kan slå det. OoT's store område plaget meg skikkelig. Gang på gang når jeg satt fast så vandret jeg hvileløst langs veggene rundt Hyrule Field og lette etter hemmelige utganger. Utrolig plagsomt. WW's verden var helt perfekt. Visst, de kunne ha inkludert et litt større landområde, men pytt pytt. WW's verden er den best skapte jeg har sett. Vanskelighetsgraden var også noe som plaget meg i OoT. Det kan være fordi det var mitt første Zeldaspill, men jeg satte meg så fast at jeg måtte ha hjelp, og når jeg fikk hjelpen lurte ofte på hvordan i all verden jeg skulle ha funnet det ut selv. I WW var puzzlene akkurat passe. De fikk meg til å tenke, men var logiske nok til å løses før det ble plagsomt. Fiendene kunne vært litt vanskeligere da. Lengden.... Hmmm.... Jeg har møtt mange som mener WW var for kort. Det skjønner jeg ikke helt. Da må de ha løpt gjennom spillet. Jeg brukte 27 timer første gang, og det var TONN av ting jeg ikke hadde gjort. OoT derimot var litt vel langt. Mot slutten husker jeg at jeg syntes det begynte å bli litt vel mye av det samme, og det er ikke et godt tegn. Bossene i WW er de mest fantastiske jeg har sett(Sammen med RE4). Med unntak av Puppet Ganon er alle helt geniale. OoT var også bra på det punktet, men igjen husker jeg flere plagsomme ting. Jabu, eller hva nå han het, for eksempel. Dessuten er WW story'en den dypeste i noe Zelda spill. Har ingenting å si imot OoT sin story heller. Den er også sabla god. I tillegg har WW de beste kontrollene i noe spill jeg har spillt(Utenom Super Monkey Ball), og slåssesystemet er helt genialt. Den grad av detaljer som har godt med til fiendens AI, bare for å gjøre kampene morsomme, er helt genialt. Det skyldige blikket når de slår en av sine egne, panikken når de mister våpenet, gleden når de treffer deg. Aldri har fiender vært så levende i et TVspill. Ehhhmmm.... så det er grunnene til at jeg liker WW best. Bare prøver å forklare mine meninger, ikke presse dem på noen. Men.... i bunn og grunn koker det ned til dette: Da jeg var ferdig med OoT tenkte jeg "Oi, dette var fantastisk!! Glad for at jeg er ferdig med det!!!" Da jeg var ferdig med WW tenkte jeg "Oi, dette var fantastisk!! Jeg begynner på en runde til jeg!!!" Må beklage kort /raskt formulert,... innlegg. Men har litt dårlig tid for øyeblikket. Men ville bare si at jeg støtter endel av dine argumenter. Selv hadde jeg aldri OT. Men lånte det. Det trekker jo endel ned for meg pga. at jeg ikke får så mye tid på egen hånd til eksperimentering osv. Men likte godt WW. Grafikken er vakker det var den også i OT. Personlig vil jeg si de er jevn gode. Men det er meg da ;-) Likte aldri Majoras Mask. Men det var hovedsaklig grunnet lengden i spillet. Bare for å få en ting klart... WW er ikke et kort spill,.. men det kan bli.. Vet du alt du skal gjøre tar det ikke lange tiden før du er klar til å beseire Ganon. Men WW som så mange andre Zelda spill kryr av side quests.. Personlig vil jeg ikke si meg ferdig med et spill før det er "gjennomført..." Kan godt være at jeg bare er dårlig å spille Zelda. Men har faktisk 20 hjerter i WW og det tok en GOD stund å få kan en si... Har en 15 skattekart jeg ikke har funnet enda også. De er vel hovedsaklig rupies siden jeg har alle hjertene og de fleste kart. Vanskelighetsgraden er rimelig lik syntes jeg. Men OT hadde litt mer utfordrende dungeons til tider. WindWaker var fantastisk på alle måter. Men ble litt for lite Hyrule og for mye sjø til tider.. Men overall good game!! Det er en spesiell boss i spillet jeg både liker godt å beseire, samt liker grafikkeffekten på den bossen. Husker ikke navnet. Det er etter Ganon sitter ved sengekanten til Zelda og blir til 3 bosser før du skal ta han... Den jeg liker her er den der synsvinkelen blir veldig ovenfra og du må bruke speilrefleksen i vannet for å finne ut hvor du skal gå. Dette syntes jeg var en helt genial boss, men kunne vært litt vanskeligere.. Lenke til kommentar
Smeg Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Får komme med noe nytt da. Legend of Zelda A link to the past. Fikk spillet på super nintendo, og skjønte litt engelsk. Ble raskt hekta på dette nye spillet som var mitt første møte med Zelda. En omfattende historie, med mange spesielle puzzles og det jeg syntes var utrolig bra følelse i spillet. Historien var dyp og involverte mange av karakterene i spillet på mange måter. Den lyse og den mørke verdenen og alle tingene en kunne finne var jo bare skikkelig bra. Nintendo <3 <3 Enig! Likte den store friheten man hadde her. Spillet var ikke så lineært som mange andre spill er. Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 *Slettet innlegg uten begrunnelse* Lenke til kommentar
Chasseur Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Legend of Zelda A link to the past. WORD! Husker da jeg lånte Super nintendon til naboen da jeg var sjuk. DAjeg ble lei av MArio, fant jeg frem det andre spillet. Skjønte ikke en dritt, før jeg ringte til han og spurte hva jeg skulle gjøre. Da han sa at jeg skulle ************************************ i slottet (vil ikke ødelegge for noen som ikke har spilt), og ejg kom litt inni det, ble jeg overlykkelig. Noe så moro! Men har ladri fått runna det når jeg tenker meg om. HAn skulle alltid få det tilbake.. *stikke og låne Super nintendo og Zelda* Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Kan jo nemne Super Mario. Da eg var mindre fekk eg jo spille på storebrorens Super Nintendo Entertainment System(SNES). Og blant spilla han hadde var Super Mario der. Med dette spelet kunne eg sitte foran tvn i fleire timer og berre drøyme meg bort. Spelet er enkelt for småtasser men dog også veldig underholdene. Det var/er farlig nært det perfekte plattformspill. Godt gameplay. Musikken er enkel men høyrer du denne i bakgrunnen vil du nok tenke Super Mario med ein gang. Lenke til kommentar
Nighte Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Lord, du må få tak i det på gameboy eller laste det ned på revolution en gang da... Det er et superspill Og svært spill også når det er snakk om snes spill. Får vel nevne et nytt nintendospill. Super Metroid Svært spill med mange utvidelser og stort fokus på exploring. Mørkt gameplay for en liten unge, noe som selvfølgelig var diggbart Historien var tøff, og diskret innlagt noe jeg likte. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Ocarina of Time. Utallige timer med underholdning av første klasse. Klassisk soundtrack og en svært gripende historie. Lenke til kommentar
Killerquo Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 OoT: Master Quest. En enda bedre versjon av originalen, som skulle ha kommet til N64, men ble utsatt, og eksklusivt lansert med WW Special Edition (som jeg har ) Elsker den store verdenen, alle mulighetene, ingen tidsbegrensning og at det tar så lang tid å spille, digger lange RPG'er. WW er på andreplass etter OoT: MQ og OoT. De søte figurene, de dritstilige tegningene, stor verden her også, og at man får lære mer om Hyrule. Går ut ifra at Twilight Princess kommer til å dele gull med OoT, om ikke eie det en lang gang. Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Pokèmon Pokemon: Leaf Green: Sammen med Zelda har Pokèmon serien solgt i massevis. Og det er ikkje uten grunn at serien selger bra, på lik linje med Zelda serien. Få spelseriar har fått samme heltestatus i barnekretser som Pokémon. Spelet er akkurat passe avansert til å være fengende, akkurat passe enkelt til å klare å fange opp mange. Eg trur ikkje eg trenger å gå nærmare inn på det Pokèmon går utpå. Dei fleste ungdommer hugsar vel at desse krabatane. Noko særlig historie er det vel ikkje og det trekker jo litt ned. Morsomt og enkelt spel. Graffiken kan eg ikkje seie så mykje om da eg har spelt det på Gameboy SP og mine kunnskaper der er ikkje heilt på topp. Fengande spel, for dei mindre ihvertfall. Lenke til kommentar
stoff3r Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 vet ikke om det er nintendo produsert, men nintendo-logoen var med iallefall.... Perfect Dark til n64 såklart. skyt meg om det ikke er nintendo produsert, vet at Rare står bak men... begrunnelse: gameplay er alt. dette spillet hadde jo fet grafikk også og en herlig historie. kombinert med tidenes mest avanserte multiplayer-funksjon ble det en seier for meg. Lenke til kommentar
Sneakerholic Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Mario Kart er en av mine sterkeste favoritter. Det er rett og slett en hyllest til motorsporten! Nøyaktigheten i spillet er utrolig level'ene er varierte med velplasserte hindre. Noe av det som har imponert meg mest ved MK er hvor sykt utspekulert og ond "computer" spillerene er. De skyr INGEN midler og viser INGEN nåde! De SKAL ta knekken på deg om det er det siste de gjør. Har blitt tatt opp som lærling av en kamerat i nettopp dette spillet og begynner å utvikle mad skills, likevel er mesteren min helt uslåelig. NB: Spillet egner seg ikke til barn! Seriøst! Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 The Legend of Zelda: Ocarina of Time er min favoritt gjennom tidende. Og sammen med kanskje Curse of the Monkey Island er det vel det beste spillet jeg har spilt gjennom mine 18år som gamer! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå