Gå til innhold

Postens "forsøk" på å levere pakker på døra

Anbefalte innlegg

Posten.no

Pakken eller brevet vil bli levert hjem til deg på hverdager mellom 17.00 og 21.00, du velger selv hvilken dag når du bestiller.

Det høres ut som budene spekulerer i å bare ta med seg lappene og legge de i postkassene istedet for å ta med pakkene. Veldig beleilig å påstå at kunden ikke var hjemme istedet for å ta seg bryet med å ringe på, få underskrift og levere pakke. For å ikke glemme arbeidet med å bære pakkene :s

Har brukt Tollpost en gang, og budet ringte meg 5 min før han kom. Sånn skal servicen være.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det første du må sjekke før du bestiller hjem på døren er om du ligger innenfor dekningsområdet, det kan du gjøre her. Det er ikke sikkert at de ulike webshoppene sjekker om du ligger innenfor området for hjem på døren.

F.eks. så er det ingen som bor på "øya" Karmøy som får utkjørt pakker om kvelden :p

Jeg jobber selv i posten og kjører ofte ut H2 pakker som vi kaller det.

Tror noen har misforstått litt, det er ikke postmannen som legger posten i postkassene som har pakken med seg, de blir kjørt ut mellom kl. 17-21. Hvis du får en lapp i postkassen om en forsøkt utlverert pakke så er den blitt forsøkt levert dagen før.

PS! Til alle uten nummer på huset, stikk å kjøp det asap!

Lenke til kommentar

Bah.. jeg har to ganger i vår opplevd at Postens ansatte "jukser" med levering på dør. Jeg bor i ei blokk med store nummer på dørene, så det fins ingen unnskyldning at de ikke har funnet fram. I begge tilfellene var jeg hjemme, og begge gangene har det stått på lappen "Prøvd levert". Og i de to tilfellene har ikke denne lappen blitt levert før dagen etterpå. Litt ironisk da jeg faktisk i begge tilfellene hadde printet ut sporingsnummret og hentet pakken på kveldstid, og at lappen ikke kom før dagen derpå...

Jeg tok det opp med den postansatte som leverer posten her, og han fortalte at et par av dem som kjører ut pakker på ettermiddagen har fått en del klager på seg for ikke å gidde å stoppe alle plasser. Så dette er et problem for posten, at kundene ikke får det de betaler for!

:hmm:

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke dette gjelder absolutt alle postruter. Det er tross alt forskjell på de som kjører de forskjellige rutene. Noen forsøker sikkert å levere alle pakkene, andre forsøker å levere noen og dropper det når det er dårlig vær eller de har bedre ting å gjøre, mens enkelte aldri forsøker å levere pakkene.

Jeg tror det eneste som nytter på kort sikt er å klage HVER gang pakken ikke blir forsøkt levert. Og på lang sikt å satse på de konkurrentene som gir den beste leveringstjenesten for pengene.

Jeg har bare opplevd manglende leveringsforsøk noen ganger (har bodd flere plasser i Trondheim). Kanskje 1/3 av gangene.

Har hatt tydelig nummer på husene jeg har bodd i og vært hjemme på leveringstidspunktene uten musikken på full styrke eller andre forstyrrende ting.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke at det er noen andre transportører som har interesse av å konkurrere på hjem på døren tjenester på kveldstid, 1. det er dyrt å ha folk som jobber om kvelden 2. veldig lite marked, hos oss er det ca. 15 pakker til dagen av totalt 4-5000 3. de må dekke et veldig stort område for å kjøre dem ut.

Jeg tror faktisk posten taper penger på å tilby denne tjenesten, vi bruker ca. 2-3 timer på å kjøre ut ca. 15 pakker hver kveld og da tror jeg nok fortjenesten per pakke er spist opp.

Lenke til kommentar

Stavanger:

Mitt tidligere bosted på Tjensvol (enebolig) ringte som regel budet ikke en gang måtte "på døren"hentes !. Hadde midlertidig bosted på (enebolig)Tasta der var det vist mye lettere å lev. pk. til Posten og ikke til meg. Da Jeg fikk nokk! ringe ekspeditøren inn til Transport kontoret, fikk beskjed om å bruke klage ark og sende skriftlig klage.

Bor nå ved Hafrsfjord (rekkehus)og her fikk Jeg en tlf. første gang (ny gate) hvor sjåføren ble guidet frem, etter det er 3 pk. "på døren" havnet på postkontoret.

Kan noen tipse Posten om diskusjonen som pågår her ?. bdw.Hvilket ansvar har butikkene som selger oss tjenesten ?

Endret av loggon
Lenke til kommentar

Utrolig bra :)

Men over til saken, jeg har også opplevd at "hjem-på-døren" pakker ikke komme rpå døren, men blir liggende på postkontoret, eller rettere sagt post i butikk. Når jeg spør damen i PiB så kommer de bare med unnvikende svar iog svada, noe som er det mest amatørmessige jeg kan tenke meg, de har jo ikke peiling i det hele tatt :( Og det virket på henne som de ikke hadde noen planer om å kjøre ut heller. Alt var egentlig helt fint frem til jeg ble flytta fra postkontoret inne i sentrum til PiB like nedi gata her. Nei posten er noen amatørmessige tullinger noen ganger :(

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
har hatt H2 på døren en gang. Det var et mareritt siden jeg måtte ha mobilen før jeg dro på ferie.

Vi satt hjemme hele dagen, ikke musikk på, lukkede dører. Vel lang historie kort, ikke noe postbud.

Hvis du bor innenfor dekningsområdet for H2 så skal den utleveres etter klokken fem. Tror det er til klokken åtte. Altså mellom fem og åtte på ettermidagen/kvelden.

Lenke til kommentar

Bare jeg som har god erfaring?

Har brukt dette to ganger

Først mens jeg bodde i tromsø, da ringte det på og jeg fikk pakken

Så mens jeg bor her jeg bor nå, også innenfor det bersømte St. Olavs plass bedriftsenter som ble referert til over, pakken skulle først komme en mandag, budet ringer meg og jeg sier jeg desverrre ikke er hjemme, han sør da om han skal ringe igjen dagen etter eller legge den på posthuset. Jeg ba han komme dagen etter å det gjorde han. kjekt å få bært 18 kg. postpakke opp i fjerdeetasje uten heis :)

Lenke til kommentar

Det er medfører ikke riktighet at de gule lappene blir utlevert av bud mellom kl 17 og 21. Jeg bor i Trondheim sentrum og bestilte i februar et tv apparat på internett som skulle leveres av posten.

Da jeg kom hjem kl 15 lå det allerede en gul lapp i postkassen om at pakken var forsøkt levert, selv om den skulle leveres etter kl 16.

Fikk den forøvrig levert senere på kvelden da jeg ringte og sa at på døren pakker skal leveres etter kl 16.

Lenke til kommentar

Har selv opplevd dette, bodde da i KRsund..

Bestilte vel 5 ganger på døren, 2 første gikk greit, men da hadde de problem med at kortautomaten ikke tok kort, andre gangen holdt han på med å lære opp en ungdom til jobben, og fra 3 gange og utover så hadde sikkert ungdommen tatt over.. For da fikk jeg aldri levert pakken selv om jeg satt og ventet på de..

Ringte å klaget på posten via et telefonnummer og det eneste hun kunne si var at det kunne ikke hun hjelpe meg med... Hvorfor har de da et eget nummer hvor en kan klage ??? Nei, dette er for dårlig

RScue

Lenke til kommentar

Jeg har opplevd begge sider av denne tjenesten. Dvs, en veldig god og en heller dårlig.

Den gode. Jeg brukte pakkesporing og fant ut at pakken kom mens jeg ikke var hjemme. Så ringte jeg posten og forklarte, de sa de ikke kunne komme dagen etter, men jeg kunne få telefonnummeret til budet for å koordinere. Dette førte til at han leverte pakken til meg et helt annet sted i Oslo. Fantastisk service.

Den dårlige gjelder bedriftspakker, så den faller kanskje utenom. Men den blir ihvertfall levert på døra i arbeidstid. Her var vi på kontoret og budet leverte og sa han ble sen, og lurte på om det var noen hos oss mellom 3 og 4 på en fredag. Vi svarte at vi ikke kunne love det, men ettersom vi hadde betalt for tjenesten syntes vi han godt kunne prøve. Da ble jeg på jobben til halv fem uten at posten dukket opp. Sleipe budet tenkte vel at det ble en bomtur.

Lenke til kommentar

Bare legger til at jeg aldri har fått en pakke på døren fra Posten før. Har vært meningen at de skulle komme på døren ca 10 ganger riktignok... :roll:

Har vært borte et par av de gangene men jeg tror IKKE posten forsøker mer enn nødvendig for å få levert pakken. Tipper de kjører til huset og sier "her så det mørkt ut - sikkert ingen hjemme", før de kjører videre.

DHL derimot har alltid kommet og levert, og har til og med ringt på forhånd et par ganger for å sjekke at noen er der.

Senest i går får jeg beskjed fra en kunde som spør hvorfor jeg ikke har hentet pakken og gir meg sendingnummer. Da viser det seg at den pakken skulle blitt levert på døren, noe den ikke ble, og hentelappen dukket ikke opp før 3 dager etter.

Postens raskeste og sikreste produkt heter A-Post. Det er ikke tull en gang! Er nesten alltid noe tull med registrerte sendinger.

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar
Tror man skal være forsiktig med å generalisere her. Har aldri hatt problemer med dette, så det er sannsynligvis bare et lokalt problem.

Jo, vi kan uten problemer gereralisere dette, for jeg bor litt utenfor Haugesund, og der har jeg opplevd det samme (bare ikke med så mange pakker)

Dette må bli bedre!

Lenke til kommentar
Postens raskeste og sikreste produkt heter A-Post. Det er ikke tull en gang! Er nesten alltid noe tull med registrerte sendinger.

Der er jeg uenig. Det går normalt kjapt, men jeg har mistet en forsendelse med A-post. Det har jeg aldri med registrerte sendinger. Problemet som da dukker opp er at man ikke har kvittering eller sporingsnummer på noe vis og dermed ikke kan bevise at man har levert forsendelsen. Hvilket som medfører at om ting forsvinner så forsvinner de og du får null erstatning. Heldigvis dukket forsendelsen min opp på mystisk vis flere uker senere, men da var det for sent og jeg hadde kjøpt innholdet en helt annen plass. Jeg fikk i det minste solgt varen som jeg hadde for mye videre. Etter dette har jeg bestandig satset på registrerte sendinger med unntak av de forsendelsene jeg kan tåle å miste.

Lenke til kommentar

har bestilt fem-seks pakker "levert på døra" fra posten, ingen av dem har blitt levert på døra, kun lapp i postkassen. litt surt, siden jeg har jobb og et liv utenom, er ikke allright å vente på pakker som aldri dukker opp... bor forøvrig i postdistrikt helsfyr, oslo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...