Gå til innhold

Opplåst XP som ikke vil bytte multiplier

Cappo

Anbefalte innlegg

Jeg har låst opp min XP1800+ nå, men den nekter å boote når jeg forandrer multiplieren til feks 12. :sad: Det samme som skjer når den er låst. Hvorfor fungerer det ikke? L1 broene er fiksa.

Noen som har vært borti noe av det samme?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nå sjekket med multimeter og mener bestemt at det er kontakt. Er det noen visse tall det skal være??

Kan da umulig være en sperre på HK?

For CPUen vil fortsatt ikke boote med en annen multiplier enn 11,5. Og det er irriterende til de grader. :sad:

Lenke til kommentar

Ikke ta meg for en nybegynner basert på utsagnet jeg snart skal komme med, jeg er bare uerfaren med opplåsing da jeg fikk tak i en T-bird AXIA (dvs uten låsing fra fabrikken), og kunne klokke i vei uten å koble sammen broene, har hatt den prosessoren siden...

Spørsmålet mitt er: hvis jeg f.eks. kjøper en XP2200+ T-bred, og den er låst, hvis jeg da velger å ikke låse den opp (for risikabelt, vil ikke ødelegge noe, selv om jeg er relativt stødig med små elektriske komponenter :razz:), kan den klokkes allikevel, men bare i samme multiplier??

Eks: En XP2200+ 1.7 (133*13), kan jeg da klokke til 1.9 (150*13) uten å koble sammen broene??

Litt off topic, sorry, men jeg lurer!! :smile: :smile:

Lenke til kommentar

Kødder du?? FY F**N SÅ KULT!!! :smile: :smile: :smile: Hva er vitsen med låsing da?? Det er jo kun FSB-klokking som gir mer ytelse, og ekte overklokkere klokker kun FSB uansett... weeee, jeg skal klokke masse, jeg skal klokke masse!!

:smile: :smile: :smile:

Ble glad nå... trodde ikke d var en sjangs i havet at de hadde ulåst fsb... men jaja da er det rett i webbutikken etter lønn for å bestille pc deler :razz: :razz:

Takker så mye for svar!! Setter pris på det!! :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...