Aetius Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Har du noen gang klaget til en nettbutikk for at de ikke har avtale med en alternativ distributør? Japp. Klaget til Komplett.co.uk fordi de brukte Parcelforce, som leverte pakken min til naboen uten å gi beskjed om at de hadde vært innom eller hvor pakken var. Jeg sendte samme klage til Parcelforce. Komplett skrev tilbake med en beklagelse dagen etterpå mens Parcelforce ignorerte meg fullstendig. Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Har brukt posten på døra en gang; og det gikk rett vest... Har også brukt DHL en håndfull ganger, og her har de ringt meg på forhånd å spurt om jeg er hjemme etc. God service det. En annen gang så var det en pakke jeg ventet på fra Ultimark i england. Her sto det på nettspor at pakken var forsøkt levert; sto dag og klokkeslett forsøkt levert men da var jeg hjemme så viste det måtte være feil. Ringte da til DHL sentralt som satt meg videre til nærmeste terminal kontor i stavanger. HEr ble det jobbet med å finne ut av saken. Den hygglige dama noterte seg mitt tlf nr og sa at de skulle sjekke mer med budet og ringe meg opp igjen. Tok ikke mer en 10-15 min før budet ringte meg fra sin mobli og fortalte at han var på vei. Var noe med feil data registrering at den ble vist som -førsøkt levert. Uannsett så var det nydelig å se hvilke resurser DHL satt i gang å gjøre en "liten ubetydlig" privat kunde fornøyd! Slikt kan man bare drømme om fra posten sin side. Posten prøver bare å melke penger av folk.. Er i samme divisjon som telenor og andre halvt statlige bedrifter... Lenke til kommentar
Frekkas Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Har et ord for Posten "hjem på døra" Svindel Etter en lengre samtale med Postens kundesenter er min konklusjon at jeg aldri bestiller denne tjenesten fra dem igjen. 50 kroner ut av vinduet spør du meg. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Har også brukt DHL en håndfull ganger, og her har de ringt meg på forhånd å spurt om jeg er hjemme etc. God service det. Min erfaring med DHL er stikk motsatt. Har brukt dem to ganger, og første gangen plukket de opp pakken tre dager for sent, slik at bildene holdt på å ikke komme frem i tide til utstilølingsåpningen, og andre gangen greide de å knuse glasset i en ramme, slik at bitene kuttet opp bildet. Sendingen var forsikret, men jeg har ikke hørt ett eneste ord fra dem på to måneder - verken unnskyldning eller penger. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Litt OT. Jeg får alle pakker levert på døra, uavhengig om jeg velger "levering på døra" eller ikke. Har aldri opplevd at en pakke jeg har fått, ikke har blitt utlevert/forsøkt utlevert av postmannen. Lenke til kommentar
krage83 Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Litt OT. Jeg får alle pakker levert på døra, uavhengig om jeg velger "levering på døra" eller ikke. Har aldri opplevd at en pakke jeg har fått, ikke har blitt utlevert/forsøkt utlevert av postmannen. høres ut som landpostbud Lenke til kommentar
brannslange Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Vel, jeg bor midt i Trondheim, i en studentby hvor leilighetsnummeringen er så håpløst dårlig at jeg skjønner godt at Posten ikke alltid greier å finne meg. Likevel har jeg vel i løpet av en 3-4 årsperiode bestilt rundt 30 hjem-på-døren-pakker og absolutt alle har kommet fram - på døren. I rundt 20% av tilfellene har postbudet ringt rett på døra og levert pakken direkte. I resten av tilfellene har vedkommende ringt meg på mobilen, fortalt at de ikke finner leiligheten min og bedt meg om å møte meg på gateplan. Det har aldri vært noe problem. Så for de som ikke får levert pakkene sine er mitt råd å føre mobilnummeret opp sammen med navn og adresse (dette har du muligheten i alle nettbutikkene). Lenke til kommentar
rscue Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Hjelper ikke å føre opp telefonnummeret på pakken når postbudet ikke gidder å ringe telefon nummeret.. Håpløs tjeneste fra posten dette. Vet at posten sliter med denne tjenesten og at de har mange klager på at pakker ikke blir forsøkt levert. Selvfølgelig så er det noen som er flinkere enn andre, men gennomsnittlig så er de ikke flinke til å levere ut pakker på døren... Synd... RScue Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Jeg fikk en pakke på døren i dag! Men, det var litt av en historie... - Pakken ankom postkontoret 24/5. - Hentelapp kom 30/5 - Pakken ble forsøkt hentet, men det gikk ikke fordi postdamen hadde tatt den for å levere den på døren. - Pakken ble levert på døren 31/5. - Sporingen viser at pakken ble utlevert to ganger :!: Så de kan levere på døren! Tok riktignok en uke for lang tid! Lenke til kommentar
brannslange Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Hjelper ikke å føre opp telefonnummeret på pakken når postbudet ikke gidder å ringe telefon nummeret.. Håpløs tjeneste fra posten dette. Vet at posten sliter med denne tjenesten og at de har mange klager på at pakker ikke blir forsøkt levert. Selvfølgelig så er det noen som er flinkere enn andre, men gennomsnittlig så er de ikke flinke til å levere ut pakker på døren... Synd... Tja. Av de 30 pakkene jeg har fått så har det sikkert vært levert av forskjellige personer omtrent hver gang. Så det er med andre ord ikke "bare en person tilfeldigvis på min rute som er flink". En annen ting som er utrolig kjekt med "hjem på døren" er at pakkene kommer konsekvent en dag tidligere enn dersom de hadde blitt levert hos postkontoret. Bestiller jeg pakken før kl 15.00 hos nettbutikkene kommer pakken levert på døra mi neste dag. Synes egentlig posten fortjener litt skryt jeg, selv om det selvfølgelig finnes unntak slik som beskrevet i denne tråden. Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Tror man skal være forsiktig med å generalisere her. Har aldri hatt problemer med dette, så det er sannsynligvis bare et lokalt problem. Det er det mest fornuftige innlegget jeg har sett på dette forumet på mange år, og hvertfall når det gjelder saker folk elsker å hate - f.eks. Posten, Telenor, Elkjøp og lignende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå