Gå til innhold

Postens "forsøk" på å levere pakker på døra

Anbefalte innlegg

Har brukt Postens "pakke på døra" 6 ganger og fått levert kun 3 ganger.

Har klaget til posten å fått refundert pengene vær gang.

Det dårligste med hele post systemet er at det ser ut som de ikke er villig

til å bedre seg selv om det er bevist at de ikke leverer det de lover.

De prøver seg også med at de har vært der å prøvd å levert, men ingen var hjemme. Men de har et problem når jeg forteller dem at ingen fra posten har vært der å levert, hvis ikke de har blitt usynnlige for webkamera da. :thumbup:

En ting som jeg vet mange av postens sjåfører gjør er at de ringer rundt til de som skal ha pakke på døren før de starter runden, hvis du ikke er hjemme da så kommer de ihvertfall ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg personlig har aldri fått en pakke på døra, og vil antageligvis aldri få det heller.

Men det hadde vært fint om det hadde kommet en strøken dame, med posten til meg ;)

Men iallefall, Posten Norge er jo ene herskere i Norge. Dem trenger jo ikke følge opp noe av de dem sier. Hva skal vi gjøre ? - Ingen verdens ting.

Vi kan ikke gjøre noe.

Skal vi ha pakka, må vi bruke Posten.

Kanskje vi kan opprette et firma ;

Hw Posten

Vi setter fokus på kundene!

Lenke til kommentar

Har selv opplevd det..

Somregel har dem levert men 2 ganger har jeg funnet "ikke hjemme"lapp i postkassen om kvelden.

Bodde i 4 mans bolig.Nummer på døra som er umulig å ikke se..

Då går postbudet rett forbi inngangs døre mi,det er lenger å gå til postkassen enn til døra.

Var hjemme og ventet på pakken..

Alt for dårlig

Endret av taz
Lenke til kommentar

Har alltid fått mine pakker fra Posten levert på døra uten problemer!

Men vil gi litt skryt til Linjegods, de ringte først og hørte om jeg var hjemme, noe jeg ikke var. Men da avtalte jeg bare tid de kunne komme og så ordna det seg veldig fint. Dette var en Dell PC. Flott av dell og ikke bruke posten!

Lenke til kommentar
Har alltid fått mine pakker fra Posten levert på døra uten problemer!

Men vil gi litt skryt til Linjegods, de ringte først og hørte om jeg var hjemme, noe jeg ikke var. Men da avtalte jeg bare tid de kunne komme og så ordna det seg veldig fint. Dette var en Dell PC. Flott av dell og ikke bruke posten!

jeg har samme histore som de fleste andre. har vært hjemme på det tidspunket men aldri fått den! dette har skjedd 5 ganger.

problemet i norge er det at posten ikke har konkurenter så dermed kan de gjøre som de vil. pga vi er avhengig av de!

Lenke til kommentar

Ikke bare Posten som er dårlige på det her, fikk pakke sendt gjennom TNT en gang. Oppga telefonnummer ved leveringsadresse i håp om at de skulle ringe om jeg ikke var hjemme...

Kikker tilfeldigvis innom pakkesporinga dems og ser at de prøvde å levere pakken for et par dager siden! :dontgetit: De la verken igjen en lapp eller prøvde å ringe meg... flaks for meg at jeg sjekket hvor pakken var i systemet og fikk avtalt nytt leveringstidspunkt...

men sånn tilbake til Posten, har aldri hatt noe problemer med dems levering på døra, de har alltid lagt igjen en offisiell Postlapp de gangene jeg ikke har vært hjemme.

Lenke til kommentar

Hw Posten

Eller Linjegods og Tolllpost, som de også heter.

Posten er ikke alene om pakketransport.

hvilke nettbutikker gir deg et valg om å bruke noen av de? så vidt jeg vet er det bare komplett.no(?) som gjør det på varer over en viss vekt.

Lenke til kommentar
problemet i norge er det at posten ikke har konkurenter så dermed kan de gjøre som de vil. pga vi er avhengig av de!

Det er feil. Posten har konkurrenter. Linjegods og Tollpost driver landsdekkende pakketransport. I tillegg finnes det utallige lokale budfirmaer som konkurrerer med posten.

Posten kan ikke gjøre slik de vil. De driver med konsesjon fra staten og er nødt til å følge de vilkår som konsesjonen forutsetter.

Lenke til kommentar

Hw Posten

Eller Linjegods og Tolllpost, som de også heter.

Posten er ikke alene om pakketransport.

hvilke nettbutikker gir deg et valg om å bruke noen av de? så vidt jeg vet er det bare komplett.no(?) som gjør det på varer over en viss vekt.

Det er ikke posten sin feil at ingen vil bruke deres konkurrenter.

Har du noen gang klaget til en nettbutikk for at de ikke har avtale med en alternativ distributør?

Uansett så var ikke det poenget. Poenget var å vise at det finnes konkurrenter til posten.

Endret av Orjanp
Lenke til kommentar

Samme erfaring som flere her har; VET jeg har vært hjemme men alikevel så har de ikke kommet på døra.

Når vi først er i gang så kan jeg nevne at jeg abonnerer på kontaktlinser som da skal komme av seg selv i postkassa når jeg begynner å bli tom. Omtrent halvparten av gangen kommer det hentelapp istedet - kjempeflott å måtte dra hjem tidligere fra jobb for å hente noe som egentlig skulle vært levert i postkassen.

Som jeg foreslo til en (etterhvert litt snurt...) postansatt da jeg var irritert sist jeg måtte hente dem på posten: ''Kan dere ikke rett og slett lage et avkrysningsfelt med 'ikke levert fordi budet ikke gadd å bære den med seg'' istedet for å påstå at den er for stor for kassen, noe den vitterlig ikke er. :!:

Endret av Shimano
Lenke til kommentar

Må bare si at jeg nylig fikk en pakke på døren fra posten.

Eneste jeg kan klage på er at pakken lå et helt døgn på postterminalen i Oslo F(fra klokken 05.58!) før den gikk videre til meg, som bare bor 20 min fra postterminalen.

Stakkeren som leverte var ute på sin aller første gang, og knotet litt med å få registrert pakken som levert, men det skal jeg ikke holde negativt på noen.

Jo fler som kan lærer å levere på døren, jo bedre er det!

Lenke til kommentar
har hatt lignede problem, sendte nå en email til posten med link til denne

tråden, lurer på om de tar et hint... ;)

Posten har jo en egen bruker her på forumet...Posten heter den overraskende nok ;) og de har en egen tråd for tilbakemeldinger. Så da er det jo bare å sende en pm med tråden eller poste her.

Lenke til kommentar
Posten har jo en egen bruker her på forumet...Posten heter den overraskende nok ;) og de har en egen tråd for tilbakemeldinger. Så da er det jo bare å sende en pm med tråden eller poste her.

hehe.. skulle akkurat til å nevne akkurat det samme :)

har bestilt hjem på døra pakke en gang, og da kom de som annonsert. men siden jeg bare bor 300m fra postkontoret kan jeg jo like godt hente den der, så da kjøper jeg meg heller en ekstra pils når jeg er ute for de pengene :D

MrM

Lenke til kommentar

Ser det er flere med dårlige erfaringer fra Trondheim. Det gjelder meg også. Sånn ca.-tall fra meg: Av 10 pakker ble bare 3 levert på døra, selv om jeg vet jeg var hjemme da de "prøvde å levere".

Virker nesten som det er en ukultur her i byen...

Lenke til kommentar

Hjem på kvelden har ihvertfall fungert fint for meg her i trondheim og i drammen. Bedriftspakke på dør (både 1-er og 2-er) er derimot svært problematisk. Tror jeg har fått mellom 20 og 30 pakker på den måten hittil i år, og ingen har blitt levert som den skulle. Det har da alltid stått at den har blitt forsøkt levert, selv om den aldri har blitt det.

Heldigvis er det under en km til postkontoret, men det er likevel irriterende når det er pakker på 10-20 kg. Utrolig nok så er dette et postkontor og ikke post i butikk, og heldigvis er det svært lite køer. De er også noe enklere å ha med å gjøre når man skal sende pakker en post i butikk.

Har også irritert meg over DHL dette året. Flere ganger har jeg måttet betale moms på pakker mottat pga mange ikke klarer å sette verdi under 200 kr. Greit nok det, men når de da krever at jeg betaler kontant og ikke med kort begynner det å bli irriterende. De klarer heller ikke å ringe meg når de skal levere pakken.

UPS har fungert helt flott her i trondheim, det samme har Fed Ex, men nå bruker begge disse selskapene det samme lokale transportselskapet i trondheim. TNT har ingen her oppe og sender pakkene videre med posten.

De tre sistnevnte sender også faktura om pakkens verdi er over 200 kr, noe som er langt bedre enn å måtte betale kontant som jeg har måttet gjøre med DHL de siste to gangene.

Linjegods har fungert ganske bra den siste tiden, men har måttet kjefte på dem mange ganger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...