Harp Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Hei... Prøver å søke i en mysql database ved å bruker " Like '%soketekst'. La oss si at jeg skal søke blant overskrifter, overskriften er " hei og hå". Hvis jeg søker etter "hei og" eller "og hå" så får jeg treff når jeg feks søker etter "hei o" eller "og h" . Men hvis jeg søker etter "hei hå" så får jeg ikke treff. Er det en enkelt måte å få søket til å søke i hele søkefeltet uten å ta hensyn til hvilke ord som ligger imellom? :O Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Å legge til en % etter søkeordnet vil nok hjelpe. Kan og være at å erstatte alle mellomrom med % og kan hjelpe litt på. Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Obs obs, husk å gjøre noe for å sikre at folk ikke søker etter % ! Det er ikke særlig greit gitt... Lenke til kommentar
Harp Skrevet 23. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2005 Funket med å bruke % mellom ordene, tenkte meg at det var enkelt ja Takk!! Lenke til kommentar
mikaelandre Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Obs obs, husk å gjøre noe for å sikre at folk ikke søker etter % ! Det er ikke særlig greit gitt... det er bare å escape med en ny % slik: like ord%% Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå